- Hirdetés -

Izgalmas innovációk a Deutsche Telekomtól

|

- Hirdetés -

A Deutsche Telekom a Mobile World Congress (MWC) idei eseményén az emberközpontú technológiát helyezi a középpontba. A "Giving Technology a Heartbeat" mottó alatt a vállalat 2023. február 27-től Barcelonában mutatja be a hálózatok és a digitális világ izgalmas innovációit.

5G és űrtechnológia, IoT, biztonságos és környezettudatos megoldások – a Barcelonában jelenleg is zajló Mobile World Congress eseményen kerültek bemutatásra a Deutsche Telekom újdonságai. "A 2023-as MWC eseményen az innovatív kommunikációs megoldásokra, az energiatakarékos lehetőségekre és ügyfeleink számára elérhető egyszerű megoldásokra összpontosítunk. Azt szeretnénk megmutatni, hogy a technológia ügyfeleink, az ökoszisztéma és társadalmunk számára is valós segítség az előrelépésben, valamint a minket körülvevő kihívások kezelésében.” - mondta Claudia Nemat, a Deutsche Telekom technológiáért és innovációért felelős igazgatósági tagja.

5G technológiával az űrben

Az eseményen a Telekom bemutatta, hogyan képes zökkenőmentes kommunikáció létesítésére a földi hálózat és a műholdas eszközök között, annak érdekében, hogy egy esetleges természeti katasztrófa okozta infrastruktúra meghibásodás esetén a felhasználók közötti kapcsolat – műholdakon keresztül – továbbra is fennakadás nélkül működjön. Az egyedülálló kísérlet 5G hálózaton keresztül zajlott.

A műholdak és az antennák közötti kommunikáció a jövőben is kulcsszerepet fog játszani az IoT technológia szempontjából. Ennek érdekében a Deutsche Telekom világszerte több mint 600 partnerrel és kezdetben két műholdas szolgáltatóval dolgozik együtt. Az üzleti ügyfelek így az IoT HUB termékei segítségével egy kézből, bárhol, akár a nyílt tengeren, vagy a sivatag közepén is csatlakozhatnak IoT-eszközeikhez.

Az Open RAN első kereskedelmi bevezetése

A Deutsche Telekom Barcelonában jelentette be az Open RAN kereskedelmi bevezetését partnereivel közösen. Németországban a Nokia-val és a Fujitsu-val, Európa többi részén pedig a Mavenir-rel partnerségben tervezik elindítani az első Open RAN kereskedelmi hálózatot, a telepítés a tervek szerint 2023-ban kezdődik. Az új típusú 5G hálózati architektúra az elkövetkező években nyílt rádiós hozzáférési hálózatokon alapuló alternatívát kínál az 5G hálózatok rádiós hozzáférési részének kiépítésére. Míg a tradicionális RAN hálózatok esetében döntően egy szállító integrált megoldását alkalmazzuk, ezzel szemben az Open RAN esetében a nyílt, szabványos interfészek lehetőséget teremtenek a több űrszállítós rádiós hozzáférési hálózati bevezetésére, amely felgyorsítja az ügyfélfókuszú innovációt .

Fókuszban a fenntarthatóság

Amellett, hogy a Deutsche Telekom 2025-re klímasemlegessé kívánja tenni saját CO2-kibocsátását, a csoport célkitűzése 2040-re a klímasemlegesség megvalósítása a teljes értékláncban. Az MWC-n a vállalat olyan megoldásokat is bemutatott, melyek környezetbarát módon szolgálják a fenntarthatóságot. A Telekom célja, hogy technológiáit és berendezéseit 2030-ra teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. Ez minden termékcsaládra, illetve a beszállítókkal szemben támasztott követelményekre is vonatkozik. A Deutsche Telekom német és európai piacra szánt új termékeit már 2022 közepe óta fenntartható módon csomagolja, a környezetbarát csomagolás a hálózati berendezések, például az antennák vagy a routerek esetében is kötelező. A biológiailag nem lebomló, műanyag csomagolást a vállalat teljesen elhagyta.

IoT megoldással a biztonságos közlekedésért

Az MWC látogatói interaktív bemutató során tapasztalhatták meg, hogyan menthet életet az IoT a közúti közlekedés során. A Deutsche Telekom és partnere, a Spoke különböző kritikus közlekedési helyzeteken keresztül vezeti végig a látogatókat. A két cég olyan megoldást fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi, hogy a kerékpárok és az autók felismerjék egymást, ezáltal biztonságosabbá téve a közlekedést.

eSIM-mel egyszerűbb a készülékváltás

A hagyományos SIM kártyákat egyre inkább felváltják a kényelmesen használható e-SIM-ek. A Google, a Deutsche Telekom és a GSMA éppen ezért dolgozott ki egy közös megoldást, melynek köszönhetően az ügyfelek néhány kattintással, azonnal átvihetik előfizetésüket az új készülékükre. Mindössze annyi szükséges, hogy a régi és az új mobiltelefonok egymás közelében legyenek. Ez az innováció nemcsak egyszerűbbé, hanem biztonságosabbá is teszi a cserét, hiszen nincs szükség többé alkalmazás használatára, weboldal felkeresésére vagy az ügyfélszolgálat felhívására.

Router a legegyszerűbb működéshez és a legjobb kapcsolathoz

Az RDK-n alapuló új router-koncepcióval a Deutsche Telekom a jövőben tovább kívánja javítani az internetezés élményét. A saját fejlesztésű operációs rendszerrel egyszerűbb az eszköz használata, így a működtetése applikáción keresztül és szakmai ismeretek nélkül is lehetséges. A Wi-Fi az aktív Wi-Fi menedzsmentnek köszönhetően optimális kapcsolatot biztosít a háztartásban lévő összes eszköz számára. Az olyan „önmenedzselő mechanizmusok”, mint például a rádiócsatorna-váltás, az eszközök rádiósávok közötti rendezése vagy a szükséges újraindítások automatikusan futnak, így a routerek mindig a legjobb teljesítményt nyújtják.

Igény szerinti számítási kapacitás

A Deutsche Telekom világszerte prémium minőségű internettel látja el a vállalati telephelyeket. A rendkívül rugalmas és skálázható hardvert (uCPE box Intel On Demanddal) és a garantált teljesítményjellemzőkkel rendelkező internetkapcsolatot ötvözi. Ez különösen biztonságos kapcsolatokat biztosít. A vállalatok rugalmas fizetési modell segítségével határozzák meg, hogy mennyi számítási kapacitásra van szükségük egy adott időpontban. Ez azt jelenti, hogy a teljesítményt mindig az aktuális üzleti feltételekhez tudják igazítani.

Hálózati minőség igény szerint a T-DevEdge segítségével

A T-DevEdge a Deutsche Telekom és a T-Mobile US által közösen, fejlesztők számára megalkotott platform, mely egyszerű hozzáférést biztosít az alkalmazásprogramozási interfészekhez (API). Ezek a hálózati API-k új és innovatív alkalmazásokat tesznek lehetővé, úgy, mint a quality-on-demand, a helymeghatározás és az eszközállapot-információk. A Siemens Energy már teszteli a Quality-on-Demand hálózati API-t a távkarbantartás optimalizálása érdekében. A helyszínen tartózkodó technikusok VR szemüveget használnak, így távoli kapcsolat során a központban dolgozó szakértők kiválóan tudják támogatni a helyszíni technikusokat a problémamegoldásban.

A Microsoft Azure és a privát 5G a kis- és középvállalkozások számára

A Telekom erős portfólióval rendelkezik az úgynevezett campus hálózatok terén, melyek az ipari felhasználásban nyújtanak megoldást. A Microsoft Azure-ral közös fejlesztés új lehetőségeket nyitnak meg a privát 5G hálózatok terén. A megoldás olyan privát hálózatot kínál, amely több telephelyre is kiterjeszthető, megbízható és biztonságos. Bevezetésre kerül az ún. Pay-as-you-go, a felhasználó igényeire szabott modell. Ezzel az új megoldással egy meglévő Azure környezetre is adoptálható ez az új privát 5G campus hálózat, akár többtelephelyes privát hálózatot kialakítva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....