- Hirdetés -

Kiderült, milyen játékokat szeretnének a gyerekek

|

- Hirdetés -

A gyerekek többsége szeretné, ha a játékok karaktereiben jobban magukra ismerhetnének – derül ki a LEGO kutatásából.

Tíz évvel a LEGO Friends megjelenése után a LEGO Csoport újragondolta a Friends világát, ez alkalomból pedig új karaktereket és új, a YouTube-on futó TV sorozatot mutat be. Az új készletek bevezetéséhez kutatás is kapcsolódott, amelyből kiderült, hogy napjainkban a gyerekek gyakran maradnak magukra az érzelmeikkel. Az általuk fogyasztott televíziós és online tartalmak nem segítik őket azok megértésében, és nem erősítik meg őket abban, hogy érzéseik teljesen normálisak, és mások is ugyanígy éreznek.

A 2023-as LEGO Friends készletek ezeknek az érzéseknek a feldolgozásában nyújtanak segítséget, hiszen az új, különböző nemű és származású karakterek többféle fizikai, szellemi és lelki nehézséggel is megküzdenek, így élethelyzeteikkel, személyiségükkel a gyerekek könnyen tudnak azonosulni. A gyerekek jobban magukra ismernek majd a karakterekben, amikor a LEGO Friends Univerzumban játszanak, így nem csak jobban eligazodnak majd érzéseikben, hanem könnyebben megértik a többieket, és ezáltal jobb barátokká válnak.

A most nyilvánosságra hozott globális kutatásban 18 000 - 6 és 12 év közötti - gyermek vett részt 19 országból, többek közt Magyarországról is. A kutatás célja, hogy megfigyeljék a barátság és a gyerekek jólléte közötti összefüggéseket.

A kutatás szerint:

A gyerekek elsősorban a barátaikra támaszkodnak, hogy segítsenek nekik megbirkózni a modern élet összetett érzelmi kihívásaival: tízből nyolc (87%) azt mondta, hogy barátaihoz fordul támogatásért, ha problémája akad. A magyar gyerekek életében a barátok még fontosabbak, közülük tízből kilenc (90%) kér tanácsot barátjától.

A gyerekek szerint a barátság fontos része a "szórakozás" és a "boldogság": több mint háromnegyedük (67%) szeretne valakit, akivel együtt szórakozhat, és tízből hatan (60%) szeretnének valakivel együtt nevetni, míg a többség (94%) azt mondta, hogy a barátok boldoggá teszik őket. A magyar eredményekből az is kiderült, hogy míg a lányok számára fontosabb a szórakozás és a nevetés, addig a fiúk számára fontosabb, hogy legyen valaki, akivel játszhatnak.

A magyar gyerekek 57%-a szerint könnyű barátkozni, és 51%-uk szerint könnyű megtartani ezeket a barátságokat. Azonban az eredmények azt is elárulták, hogy az idősebb 10-12 éves korosztály már nehezebben barátkozik, és nehezebben tartja is fenn a barátságokat, mint a fiatalabb, 6-7 éves gyerekek.

A gyerekek értékelik a barátságok sokszínűségét: tízből kilenc (93%) egyetért azzal, hogy jó, ha sokszínű baráti társasággal rendelkezünk, akik új dolgokat taníthatnak nekünk.

A vitákra, feszültebb helyzetekre rákérdezve a gyerekek azt is elmondták, hogy nem túl gyakran találkoznak bonyolult érzelmi konfliktusokkal: a megkérdezettek csupán egyharmada (32%) válaszolta, hogy a barátaik vesztek már össze másokkal. De máshol is ritkán szembesülnek konfliktushelyzettel: ötből csak kettő gyerek (40%) mondta, hogy látott már a tévében vagy más tartalomban olyan szituációt, amelyben a barátok között ellentét volt. Ez az arány valamivel magasabb hazánkban, nálunk kilencből négy (45%) emlékezett úgy, hogy találkozott ilyen tartalommal.

A megkérdezettek mindössze egynegyede (27%) gondolja, hogy időnként mindenki érezheti magát rosszul, és 22% véli úgy, hogy segítene a gyerekeknek, ha látnák, hogy mások is átélik ugyanazt, amit ők.

A kutatásból azt is megtudtuk, hogy háromból két gyerek (68%), a magyar gyerekeknek pedig több mint fele (54%) szeretne több olyan játékot és karaktert látni, melyek különböző érzelmeket jelenítenek meg, és jobban tükrözik a való életet.

A barátságok meghatározó szerepet játszanak a gyermekek fejlődésében és a sokszínűség megértésében, ezért a LEGO Csoport a LEGO Friends új karaktereiről szóló történeteket a Geena Davis Institute on Gender in Media intézet együttműködésével dolgozták ki, hogy biztosan olyan narratívák szülessenek, amelyek nemcsak hitelesek és átélhetőek, hanem befogadhatóak is a gyerekek számára.

Laverne Antrobus gyermekpszichológus így kommentálta a kutatást: „A kutatás eredményei által betekintést nyerhetünk a gyermekek barátságainak csodálatos összetettségébe a mai modern, egyre sokszínűbb világban. Bíztató, hogy a gyerekek azt szeretnék, ha többféle barátság jelenne meg az általuk fogyasztott tartalmakban és azokban a játékokban, amelyekkel szívesen játszanak. Ezek a változások segítik majd a gyerekeket, abban, hogy megértsék sokfélék vagyunk, és önbizalmat adnak a gyerekeknek ahhoz, hogy tőlük teljesen különböző gyerekekkel kössenek barátságot. A barátságok során történő felismerés, hogy ugyanolyanok, mégis különbözőek vagyunk, segíti a gyerekeket abban, hogy elfogadóbbá váljanak, így később könnyebben igazodhatnak el a nagyvilágban.

Jó látni, hogy a megújuló LEGO Friends univerzum sokkal befogadóbb lesz, és nemcsak jobban tükrözi a mai valós barátságokat, hanem a gyerekek a sokszínű karakterek segítségével könnyebben megérthetik és kifejezhetik érzelmeiket, amit a mindennapokban is kamatoztathatnak.”

Dr. Kádár Annamária, mesepszichológus hozzátette: „Ha a mesében a sárkányt kell legyőznie a hősnek, akkor a valóságban az egyik legfélelmetesebb ellenség, amivel nap mint nap meg kell küzdenünk, a figyelmetlenség és a sietség szörnye. Egyre kevesebb idő van leülni, és "csak úgy" kötetlenül játszani, beszélgetni, együtt vacsorázni, nevetgélni, mesélni. Erre gyereknek és felnőttnek egyaránt szüksége van!”

Tracie Chiarella, a LEGO Csoport LEGO Friends termékért felelős vezetője hozzátette: „A gyermekek a példaképeink, és őket tartjuk a legfontosabbnak a LEGO Csoportnál. A LEGO Friends hihetetlen 10 éve után ez az újragondolás lehetővé teszi számunkra, hogy a tartalom és a történetmesélés mellett a modern, gyermekkori barátságok is megjelenítsük, így a gyerekek játék közben is megtapasztalhatják a körülöttük lévő világ sokrétűségét. A kutatás eredményeiből látható, hogy a gyermekek életében milyen fontos szerepet tölt be a barátság, és szeretnék, ha játékaikban és azok szereplőinek életében nagyobb szerepet kapna a különféle érzelmek bemutatása.”

A LEGO Friends új generációja már megvásárolható, a LEGO Friends TV különkiadás pedig a LEGO YouTube csatornáján tekinthető meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....