Az iparági szereplőkkel folytatott több hónapos konzultációt követően a brit Barb közönségméréssel foglalkozó cég elkötelezte magát amellett, hogy a közönség médiafogyasztásának elemzését kiterjeszti a videomegosztó platformokon megjelenő, „tévéadásra alkalmas” tartalmakra is.
(kiemelt kép: Barb)
A brit televíziós és hirdetési ökoszisztémából érkező szakemberek is részt vettek a döntési folyamatban annak érdekében, hogy konszenzus alakuljon ki arról, hogy milyen típusú tartalmakra terjedjen ki a Barb mérése. Végül az a döntés született, hogy olyan tartalmak mérését végzik majd, amelyek szerkesztői hozzájárulással és felügyelettel rendelkeznek, megfelelnek a jogszabályoknak, és biztonságos és megfelelő környezetet biztosítanak a hirdetők számára. Azokat a tartalmakat, amelyek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak, "tévére alkalmasnak" fogják minősíteni.
A Barb még 2021 novemberében vezette be a napi nézettségi jelentést az SVOD, AVOD és videómegosztó platformok számára szolgáltatási szinten. Emellett elkezdte jelenteni a műsorok nézettségét is a vezető, tisztán VOD-szolgáltatások műsoraira vonatkozóan.
A Barb vizsgálja annak lehetőségét is, hogy a videomegosztó platformokon megjelenő minden olyan tartalomról jelentést tegyen, amelyet az iparágban elfogadott márkabiztonsági szabványoknak megfelelően gyártottak. Az egyeztetési folyamat során a szakértők kiemelték annak fontosságát, hogy megértsék a nézői élmény hátterét, valamint azt, hogy a nézettségi jelentéseknek ki kell terjedniük a kontextuális tényezőkre, például a megtekintett tartalomra, a használt eszközre, valamint a be- vagy kikapcsolt hangra.
„Még nem tudunk minden választ arra, hogy hogyan és mikor fogjuk kiterjeszteni a videomegosztó platformokon megjelenő tartalmakra vonatkozó jelentéstételt. De egyértelmű az igény arra, hogy tovább kell lépni” - jelezte Justin Sampson, a Barb vezérigazgatója.
A tervezett fejlesztések miatt úgy döntöttek, hogy módosítják a cég nevét is, Barb Audiences Ltd-re.