- Hirdetés -

Jó hírek az Erste Banktól

|

- Hirdetés -

Az Ersténél 2022-ben is folytatódott a hitelezés növekedése. Az új finanszírozás volumene 41 százalékkal nőtt, az ügyfélhitelek és kötvények állománya 21 százalékkal bővült egy év alatt. A tavaly két akvizíciót, a Commerzbank Zrt. és a Random Capital felvásárlását lezáró Erste a működési bevételeit 2021-hez képest a negyedével, míg hat év alatt a duplájára tudta növelni.

A nyereség ugyan csökkent, de így is eredményes évet zárt 2022-ben az Erste. A bank sikeresen, fennakadások nélkül vette át a Commerzbank Zrt. ügyfeleit és integrálta a tevékenységét vállalati üzletágába. A felvásárlás zárásával az Erste Magyarország ötödik legnagyobb vállalati hitelezőjévé vált és piaci részesedése meghaladja a 10 százalékot. Lezárult tavaly a Random Capital beolvasztása is, a brókercéggel az Erste közel 33 ezer értékpapírszámlát és mintegy 108 milliárd forintos megtakarítási állományt vett át.

Az Erste működési bevételei 2022-ben – a nemzetközi könyvviteli szabványok szerint (IFRS) készített kimutatás alapján – 25,3 százalékkal haladták meg a 2021-es adatot, a hat évvel korábbival összevetve pedig a duplájára nőttek. A nettó kamatbevételek 66,8 százalékkal gyarapodtak, amit részben az magyaráz, hogy a kereskedési bevételek egy részét itt számolta el a bank, így a kereskedési és konverziós bevételi sor 20,8 milliárd forinttal csökkent. A díj- és jutalékbevételek 17,1 százalékos emelkedése mögött leginkább az aktív ügyfélállomány nagyobb tranzakciós aktivitása és a befektetési üzletág teljesítménye állt.

A működéssel kapcsolatos kiadások a bevétel bővülésétől elmaradó mértékben, 16,7 százalékkal nőttek, így az Erste működési eredménye 33 százalékkal 124,9 milliárd forintra emelkedett. A költség/bevétel arány december végére 43,6 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 46,8 százalékról. Ugyanakkor az egyéb működési eredmény 32,5 milliárd forinttal csökkent 2021-hez képest, elsősorban az egyszeri adó- és szabályozási terhek miatt (extraprofit adó, kamatstop, tranzakciós illeték emelése, rendkívüli OBA-befizetés). Az adózás utáni nyereség így 53,5 milliárd forint lett, míg 2021-et 59,2 milliárd forint nyereséggel zárta a bank – mondta el Jelasity Radován, az Erste elnök-vezérigazgatója a tavalyi eredményeket bemutató sajtótájékoztatón.

Az ügyfélhitelek és kötvények állománya 2022. december végén 21 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Az új finanszírozás volumene 41 százalékkal nőtt 2021 teljesítményéhez képest. Az NPL-ráta 2,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 3,6 százalékról.

A teljes lakossági hitelállomány 2 százalékkal nőtt egy év alatt, az új kihelyezések értéke 5,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, melynek hátterében a lakáspiac bővülésének második negyedévben látható megtorpanása áll. Az új lakáshitelek folyósítása 5 százalékkal elmaradt a 2021-es eredménytől. A fogyasztási típusú hiteleknél a kihelyezés összességében 6 százalékkal csökkent. Ezen belül a személyi kölcsönök esetében 1,7 százalékkal, míg a Babaváró hitel iránt 3 százalékkal nőtt a kereslet az egy évvel korábbihoz képest. A kisvállalkozók esetében az új folyósítás 23 százalékkal nőtt – ismertette Harmati László, a pénzintézet lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

A magyarországi Erste-csoport által kezelt lakossági ügyfélvagyon – befektetés és betét – 2022-ben 11 százalékkal 4704 milliárd forintra nőtt. A megtakarításokon belül a befektetések aránya 63 százalékra emelkedett december végére az egy évvel korábbi 58 százalékról.

Az Erste befektetési alapok piaci részesedése éves 3,3 százalékpontos növekedéssel meghaladta a 20 százalékot, amely stabilan a második helyet jelenti. A tavaly beolvasztott Random Capital forgalma a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) 2022-ben összesen meghaladta a 478 milliárd forintot, míg az Erste forgalma elérte a 1800 milliárd forintot. A Random Capital részesedése 2022-ben a BÉT forgalmából 6,2 százalék volt, az Erste részesedése az azonnali piacon 23,9 százalék – mondta el Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója, az idén februárban megalakult Vállalati és Pénzügyi Piacok (Corporates and Markets) üzletág vezetője.

A vállalati területen a kötvény- és a hitelállomány együttesen 45 százalékkal nőtt egy év alatt, és december végén meghaladta az 1230 milliárd forintot. A kis- és középvállalkozásoknál a hitel- és kötvényállomány 31 százalékkal, a kereskedelmi célú ingatlanoknál 24 százalékkal, míg a nagyvállalatok és önkormányzatok esetében 86 százalékkal gyarapodott 2021 végéhez képest. Az egy évvel korábbi visszafogottabb kereslethez viszonyítva 2022-ben nagyot nőtt az új kihelyezés, az új kötvények és hitelek volumene 116 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tette hozzá Cselovszki Róbert.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Ez lehet a marketing jövője

A SAS analitikai vállalata és a CMO Council hálózata közös kutatást publikált „Cracking Tomorrow’s CX Code” néven, amely megállapította, hogy 3 marketingvezetőből 2 szerint nagyon fontos a hibrid ügyfélélmény (CX) biztosítása a személyre szabottság,...

Ennyit költünk mobilra

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 ezer forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan...

Ötvenmillió embernek adna tiszta energiát a Schneider Electric

Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi...
Kosaras Klaudia

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha...

Gundel Takács Gábor vezeti a tévés díjátadót

Újabb részlet derült ki a Televíziós Újságírók Díja holnapi gálaestje kapcsán, az esemény és az online közvetítés műsorvezetője Gundel Takács Gábor lesz. Idén 14 kategóriában hirdetnek majd győztest. (kiemelt fotó: Televíziós Újságírók Díja) Online közvetítések...

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével

A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért. A K&H fenntarthatósági...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amszterdamba repíthet a Red Bull

Látványos alkotások és meglepően szűk eszköztár: ez jellemzi a Red Bull Doodle Art nemzetközi pályázatát, amelynél papír, toll és a művész találkozásából születnek emlékezetes pályamunkák. A több, mint tíz éve életre hívott verseny már...

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....