- Hirdetés -

Filmeseket díjazott a Sony

|

A sokszínűséget díjazza a Sony Future Filmmaker Awards az első globális versenyén. A győztesek Brazíliából, Kínából, Kolumbiából, Olaszországból, Koreából és az Egyesült Királyságból érkeztek.

A Creo kihirdette a Sony Future Filmmaker Awards első díjátadójának győzteseit a kaliforniai Culver Cityben, a Sony Pictures Studio történelmi épületében, a Cary Grant Színházban tartott ünnepélyes ceremónia keretében. Az est házigazdája Denny Directo, az Entertainment Tonight tudósítója volt. Harminc filmkészítő kerülhetett be a hat kategória jelöltjei közé, majd hat győztest hirdettek ki az est folyamán. Minden alkotó egy Los Angeles-i utazást nyer, hogy részt vegyen a ceremónián, amelyet egy exkluzív, kétnapos, a Sony Pictures vezetői által vezetett, az iparágban történő elmélyült szakmai élményszerzés kísér. A győztesek emellett pénzjutalommal és Sony Digital Imaging készülékekkel gazdagodnak.

Filmkészítő

A Filmkészítő pályázat olyan eredeti alkotásokat díjaz, amelyek új nézőpontot hoznak a történetmesélésbe. A három kategória győztesei a Los Angeles-i utazáson és a workshop programon való részvételen kívül egy-egy FX9 Cinema Line kamerát (plusz objektívet) és 5000 dollárt (USD) nyernek.

A Fikció kategória győztesét Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke mutatta be:

● Dan Thorburn (Egyesült Királyság), Salt Water Town - A bezárás veszélye fenyegeti a csődbe jutott lakókocsiparkot, ezért a tulajdonos és fia összetűzésbe kerülnek a jövőt illetően, ami tragikus következményekkel jár.

A Nem-fikció kategória győztesét Nekesa Moody, a The Hollywood Reporter szerkesztőségi igazgatója jelentette be:

● Daniela Lucato (Olaszország), The Things You Don't Know About Me, Mom - A chilei Pinochet-rezsim egyik túlélője elképzeli, hogy elmondja édesanyjának mindazt, amit nem akart megtudni.

A Környezetvédelem kategória a Sony Pictures Television "Picture This" kezdeményezésével együttműködve valósult meg, amely a bolygó pozitív jövőjét kommunikáló kreativitást támogatja. A díjat Andi Gitow, az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) Szórakoztatóipari és Civil Társadalmi Kapcsolatokért felelős vezetője adta át:

● Pedro Furtado (Brazília), The Good Dolphins - Brazil halászok küzdenek egy delfincsapat megmentéséért, amely generációkon át segítette őket a munkájukban.

Diák filmkészítő

A Student Filmmaker verseny azokat a tehetségeket jutalmazza, akik hamarosan az iparágat fogják formálni. A két kategória győztese a Los Angeles-i utazáson és a workshop programon való részvételen kívül egy-egy FX6 Cinema Line kamerát (plusz objektívet) is nyer.

A Fikció kategóriában a győztest Cynthia Littleton, a Variety társ-főszerkesztője adta át:

● Mateo Salas (Antioquia Egyetem, Kolumbia), The Sun of the River - Egy család útja nyugtalanító fordulatot vesz, amikor egy paramilitáris csoport megállítja őket.

A Nem-fikció kategóriában a győztest Yosuke Aoki, a Sony Corporation Imaging Products & Solutions Marketing divíziójának vezetője mutatta be:

● Seonghoon Eric Park (Koreai Köztársaság, Boston University, USA), In Cod We Trust – A film az Egyesült Államok egyik legrégebbi és legnagyobb halászközösségének otthont adó New England-i Gloucester városának veszélyeztetett halászati kereskedelmét vizsgálja.

A jövő formálása

A Jövő Formálása versenyen a filmkészítőknek minden évben új technikai feladatot kell megoldaniuk. Idén a pályaműveket kizárólag okostelefonnal lehetett készíteni. A kategória győztese a Los Angeles-i utazáson és a workshopon való részvételen kívül a Sony Digital Imaging eszközök széles választékát és 2500 dollárt (USD) is nyer.

A győztesnek Neal Manowitz, a Sony Electronics, Sony US elnöke és COO-ja adta át a díjat:

● Pan Tianhong (Kontinentális Kína), Homework for Winter Vacation – Egy gyermek, aki a Kínai Újévre készülve édes dumplingot készít, igen kreatív módon.

A győzteseket egy szakértő vezetőkből álló zsűri választotta ki, amelynek elnöke a díjnyertes színházi, televíziós és filmrendező Justin Chadwick (Mandela: Hosszú út a szabadságig, A másik Boleyn lány, Tulipánláz). Az zsűriben a filmipar vezető és ünnepelt személyiségei is helyet kaptak, köztük Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke (The Woman King, Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody, Roald Dahl's Matilda the Musical); Jeremy Barber, a United Talent Agency filmes irodalmi és tehetségkutató részlegének partnere; és Sir Roger A. Deakins, Oscar-díjas operatőr (Blade Runner 2049, Skyfall, 1917).

“Nagy hatással volt rám az új filmkészítők hihetetlenül tehetséges generációjának széles skálája és sokszínűsége. A szenvedély és a kreativitás mértéke ámulatba ejtő volt, és nagyon nehéz feladatnak bizonyult a beküldött pályaművek kiválogatása! Alig várom, hogy lássam, hová vezet mindannyiuk karrierje, hiszen mindannyian rendkívüli potenciállal rendelkeznek ahhoz, hogy magasra törjenek az iparágban.” – méltatta Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke.

Sir Roger A. Deakins, Oscar-díjas operatőr elismerően nyilatkozta: Öröm volt részt venni a Sony Future Filmmaker Awards idei zsűrijében. A kollégámmal és feleségemmel, James-szel mindig örömmel nézzük új filmesek munkáit. Sok időt töltünk a feltörekvő tehetségek támogatásával weboldalunkon, podcastunkon és YouTube-csatornánkon (Team Deakins) keresztül. Örömmel vettünk részt ebben a programban, amely remélhetőleg új lehetőségeket teremt a feltörekvő filmkészítők számára. Nagyon tetszett nekünk, hogy a pályázatok ilyen széles skálán mozogtak, többek között az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Koreából, Kolumbiából és Brazíliából is érkeztek pályázatok. Meggyőződésünk, hogy rengeteg ígéretes tehetség van odakint, és örömmel vettünk részt ennek elismerésében a díjátadón.

Örömömre szolgált, hogy részt vehettem a Sony Future Filmmaker Awards első zsűrijében, és hogy láthattam a sokszínű háttérrel rendelkező feltörekvő filmesek műveit. Remélhetőleg az idei győztesek inspirálni fogják a jövő évi és az azt követő évek győzteseit. – tette hozzá Jeremy Barber, a Motion Picture Literary and Talent, United Talent Agency partnere.

A ceremóniát követően a jelenlévő filmesek és a nyertesek egy kétnapos, a Sony Pictures vezetői által vezetett workshopokból és panelbeszélgetésekből álló ipari programon vesznek részt, amely a produceri, vágási és VFX, üzleti ügyek, színházi marketing, akvizíciók és egyéb témák köré csoportosul. A győztesek emellett exkluzív hozzáférést kapnak a Sony legmodernebb digitális médiaprodukciós központjához (DMPC).

Jeffrey Godsick, a Sony Pictures Entertainment globális partnerkapcsolatokért és márkamenedzsmentért felelős ügyvezető alelnöke, a Location Based Entertainment vezetője a következőket mondta a workshop programról: "Annak érdekében, hogy inspiráljuk és bátorítsuk a jövő filmkészítőit, izgatottan várjuk, hogy a Sony Pictures egy olyan workshop-sorozaton kalauzolja a résztvevőket, amely a játékfilmek készítésére és kiadására összpontosít a fejlesztési folyamattól a marketingen keresztül a forgalmazásig."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...