- Hirdetés -

Ezek a trendek határozhatják meg idén az e-kereskedelmet

|

- Hirdetés -

Az eddigieknél is nagyobb az igény az aznapi kiszállítás iránt, sok vásárló már nem elégszik meg a félnapos időablakokkal, a vállalkozások számára pedig az energiaárak és az infláció növekedésével még fontosabbá vált a költséghatékonyság a kézbesítési feladatok teljesítése során. A tavalyi forró, száraz nyár emléke miatt a fenntarthatósági szempontok érvényesítése jelentősen felértékelődött, és a vásárlók megtartása érdekében a cégek nagyobb figyelmet fordítanak a futárok személyes kvalitásaira. Az aznapi házhoz szállítást végző DODO nemzetközi okoslogisztikai és technológiai vállalat szakértői szerint ezek a trendek határozzák meg az e-kereskedelem és a házhoz szállítások fejlődését 2023-ban.

Az elmúlt évben bekövetkezett változások új kihívásokat teremtettek az e-kereskedelemben résztvevők számára. A növekvő energiaárak rákényszerítik a szegmens szereplőit a költséghatékony működésre, míg az üzemanyagárak emelkedésével a kiszállítás költségeiben is hatalmas növekedés figyelhető meg. Ennek következtében még fontosabbá vált a házhoz szállítás során az útvonal-optimalizálás, valamint a felesleges útvonalak kiküszöbölése. Az adótörvények módosításai nyomán sok esetben a vállalkozások foglalkoztatási költségei is jelentősen megemelkedtek, az infláció elszabadulásával pedig a vásárlók megtartása még fontosabb, és egyben nehezebb feladat lett.

Az e-kereskedelemben már nemcsak a webáruház dizájnja vagy a termékkínálat az, amely meggyőzi a vásárlókat arról, hogy az adott kereskedőnél rendeljék meg a számukra szükséges terméket, de az áru kézhezvételéig számos olyan tényező és logisztikai folyamat is befolyásolja a vevői elégedettséget, amelyek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói igények kiszolgálásában. A fogyasztói elégedettség felértékelődésével, most még jelentősebb feladat a meglévő vásárlók megtartása, ezért a házhoz szállítás sebessége és pontossága az eddigieknél is fontosabbá válik a kereskedők számára. A jelentős költségnövelő tényezők következtében az eddiginél is jobb megoldás a vállalkozások részére, ha szakértő logisztikai vállalatok szolgáltatásit veszik igénybe a kiszállítási folyamatok során. Mindezek nyomán az alábbi okoslogisztikai trendek és várakozások jellemezhetik az idei évet az e-kereskedelmi szegmensben.

Aznapi kiszállítás

Az online vásárlások során egyre inkább az aznapi házhoz szállítás válik a piaci normává, különösen a nagyobb városokban. Már nemcsak a vásárlók támasztanak növekvő igényt az interneten rendelt áruk minél gyorsabb kézhezvétele iránt, de az e-kereskedelmi szolgáltatók is határozott versenyelőnyként tekintenek a kiszállítás gyorsaságára. A kézbesítés azonban nem csupán a futárról és a szállításhoz használt járműről szól, hanem az összetett háttérszámításokról és az egész folyamatot vezérlő adatplatformról is. A gyorsaság iránti elvárás növeli a technológiai beruházások, valamint a hatékonyság maximalizálására irányuló törekvéseket is.

Finomhangolt logisztikai folyamatok

A logisztikai feladatok finomhangolása többek között azt jelenti, hogy a terméket az ügyfél által választott, lehető legrövidebb szállítási időablakon belül kézbesítik a futárok. A vásárlók alapvető elvárása az online rendelt termékek, élelmiszerek vagy éppen használati cikkek esetén, hogy minél hamarabb, és főleg olyan időpontban szeretnék kézhez venni a csomagot, amikor nekik alkalmas, amivel tudnak előre tervezni. A logisztikai feladatok és folyamatok pontosításával tehát növelhető a vásárlói elégedettség és az ügyfelek megtartása is.

Költséghatékony házhoz szállítás

A professzionális és hatékony aznapi logisztikai megoldásokat biztosító szállítópartnerrel való együttműködés lehetőséget nyújt a kis- és nagykereskedők számára, hogy új vásárlókat érjenek el, javítsák a fogyasztói élményt már meglévő ügyfeleik körében, és mindemellett kontroll alatt tartsák logisztikai költségeiket. A házhoz szállítást szakértő szolgáltatóra bízva nem szükséges saját autóflottát fenntartani, a HR-költségek is csökkenthetők és minimalizálhatók a kiszállítási folyamatokra fordított kiadások is.

Fenntarthatóság

Egyre több kereskedelmi szereplő felismerte, hogy élhető környezetünk megtartása szempontjából mennyire fontos a károsanyag-kibocsátás visszafogása, és a nagyvárosi autós forgalom csökkentése. Ez nem csupán a dízelüzemű szállítások elektromos meghajtásúakkal való helyettesítéséből áll, hanem a futárok munkaterhelésének maximalizálásából és útvonalának optimalizálásából is. Ezek a folyamatok mind-mind technológiai beruházások révén valósíthatók meg, vagyis egy logisztikai szolgáltatónak elsősorban technológiai vállalatnak kell lennie ahhoz, hogy sikeres lehessen szakterületén.

A kézbesítést végző futár személye

A házhoz szállítást végző futár gyakran az egyetlen kapocs a kereskedő és a vásárló között, így viselkedése, modora nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vevő újra vásárol-e az adott kereskedőnél. Éppen ezért egyre több logisztikai- és futárszolgáltató invesztál a futárok továbbképzésébe és a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésébe. A futárok tehát kulcsfontosságú láncszemei az e-kereskedelmi folyamatnak, ezért megtérül a szakszerű és professzionális munkaerő képzése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...