Bár sok kiaknázatlan potenciált látnak Magyarországon, de nem biztosak abban, hogy az Adevintán belül van a legjobb helye a Jófogásnak és a Használtautó.hu-nak, ezért döntöttek az eladás mellett – többek között ezt jelezte a vállalat az mmonline.hu kérdéseire. Mint arról tegnap beszámoltunk, a cég kivonul a magyar piacról és értékesíti a hazai érdekeltségeit, azt azonban egyelőre nem árulták el, hogy ki lehet a vevő.
(kiemelt fotó: Adevinta)
Az mmonline.hu rákérdezett arra is, hogy mikorra várható a magyarországi szolgáltatások eladása és ki vagy kik lehetnek a vevők. Az Adevinta norvégiai központjából ezzel kapcsolatban csak annyit közöltek, hogy az értékesítés időzítésével és a vevővel kapcsolatos minden további részletet a bejelentés napján osztanak majd meg.
Ahogyan azt tegnap a globenewawire.com-on megjelent beszámoló alapján megírtuk, elindította magyarországi érdekeltségeinek értékesítési folyamatát az Adevinta. A cég legismertebb hazai szolgáltatásai a Jófogás.hu és a Használtautó.hu, illetve a portfólió részét képezi még az Autónavigátor.hu című kiadvány is.
A döntéssel kapcsolatban több kérdést is feltettünk az Adevinta Classified Media Hungary Kft. anyavállalatának. „2021 novemberében stratégiánk frissítésének részeként bejelentettük, hogy az Adevinta az öt európai fő piacára összpontosít, ahol jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy jelentős növekedést érjünk el, mind organikusan, mind a jövőbeni felvásárlások révén. Ekkor döntöttünk úgy, hogy felülvizsgáljuk néhány más piacunkat, köztük Magyarországot is” - írta válaszában a norvég vállalat.
Voltak tervek
Ahogyan azt már tegnap megírtuk, az Adevinta Classified Media Hungary Kft. élére szinte pontosan egy éve, február 15-én érkezett új vezető, Artsiom Rabtsevich a céget, illetve elődjét 2014 óta irányító Palocsay Gézát váltotta. Az új cégvezető még tavaly nyáron adott interjút a Marketing&Media magazinnak, amelyben többek között arról beszélt, hogy befejezték a 3 éves ambícióik kidolgozását, és a megfelelő stratégia kialakításán munkálkodtak. Jelezte azt is, hogy arra koncentrálnak, hogy a Jófogás márkát még nagyobbá és erősebbé tegyék a piacon. A Használtautó.hu esetében pedig az volt akkor a terv, hogy továbbfejlesszék az egyszerű autó adás-vétel folyamatát, és még több szolgáltatást és értéket nyújtsanak felhasználóiknak.
A hazai online apróhirdetési piacon 2012-2014 között bontakozott ki egy nagyon komoly verseny, melynek két főszereplője a Jófogás.hu mögött álló norvég Schibsted, illetve a lengyel háttérrel rendelkező, eredetileg Apród néven működő OLX volt. A rivalizálás vége az lett, hogy a Schibsted megvásárolta az OLX-et és beolvasztotta saját szolgáltatásába. Ezt követően a cég tovább terjeszkedett a magyar piacon és 2017-ben egy újabb nagy szereplő, a Használtautó került hozzájuk.
A következő nagy változás 2019-ben jött, amikor a Schibsted a nem skandináv érdekeltségeit egy külön cégbe, az Adevintába szervezte ki. Ezt a céget tőzsdére vitték és a magyarországi tevékenység is hozzájuk került, így Adevinta Classified Media Hungary néven folytatták a munkát.