- Hirdetés -

Filmeseket díjazott a Sony

|

- Hirdetés -

A sokszínűséget díjazza a Sony Future Filmmaker Awards az első globális versenyén. A győztesek Brazíliából, Kínából, Kolumbiából, Olaszországból, Koreából és az Egyesült Királyságból érkeztek.

A Creo kihirdette a Sony Future Filmmaker Awards első díjátadójának győzteseit a kaliforniai Culver Cityben, a Sony Pictures Studio történelmi épületében, a Cary Grant Színházban tartott ünnepélyes ceremónia keretében. Az est házigazdája Denny Directo, az Entertainment Tonight tudósítója volt. Harminc filmkészítő kerülhetett be a hat kategória jelöltjei közé, majd hat győztest hirdettek ki az est folyamán. Minden alkotó egy Los Angeles-i utazást nyer, hogy részt vegyen a ceremónián, amelyet egy exkluzív, kétnapos, a Sony Pictures vezetői által vezetett, az iparágban történő elmélyült szakmai élményszerzés kísér. A győztesek emellett pénzjutalommal és Sony Digital Imaging készülékekkel gazdagodnak.

Filmkészítő

A Filmkészítő pályázat olyan eredeti alkotásokat díjaz, amelyek új nézőpontot hoznak a történetmesélésbe. A három kategória győztesei a Los Angeles-i utazáson és a workshop programon való részvételen kívül egy-egy FX9 Cinema Line kamerát (plusz objektívet) és 5000 dollárt (USD) nyernek.

A Fikció kategória győztesét Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke mutatta be:

● Dan Thorburn (Egyesült Királyság), Salt Water Town - A bezárás veszélye fenyegeti a csődbe jutott lakókocsiparkot, ezért a tulajdonos és fia összetűzésbe kerülnek a jövőt illetően, ami tragikus következményekkel jár.

A Nem-fikció kategória győztesét Nekesa Moody, a The Hollywood Reporter szerkesztőségi igazgatója jelentette be:

● Daniela Lucato (Olaszország), The Things You Don't Know About Me, Mom - A chilei Pinochet-rezsim egyik túlélője elképzeli, hogy elmondja édesanyjának mindazt, amit nem akart megtudni.

A Környezetvédelem kategória a Sony Pictures Television "Picture This" kezdeményezésével együttműködve valósult meg, amely a bolygó pozitív jövőjét kommunikáló kreativitást támogatja. A díjat Andi Gitow, az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) Szórakoztatóipari és Civil Társadalmi Kapcsolatokért felelős vezetője adta át:

● Pedro Furtado (Brazília), The Good Dolphins - Brazil halászok küzdenek egy delfincsapat megmentéséért, amely generációkon át segítette őket a munkájukban.

Diák filmkészítő

A Student Filmmaker verseny azokat a tehetségeket jutalmazza, akik hamarosan az iparágat fogják formálni. A két kategória győztese a Los Angeles-i utazáson és a workshop programon való részvételen kívül egy-egy FX6 Cinema Line kamerát (plusz objektívet) is nyer.

A Fikció kategóriában a győztest Cynthia Littleton, a Variety társ-főszerkesztője adta át:

● Mateo Salas (Antioquia Egyetem, Kolumbia), The Sun of the River - Egy család útja nyugtalanító fordulatot vesz, amikor egy paramilitáris csoport megállítja őket.

A Nem-fikció kategóriában a győztest Yosuke Aoki, a Sony Corporation Imaging Products & Solutions Marketing divíziójának vezetője mutatta be:

● Seonghoon Eric Park (Koreai Köztársaság, Boston University, USA), In Cod We Trust – A film az Egyesült Államok egyik legrégebbi és legnagyobb halászközösségének otthont adó New England-i Gloucester városának veszélyeztetett halászati kereskedelmét vizsgálja.

A jövő formálása

A Jövő Formálása versenyen a filmkészítőknek minden évben új technikai feladatot kell megoldaniuk. Idén a pályaműveket kizárólag okostelefonnal lehetett készíteni. A kategória győztese a Los Angeles-i utazáson és a workshopon való részvételen kívül a Sony Digital Imaging eszközök széles választékát és 2500 dollárt (USD) is nyer.

A győztesnek Neal Manowitz, a Sony Electronics, Sony US elnöke és COO-ja adta át a díjat:

● Pan Tianhong (Kontinentális Kína), Homework for Winter Vacation – Egy gyermek, aki a Kínai Újévre készülve édes dumplingot készít, igen kreatív módon.

A győzteseket egy szakértő vezetőkből álló zsűri választotta ki, amelynek elnöke a díjnyertes színházi, televíziós és filmrendező Justin Chadwick (Mandela: Hosszú út a szabadságig, A másik Boleyn lány, Tulipánláz). Az zsűriben a filmipar vezető és ünnepelt személyiségei is helyet kaptak, köztük Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke (The Woman King, Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody, Roald Dahl's Matilda the Musical); Jeremy Barber, a United Talent Agency filmes irodalmi és tehetségkutató részlegének partnere; és Sir Roger A. Deakins, Oscar-díjas operatőr (Blade Runner 2049, Skyfall, 1917).

“Nagy hatással volt rám az új filmkészítők hihetetlenül tehetséges generációjának széles skálája és sokszínűsége. A szenvedély és a kreativitás mértéke ámulatba ejtő volt, és nagyon nehéz feladatnak bizonyult a beküldött pályaművek kiválogatása! Alig várom, hogy lássam, hová vezet mindannyiuk karrierje, hiszen mindannyian rendkívüli potenciállal rendelkeznek ahhoz, hogy magasra törjenek az iparágban.” – méltatta Nicole Brown, a TriStar Pictures elnöke.

Sir Roger A. Deakins, Oscar-díjas operatőr elismerően nyilatkozta: Öröm volt részt venni a Sony Future Filmmaker Awards idei zsűrijében. A kollégámmal és feleségemmel, James-szel mindig örömmel nézzük új filmesek munkáit. Sok időt töltünk a feltörekvő tehetségek támogatásával weboldalunkon, podcastunkon és YouTube-csatornánkon (Team Deakins) keresztül. Örömmel vettünk részt ebben a programban, amely remélhetőleg új lehetőségeket teremt a feltörekvő filmkészítők számára. Nagyon tetszett nekünk, hogy a pályázatok ilyen széles skálán mozogtak, többek között az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Koreából, Kolumbiából és Brazíliából is érkeztek pályázatok. Meggyőződésünk, hogy rengeteg ígéretes tehetség van odakint, és örömmel vettünk részt ennek elismerésében a díjátadón.

Örömömre szolgált, hogy részt vehettem a Sony Future Filmmaker Awards első zsűrijében, és hogy láthattam a sokszínű háttérrel rendelkező feltörekvő filmesek műveit. Remélhetőleg az idei győztesek inspirálni fogják a jövő évi és az azt követő évek győzteseit. – tette hozzá Jeremy Barber, a Motion Picture Literary and Talent, United Talent Agency partnere.

A ceremóniát követően a jelenlévő filmesek és a nyertesek egy kétnapos, a Sony Pictures vezetői által vezetett workshopokból és panelbeszélgetésekből álló ipari programon vesznek részt, amely a produceri, vágási és VFX, üzleti ügyek, színházi marketing, akvizíciók és egyéb témák köré csoportosul. A győztesek emellett exkluzív hozzáférést kapnak a Sony legmodernebb digitális médiaprodukciós központjához (DMPC).

Jeffrey Godsick, a Sony Pictures Entertainment globális partnerkapcsolatokért és márkamenedzsmentért felelős ügyvezető alelnöke, a Location Based Entertainment vezetője a következőket mondta a workshop programról: "Annak érdekében, hogy inspiráljuk és bátorítsuk a jövő filmkészítőit, izgatottan várjuk, hogy a Sony Pictures egy olyan workshop-sorozaton kalauzolja a résztvevőket, amely a játékfilmek készítésére és kiadására összpontosít a fejlesztési folyamattól a marketingen keresztül a forgalmazásig."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....