- Hirdetés -

Dream bigger – a Post For Rent-sztori

|

Fejlesztőcégként indultak, itthon ma leginkább talent management ügynökségként ismertek, saját produkciókkal is készülnek és a tévékkel is ringbe szállnának mint a legnagyobb közösségi médiára épülő médiaportfólió. De külföldön is nagyon elszántak: új influenszer ERP-szoftverük értékesítésétől sokat várnak a világpiacon. Íme a Post For Rent-sztori és ami mögötte van.

- Fejlesztőcégként indultatok, ám úgy tűnik, mintha most valami egészen más csinálnátok. Mi a cég fő profilja ma?

- Csiszár Gergő: Az, hogy ma teljesen mást csinálunk, az egy tévhit. Annyi történt, hogy itthon kizárólag a cégünk egy-két üzletága látható. Én mindig is ad-tech és data provider akartam maradni, és szerettem volna találni itthon egy kizárólagos ügynökséget, amely a rendszereinket és a know-how-nkat használva a helyi, magyar Post For Rent lett volna. De minden ügynökség lenézte az influenszereket és az egész piacot 2018 nyarán, ezért úgy döntöttünk, hogy csinálunk egy saját in-house „mintagazdaságot” az influenszermarketing minden lehetséges üzletágával, ami egy hibridmodellben a technológiára épül. Így a kezdetektől a tech és a human intelligence keveréke a Post For Rent, amin keresztül megmutatjuk a szakmának, hogy pontosan mit is néztek le akkor annyira. Semmit nem változott a fejlesztési tevékenységünk az indulás óta, ugyanannyi fejlesztőnk van, csak a belsős szoftvereink és az adatpontok száma lett sokkal több és nagyobb.

A Post For Rent cégcsoport profilja egy technológián alapuló human intelligence-szel kiegészített influenszermarketing-ügynökség. Adat-adat-adat! És olyan belsős rendszerek, amelyek lehetővé teszik 3-4 account managernek, hogy több milliárd forint értékben több mint 400 kampányt le tudjanak menedzselni 200-nál is több influenszerrel éves szinten. Az elmúlt egy évben itthon a legnagyobb hangsúlyt a talent manage ment üzletág fejlesztése adta, jelenleg 80 exclusive talentünk van, és a céljaink szerint a legnagyobb tévétársaságok mellé be fogunk érkezni mint a legnagyobb hazai, közösségi médiára épülő médiaportfólió, saját produkciókkal, 12–18 hónapon belül.

De aki azt hiszi, hogy a Post For Rentnek az az ambíciója, hogy az ügynökségi piacon versenyezzen, az félreérti a tevékenységünket. Egy AI kezdetben csupán arra használja az inputokat, hogy fejlődjön, tanuljon, aztán egyre gyorsabban fejlődik, főleg, ha egyre többen használják. Mi ugyanígy kezeljük és tanítjuk a rendszerünket. A lehető legtöbb piacról kell az input, de az input maga, ami jelen esetben az ügynökségi tevékenység, csak egy eszköz a rendszer fejlesztésére.

- Sokan nem értik, hogy ti most csak a magyar piacon dolgoztok, vagy van nemzetközi vetülete is a cégnek?

- Cs. G.: Az én figyelmem és a munkaidőm 80 százalékban a nemzetközi szinten is releváns szoftver- és egyéb termékfejlesztésekre összpontosul, és csak 20 százalék az, ami a hazai ügynökségi vagy talent managementre fókuszál. Minden második héten vagy üzletfejlesztek egy franchise-partnerünknél, vagy új piacok bekötésén tárgyalok külföldön. Jelenleg exkluzív franchise-szerződés formájában hét piac van bekötve. Sokkal jobban tetszik ez a modell, mint a SaaS-tevékenység, amit elkezdtünk, hogy subscriptionök formájában minél több felhasználónk legyen. Sokkal izgalmasabb egy-egy már érettebb céget átfordítani a saját piacán, és a helyi influenszermarketing iparág legnagyobb szereplőjévé megtenni. Csak hogy két franchise-partnert említsek, az egyik a Rafineri, egy 150 fős isztambuli ügynökség, amely a törökországi piacért felel. Az Effie-index alapján a világ ötödik most effective independent agencyje, több mint 200 díjjal (Cannes Lions, Effie, Kristal elma, Golden drum stb.). A GCC-régióért egy rijádi központú médiacsoport felel, amelyből az egyik portfóliócéget 2022 októberében vásárolták fel 280 millió dollárért. Ilyen méretű cégek tartják hasznosnak a szoftvereinket és az iparági know how-n kat. Ez jó érzéssel tölt el.

- Hogyan indult a cég, és ki miért felel?

- Cs. G.: A Post For Rent ötlete 2014 decemberében az ünnepek alatt fogalmazódott meg bennem. Nem új közösségimédia felületen gondolkodtam, hanem a legtöbbet használt felületek legnépszerűbb embereinek egy rendszerben való kezelésén. Óriási erőt és lehetőséget láttam az influenszerek mögötti audience adatok egy rendszerbe való betöltésében és elemzésében. A Király utcában béreltem akkor lakást, és a feleségem, akkor még barátnőm volt velem ott, amikor felrajzoltam sok-sok fehér papírra a Post For Rent képernyőterveit. Hogy a nevet melyikünk találta ki, a mai napig vita témája. 2015 januárjában elkészült ppt-ben az összes screen, ezt leadtam egy anyagban Norbinak, a fejlesztőnknek, 2015 decemberében pedig már az Ubernek csináltuk az első tranzakcióit. Mint alapító és a cégcsoport vezetője elsősorban azért felelek, hogy a kezdeti vízió, ha alakul is, fundamentálisan ne sérüljön, és mellette a tevékenységünk során felmerülő egyéb üzleti lehetőségek mellett se menjünk el csukott szemmel.

- Varga-Szilágyi Zsolt: A kezdetektől részt vettem a projektben mint „külsős tanácsadó”, és végül 2017 elején csatlakoztam a csapathoz COO-ként. Cégcsoport tekintetében COO posztot töltök be, így mind szoftverfejlesztésben, mind a hazai ügynökség operációjában tevékenyen részt veszek, a stratégiaalkotás, a marketing- és salesfeladatok támogatása is a feladataim közé tartozik.

- Kardos Norbert: 2015-ben kezdtem el egyedül fejleszteni munka és három gyermek mellett a marketplace-t, tipikus startup történet volt, rengeteg kihívással és küzdelemmel. Akkoriban nem volt a piacon még hasonló sem, szinte egyenként kellett mindenkit meggyőzni, hogy regisztráljon, az influenszermarketing még gyerekcipőben járt. Jelenleg minden informatikai feladatért én felelek és napi szinten részt veszek a fejlesztésben is.

- Régen a tévék voltak a legnagyobb celebgyárak meg a bulvárlapok. Most a közösségimédia-platformok. De a tévék még mindig nagyon erősek a talentek menedzselésében. El lehet vinni előlük a show-t?

- Cs. G.: Már elvittük! A fiatalabb generációra, gondolok itt a 40 év alattiakra, egyáltalán nincs minőségi talent managementje egyik népszerűbb kereskedelmi médiának sem. Azt gondolom, nem értették meg a közösségi média jelentőségét annak első fázisában, ettől függetlenül sokat dolgozunk a tévékkel a talentjeink képernyős szerepei miatt. A tévétársaságok a saját „in-house” talentszolgáltatásuk fejlesztésével kicsit elaludtak.

- V-Sz. Zs.: Csatlakozom Gergőhöz, már elvittük! Teljesen más modellel dolgozunk a talentmenedzsment területén, mint bármelyik másik hazai versenyző, mivel nálunk a figyelem középpontjában a kreátorok vannak, ezért tudtunk ilyen pozíciót fogni a piacon, és ezért lojálisak hozzánk és mi is hozzájuk.

- Milyen lesz az idei év? Mi mindent terveztek, és mit szeretnétek?

- Cs. G.: Már most, 5-6 hét alatt nagyon sok franchise-partneri látogatáson vagyok túl. Isztambul, Amszterdam, Dzsidda és most három hét Los Angeles, ahol egy nagyon fontos megállapodás megkötését várja tőlem a cég. Az már látszik, hogy az elmúlt évek munkája elhozta a lehetőséget, hogy a vízió már az idén részlegesen megvalósulhasson. Meglátásom szerint a cégcsoport életének legmeghatározóbb éve lesz 2023.

- K. N.: A NEXT rendszer fejlesztés alatt álló újabb moduljai révén a teljes munkafolyamat kezelhető, mérhető lesz. A cél, hogy ez a rendszer tényleg mindent is tudjon és maximálisan felhasználóbarát legyen.

- V-Sz. Zs.: Nagyon sikeres évet várok 2023-tól mind nemzetközi, mind hazai szinten. Itthon a célunk, hogy fejlesszük a szolgáltatásainkat, edukáljuk a piacot ügyfél- és talentoldalon, szakmai eseményeket szervezzünk, bővítsük a portfóliónkat és minél kreatívabb integrált kampányokat, valamint együttműködéseket tudhassunk magunknak az év során, amelyekben mindegyik fél megtalálta a céljait.

- Hogy képzelitek el a céget és magatokat mondjuk öt év múlva?

- Cs. G.: Never Let Anyone Know Your Next Move! De komolyra fordítva: a hivatalos válasz, hogy nemzetközi szinten egy nagy iparági integrátorrá szeretnénk válni a franchise-networkünkkel, illetve itthon a talent managementünkkel a legnagyobb elérésű médiaportfólió kívánunk lenni, amiben már dübörög a saját tartalomgyártási és produkciós láb. Ennek elindítása még nem időszerű a tesztjeink alapján, 12–18 hónap múlva visszatérünk rá, de így már nem csak az ügynökségeknek jelentünk majd konkurenciát.

- K. N.: Az iparágban meghatározó fontosságú (etalon) szoftvercégként szeretném látni magunkat a folyamatos innováció és a széles ügyfélkör révén.

- V-Sz. Zs.: Dream bigger! A világ egyik legnagyobb és legbefolyásosabb influenszer- és médiakonglomerátuma lesz a Post For Rent, több mint húsz franchisepartnerrel a világ minden táján.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...