- Hirdetés -

Szinte teljes a hírzárlat az Initiative Media ügyében

|

Próbáltunk utánajárni, hogyan reagáltak az ügynökség régi nagy és új ügyfelei az Initiative Medianál kirobbant költségvetési csalási botrányra, illetve hol tart az ügy, de szinte teljes hírzárlatba ütköztünk a történések kapcsán.

Az mmonline.hu megpróbált utánajárni annak, hogy mi történt az ügy kapcsán. Természetesen feltettünk kérdéseket a nyomozás állásával kapcsolatban a NAV-nak, is az adóhatóság azonban csak annyit közölte, hogy „kérdésével kapcsolatban nincs nyilvánosságra hozható információ”. Vagyis azt sem árulták el, hogy lezárták-e a nyomozást, történt-e vádemelés, vagy még folyamatban van a nyomozás.

Megkerestük kérdéseinkkel az IPG Mediabrands-t is, és bár először úgy tűnt, hogy a hazai vezetés nyitott lenne egy interjúra, végül nem válaszoltak kérdéseinkre a régiós központ döntésére hivatkozva. Többek között azt szerettük volna megtudni, hogy az ügyfelek részéről milyen reakciókat váltott ki az ügy, voltak-e olyanok, akik felmondták a szerződésüket; üzletileg mekkora kárt okozott ez az eset; volt-e belső vizsgálat és milyen eredményt hozott, illetve milyen intézkedéseket tettek, hogy ne kerülhessenek hasonló helyzetbe?

Az ügynökség több nagy ügyfelét is megkerestük, a Porsche Hungária nem kívánt válaszolni kérdéseinkre. A megkeresett szervezetek és cégek közül egyedül a MediaMarkt adott ki állásfoglalást a témával kapcsolatban. „A MediaMarkt is értesült az IPG Mediabrands Magyarország vezetőségében bekövetkezett változásokról. A MediaMarkt 2023 január óta ügyfele a médiaügynökségnek. A kiválasztásuk egy 2 fordulós meghívásos tender keretei között történt, melyben több másik piaci szereplő is részt vett. A MediaMarkt minden partnerét körültekintően és szakmailag megalapozottan választja ki, így történt ez az IPG esetében is. Sajnálattal hallottunk a szervezeten belüli problémákról, de ezek a kiválasztás folyamatára és az ügymenetre nem voltak és nincsenek semmilyen hatással, és nem hozhatóak összefüggésbe a MediaMarkt-tal. A vezetőségi változásokat a továbbiakban nem kívánjuk kommentálni.”

Mint ismert, tavaly május végén robbant a hír, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai házkutatást tartottak az egyik legnagyobb hazai ügynökségi csoport, az IPG Mediabrands tagvállalatánál, az Initiative Mediánál. A történésről beszámoló Media1 információi szerint néhány évvel korábbi, de még el nem évült szponzorációs ügyek miatt szálltak ki az adóhatóság nyomozói.

Az Initiative Hungary a történés kapcsán közleményt adott ki, melyben közölték, hogy költségvetési csalás elkövetésének gyanúja miatt nyomoz a NAV. Ebben a tájékoztatóban hangsúlyozták, hogy a cég vezetését is meglepték a történések és kiemelték azt is, hogy mindig a jogszabályok betartása mellett működtek.

A NAV tavaly június 29-én adott ki közleményt, amelyből kiderült, hogy félmilliárdos adócsalás gyanújával nyomoznak egy budapesti reklámügynökségnél. A társaság fiktív cégláncolatok felhasználásával csökkentette fizetendő adóját. A magyarországi stróman cégeken kívül egy szlovák bukó céget is létrehoztak, és a fiktív számlák ellenértékének egy részét ide utalták, majd készpénzben felvették.

A NAV nyomozói és járőrei egyszerre 20 helyszínen kutattak és gyűjtöttek bizonyítékokat az érintett cégeknél. A költségvetésnek okozott kár megtérítésére kintlévőségeket és bankszámlákat zároltak több mint egymilliárd forint értékben. Az akkori tájékoztatás szerint a NAV munkatársai hat gyanúsítottat hallgattak ki költségvetési csalás miatt, ha bűnösségük bebizonyosodik, tettükért akár tíz év szabadságvesztést is kaphatnak.

Személyi változások

Az IPG Mediabrands az év elején jelentős személyi változásokat jelentett be, többek között távozott a cég vezetője, Záprel Zsolt, akit a Media1 beszámolója alapján gyanúsítottként hallgattak ki. Helyére egy régi motoros, Nink László érkezett, aki több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a kommunikációs területen. A cégcsoport tárgyalásokért, és az ügyfelek versenyképes kondícióért felelős részlegében – a MAGNA-ban - eltöltött közel 13 év alatt széleskörű tapasztalatra és szaktudásra tett szert. A MAGNA ügyvezető igazgatójaként a tagügynökségek összes magyarországi médiavásárlási tevékenységért felelt, a Mediabrands Magyarország menedzsmentjének 2015 óta tagja.

A személyi változásokról közleményt adott ki az IPG Mediabrands, azonban ebben nem említették sem az Initiative Media, sem a Záprel Zsolt elleni vizsgálatot. A társaság tájékoztatása szerint azért módosították a menedzsment struktúrát, hogy támogassák a további növekedést.

A változások részeként a MAGNA ügyvezetői pozíciójában Nink Lászlót Tallósy Imre, a MAGNA korábbi kereskedelmi igazgatója követi. Spielmann Katalin a Mediabrands újonnan létrehozott operatív igazgatói (COO) posztját vette át. Ez az új szerepkör egyesíti az Initiative COO (Spielmann Katalin korábbi szerepköre) és a UM COO-jának feladatait. Ez utóbbi pozíciót eddig Csizmadia Diána töltötte be. A struktúraváltással összefüggésben a UM operatív igazgatói pozíciója megszűnik és Csizmadia Diána távozik a vállalattól.

Erős Attila, a Reprise digitális igazgatója (CDO) szintén távozik a cégtől. A CDO pozíciót nem töltik be.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...