- Hirdetés -

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

|

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív márka, hanem egy szakmán belüli követendő irány is kirajzolódhat szemünk előtt – például marketingkommunikációs vagy márkacélokhoz kötődő szempontokat nézve.

- Kialakulóban van egy olyan nézet, miszerint a marketingszakmának újrapozícionálásra van szüksége, mert veszíteni látszik a korábbi, hangsúlyos szerepével. Hogyan vélekedik erről?

- Az elmúlt évek során egy egészen más világba csöppentünk bele, nagyon sok minden változott körülöttünk. Kezdve a COVID-helyzettel, az ezt követő kihívásokkal, de akár az inflációt is ide sorolhatjuk. Az ilyen gazdasági helyzetekben óriási jelentősége van annak, hogy milyen márkát építünk. Hogy melyek azok a márkák, amikben meg lehet bízni, amik inspirálnak minket, amik utat mutatnak. Vagyis gyakorlatilag kapaszkodóként szolgálnak számunkra. Szerintem mi ezt nagyon korán felismertük a Telekomnál, és el is kezdtünk egy ilyen irányba mozogni. Olyan márkát kezdtünk építeni, aminek purpose-e van, ami megoldást hoz az ügyfelek mindennapjaiba.

- Tekinthetjük-e a marketing- és a kreatívipart a gazdaság két fő hajtómotorjának? Akár a Magyar Telekomra, akár más márkára nézve.

- Ezt a kérdést sok oldalról lehet megfogni. Hogyha csak a számokat nézzük a Magyar Telekom esetében, akkor igen, a számok önmagukért beszélnek. A Deutsche Telekom Európa legértékesebb márkája lett 2022-ben, világviszonylatban pedig a 11. helyen végzett. Ha ezzel párhuzamosan megnézzük a pénzügyi teljesítményünket – akár a részvényárfolyamot, akár a vállalat egész teljesítményét –, akkor is azt látjuk, hogy elképesztő magasságokig értünk fel. Úgyhogy én azt gondolom, hogy az erős márka egyértelmű kapcsolatot mutat a kimagasló üzleti teljesítménnyel, ami a nap végén pénzügyi eredményekre is lefordítódik.

 

- Mennyiben gondolja a hazai fogyasztókat tudatos döntéshozóknak? Nehezebb idehaza vásárlói döntést elérni, mint európai viszonylatban?

- A fogyasztói tudatosság nem feltétlenül országokhoz kötődik. Sokkal inkább a generációs eltérésekhez. A fiatalabb korosztály például egészen más fogyasztói tudatossággal rendelkezik, mint az Y generáció – és ez minden országra igaz. Tudatosnak kell lenni azzal kapcsolatban, hogy melyik generációt milyen eszközökkel szólítjuk meg, hogy milyen értékek fontosak vagy kevésbé fontosabb a különböző generációk számára. Én azt gondolom, hogy az elmúlt évek során egy lényegesen tudatosabb fogyasztói szegmens alakult ki.

- 2022-ben az egyik versenytársuk nevet változtatott, idén pedig az állam a korábbinál nagyobb szerepvállalásba kezdett telekommunikációs oldalról. Ezek a változások mekkora nyomást helyeznek a Magyar Telekom vállára?

- Természetesen állandóan figyelemmel kísérjük a piaci változásokat. Ugyanakkor a legfontosabb, hogy szem előtt tartsuk: a legjobb minőséget kell nyújtanunk az ügyfeleknek, minden téren. Mert ők az alapján fognak dönteni, hogy melyik az a szolgáltató, amelyik megbízható, a legmagasabb minőséget képviseli, és új megoldásokkal áll elő.

- Ez alapján milyen szerepet szánnak a marketingnek 2023-ban?

- A marketing egy folyamatos fejlődési mód. A legfontosabb, hogy legyen egy tiszta purpose-e a márkának. Minden egyéb ez alá kell, hogy rendeződjön. Én azt gondolom, hogy az a márka, ami képviseli mindazokat a megoldásokat, melyek reflektálnak a purpose-re, jó úton jár. Persze nagyon fontos, hogy ez a purpose az ügyfél-ből induljon ki. Érdekes például ez a szó is, hogy „ügyfél”. Már önmagában is tartalmaz egy elidegenítést. Ezt az elidegenítést kell kizárni a tevékenységünkből, minél mélyebbre menni insight-ok tekintetében, folyamatosan vizsgálni a minket körülvevő világot és az emberek problémáit, megéléseit. Ha ezt tesszük, akkor marketing terén is egészen biztosan olyan megoldásokat fogunk hozni, amik előrébb léptetik a márkát a purpose felé vezető úton. Ezáltal pedig rendkívül hasznosak lesznek az emberek számára is.

- Ha már szóba került a purpose, milyen szempontból tartja innovatívnak a vállalatot?

- Ez egy nagyon érdekes kérdés, mert szerintem rengeteg mindent lehet innoválni. Én azt is innovációnak tartom, hogy hogyan építünk fel kommunikációs megoldásokat, hogyan valósítjuk meg a termékfejlesztést. Az is egy nagyon szép innováció, amikor együtt fejlesztünk az ügyfeleinkkel. Vagy az, hogy milyen módszertanokat használunk az ügyféligények megismerésére. Maga az innováció nagyon szerteágazó, lehet kommunikációs, marketing, technológiai, és ezek összessége hozza azt, hogy szerintem a Telekom az egyik leginnovatívabb vállalat ma Magyarországon.

- Tehát helytállónak tartja azt az állítást, hogy marketing nélkül nincs innováció?

- Igen, viszont a nap végén mégiscsak arról beszélünk, hogy mik azok a témák vagy gondolatok, amik fontosak. Fontosak az egyénnek, fontosak a közösségnek és fontosak társadalmi szinten. Ezt a hármat kell összhangba hoznunk, valamint az előbbiekben említett technológiai képességünkkel ötvöznünk. Mi elsősorban egy digitális vállalat vagyunk, aminek feladata, hogy a legújabb digitális megoldásokat „lefordítsuk” az ügyfelek nyelvére. Hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat nyújtsunk az embereknek, amik megoldást jelentenek a munkájukban, a mindennapjaikban. Az innováció mindenféle szempontból kapcsolatban van ezzel, és kiemelt jelentőséggel bír.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...