- Hirdetés -

Kiderült, milyen játékokat szeretnének a gyerekek

|

A gyerekek többsége szeretné, ha a játékok karaktereiben jobban magukra ismerhetnének – derül ki a LEGO kutatásából.

Tíz évvel a LEGO Friends megjelenése után a LEGO Csoport újragondolta a Friends világát, ez alkalomból pedig új karaktereket és új, a YouTube-on futó TV sorozatot mutat be. Az új készletek bevezetéséhez kutatás is kapcsolódott, amelyből kiderült, hogy napjainkban a gyerekek gyakran maradnak magukra az érzelmeikkel. Az általuk fogyasztott televíziós és online tartalmak nem segítik őket azok megértésében, és nem erősítik meg őket abban, hogy érzéseik teljesen normálisak, és mások is ugyanígy éreznek.

A 2023-as LEGO Friends készletek ezeknek az érzéseknek a feldolgozásában nyújtanak segítséget, hiszen az új, különböző nemű és származású karakterek többféle fizikai, szellemi és lelki nehézséggel is megküzdenek, így élethelyzeteikkel, személyiségükkel a gyerekek könnyen tudnak azonosulni. A gyerekek jobban magukra ismernek majd a karakterekben, amikor a LEGO Friends Univerzumban játszanak, így nem csak jobban eligazodnak majd érzéseikben, hanem könnyebben megértik a többieket, és ezáltal jobb barátokká válnak.

A most nyilvánosságra hozott globális kutatásban 18 000 - 6 és 12 év közötti - gyermek vett részt 19 országból, többek közt Magyarországról is. A kutatás célja, hogy megfigyeljék a barátság és a gyerekek jólléte közötti összefüggéseket.

A kutatás szerint:

A gyerekek elsősorban a barátaikra támaszkodnak, hogy segítsenek nekik megbirkózni a modern élet összetett érzelmi kihívásaival: tízből nyolc (87%) azt mondta, hogy barátaihoz fordul támogatásért, ha problémája akad. A magyar gyerekek életében a barátok még fontosabbak, közülük tízből kilenc (90%) kér tanácsot barátjától.

A gyerekek szerint a barátság fontos része a "szórakozás" és a "boldogság": több mint háromnegyedük (67%) szeretne valakit, akivel együtt szórakozhat, és tízből hatan (60%) szeretnének valakivel együtt nevetni, míg a többség (94%) azt mondta, hogy a barátok boldoggá teszik őket. A magyar eredményekből az is kiderült, hogy míg a lányok számára fontosabb a szórakozás és a nevetés, addig a fiúk számára fontosabb, hogy legyen valaki, akivel játszhatnak.

A magyar gyerekek 57%-a szerint könnyű barátkozni, és 51%-uk szerint könnyű megtartani ezeket a barátságokat. Azonban az eredmények azt is elárulták, hogy az idősebb 10-12 éves korosztály már nehezebben barátkozik, és nehezebben tartja is fenn a barátságokat, mint a fiatalabb, 6-7 éves gyerekek.

A gyerekek értékelik a barátságok sokszínűségét: tízből kilenc (93%) egyetért azzal, hogy jó, ha sokszínű baráti társasággal rendelkezünk, akik új dolgokat taníthatnak nekünk.

A vitákra, feszültebb helyzetekre rákérdezve a gyerekek azt is elmondták, hogy nem túl gyakran találkoznak bonyolult érzelmi konfliktusokkal: a megkérdezettek csupán egyharmada (32%) válaszolta, hogy a barátaik vesztek már össze másokkal. De máshol is ritkán szembesülnek konfliktushelyzettel: ötből csak kettő gyerek (40%) mondta, hogy látott már a tévében vagy más tartalomban olyan szituációt, amelyben a barátok között ellentét volt. Ez az arány valamivel magasabb hazánkban, nálunk kilencből négy (45%) emlékezett úgy, hogy találkozott ilyen tartalommal.

A megkérdezettek mindössze egynegyede (27%) gondolja, hogy időnként mindenki érezheti magát rosszul, és 22% véli úgy, hogy segítene a gyerekeknek, ha látnák, hogy mások is átélik ugyanazt, amit ők.

A kutatásból azt is megtudtuk, hogy háromból két gyerek (68%), a magyar gyerekeknek pedig több mint fele (54%) szeretne több olyan játékot és karaktert látni, melyek különböző érzelmeket jelenítenek meg, és jobban tükrözik a való életet.

A barátságok meghatározó szerepet játszanak a gyermekek fejlődésében és a sokszínűség megértésében, ezért a LEGO Csoport a LEGO Friends új karaktereiről szóló történeteket a Geena Davis Institute on Gender in Media intézet együttműködésével dolgozták ki, hogy biztosan olyan narratívák szülessenek, amelyek nemcsak hitelesek és átélhetőek, hanem befogadhatóak is a gyerekek számára.

Laverne Antrobus gyermekpszichológus így kommentálta a kutatást: „A kutatás eredményei által betekintést nyerhetünk a gyermekek barátságainak csodálatos összetettségébe a mai modern, egyre sokszínűbb világban. Bíztató, hogy a gyerekek azt szeretnék, ha többféle barátság jelenne meg az általuk fogyasztott tartalmakban és azokban a játékokban, amelyekkel szívesen játszanak. Ezek a változások segítik majd a gyerekeket, abban, hogy megértsék sokfélék vagyunk, és önbizalmat adnak a gyerekeknek ahhoz, hogy tőlük teljesen különböző gyerekekkel kössenek barátságot. A barátságok során történő felismerés, hogy ugyanolyanok, mégis különbözőek vagyunk, segíti a gyerekeket abban, hogy elfogadóbbá váljanak, így később könnyebben igazodhatnak el a nagyvilágban.

Jó látni, hogy a megújuló LEGO Friends univerzum sokkal befogadóbb lesz, és nemcsak jobban tükrözi a mai valós barátságokat, hanem a gyerekek a sokszínű karakterek segítségével könnyebben megérthetik és kifejezhetik érzelmeiket, amit a mindennapokban is kamatoztathatnak.”

Dr. Kádár Annamária, mesepszichológus hozzátette: „Ha a mesében a sárkányt kell legyőznie a hősnek, akkor a valóságban az egyik legfélelmetesebb ellenség, amivel nap mint nap meg kell küzdenünk, a figyelmetlenség és a sietség szörnye. Egyre kevesebb idő van leülni, és "csak úgy" kötetlenül játszani, beszélgetni, együtt vacsorázni, nevetgélni, mesélni. Erre gyereknek és felnőttnek egyaránt szüksége van!”

Tracie Chiarella, a LEGO Csoport LEGO Friends termékért felelős vezetője hozzátette: „A gyermekek a példaképeink, és őket tartjuk a legfontosabbnak a LEGO Csoportnál. A LEGO Friends hihetetlen 10 éve után ez az újragondolás lehetővé teszi számunkra, hogy a tartalom és a történetmesélés mellett a modern, gyermekkori barátságok is megjelenítsük, így a gyerekek játék közben is megtapasztalhatják a körülöttük lévő világ sokrétűségét. A kutatás eredményeiből látható, hogy a gyermekek életében milyen fontos szerepet tölt be a barátság, és szeretnék, ha játékaikban és azok szereplőinek életében nagyobb szerepet kapna a különféle érzelmek bemutatása.”

A LEGO Friends új generációja már megvásárolható, a LEGO Friends TV különkiadás pedig a LEGO YouTube csatornáján tekinthető meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...