- Hirdetés -

Kiderült, kiket vizsgál idén a NAV

|

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közzétette 2023. évi ellenőrzési tervét. Az adóhatóság idén kiemelt figyelmet fordít az elektronikus kereskedelemre, étrendkiegészítőkkel, tüzelőanyagokkal és klímaberendezésekkel foglalkozó vállalkozásokra. A mesterséges intelligenciát is használó rendszereivel a NAV ráadásul még hatékonyabban választja majd ki, hogy pontosan kiket is ellenőrizzen.

Az elmúlt években az adóhatóság jelentős fejlődésen ment át a feketegazdaság elleni küzdelem terén: látványosan csökkent az adórés, azaz láthatóvá váltak az adóhatóság számára az eddig eltitkolt adóösszegek, és sikeresebben is szedi be azokat a hivatal. Ezzel párhuzamosan a NAV ügyfélcentrikus szolgáltató lett, és a jogkövető adózók számára adminisztratív könnyítéseket, segítséget kínál.

Az idei évben is átfogó ellenőrzésre számíthatnak a webshopok, az élelmiszeripari forgalmazók és az építőipari vállalkozások, de a marketing-, a reklám-, a médiaszolgáltató, valamint a filmgyártó cégek ajtaján szintén kopogtathat majd az adóhivatal. A Magyarországon forgalomba helyezett új gépjárművek adóeljárásait továbbra is szigorúan figyeli a hatóság. A megváltozott piaci trendeket követve a következő hónapokban vizsgálatokra számíthatnak az étrendkiegészítő és tüzelőanyag forgalmazók, valamint a klímaértékesítők- és szerelők is.

„Az elmúlt években a Nemzeti Adó- és Vámhivatal látványos fejlődésen ment keresztül, amivel jelentősen szűkítette az adókerülés lehetőségeit. Az immár mesterséges intelligenciát is hasznosító, automatizált folyamataival és a nemzetközi forrásokkal kiegészített adatbázisával egyre célzottabb ellenőrzésekre képes – akár már a hivatal épületéből, az ügyfél felkeresése nélkül is” – hangsúlyozta Dr. Séra Gergely, az EY Adóperek területének partnere. A szakember hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan azt sem szabad elfelejteni, hogy a szervezet ügyfélközpontú szolgáltatóvá vált, ahol a jogkövető adózókat adminisztratív könnyítések is segítik ügyeik intézésében.

Az ellenőrzési terv szerint a jogszerű foglalkoztatás ellenőrzése továbbra is kiemelt feladat a NAV számára. Ebből a szempontból elsősorban a vagyonvédelmi és építőipari vállalatokat, valamint a munkaerő-kölcsönzéssel, illetve a takarítással foglalkozó társaságokat fogja vizsgálni a hivatal. Emellett minden iparágban figyelemmel fogja kísérni az adókedvezmények, a transzferárazási gyakorlatok, az adó-visszaigénylések jogszerűségét, illetve az olyan gyanús adózói magatartásokat, mint az árbevételt nem realizáló, de áfa-visszaigénylő vállalkozások, illetve alvó állapotból felélesztett cégek működése.

Iparágtól függetlenül kiemelt figyelmet fog élvezni az adókedvezmények, transzferárazási gyakorlat, adó-visszaigénylések és az MRP szervezetek ellenőrzése is. Kiemelt figyelmet kell fordítani az adóhatóság által gyanúsnak tekintett magatartásokra is – ezek akár azonnali adóellenőrzést vonhatnak maguk után.

„A kontrolladatok eltérése esetén várhatóan reagálni fog a hatóság, adókijátszás észlelésekor pedig valószínűleg azonnal közbe is avatkozik. Utóbbi esetben a NAV akár biztosítási intézkedés hatálya alá is veheti az adott vállalkozás vagyonát, amíg az eljárás le nem zárul” – emelte ki Dr. Bajusz Dániel, az EY adóperes ügyvédje. „Amennyiben egy cég tevékenysége lefedi a kiemelt vizsgálati területeket, érdemes szakemberrel áttekinteni vállalkozás adózási gyakorlatát, hogy egy potenciális ellenőrzést sikerrel vehessen” – tette hozzá a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...