- Hirdetés -

Erősítené a fogyasztói tudatosságot az NMHH

|

Az elmúlt években jelentősen változó fogyasztói szokásokat egyszerre befolyásolja a technológiai háttér folyamatosan gyorsuló fejlődése, az elérhető infokommunikációs szolgáltatások körének bővülése, valamint a médiatartalom jellege, minősége és hozzáférése. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtötte azokat a platformokat, amelyek segíthetnek a tudatos döntések meghozatalában, legyen szó edukációról vagy netsebességet, elektroszmogot mérő szolgáltatásról, illetve a távközlési, postai szolgáltatásokat összehasonlító felületekről.

Mára egy felhasználó egyszerre és akár egy időben tekinthető a média közönségének, az elektronikus hírközlési szolgáltatások fogyasztójának, eközben az okosotthon-szolgáltatások ügyfelének, illetve e-kereskedelmi vásárlónak is. Nézzünk néhány példát a megváltozott szokásokra: a nagy sebességű internet-hozzáférés mára alapvető elvárás, a vezetékes hangszolgáltatások jelentősége folyamatosan csökken, és egyre népszerűbbek az OTT-kommunikációs applikációk (számfüggetlen személyközi hírközlési szolgáltatások). Mindeközben a tartalomszolgáltatás vált meghatározóvá. Tömegessé vált az e-kereskedelem, aminek következtében a postai forgalom, illetve a kézbesítési szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói elvárások jelentős változásokon mennek keresztül. Bár a csomagforgalom növekszik, a levéltermékek aránya csökken, kivéve a hivatalos és tértivevényes iratokat. Az online platformok a kézbesítési piacra is egyre nagyobb hatással vannak, az új üzleti modellek felborítják az eddigi szolgáltatási láncokat, illetve új versenyhelyzeteket teremtenek.

Egyre többen élnek a digitális megoldások által nyújtott lehetőségekkel, de vajon mennyire használjuk tudatosan az egyes alternatívákat? A fogyasztóvédelmi világnap alkalmából az NMHH az alábbi szolgáltatásokat és oldalakat javasolja a fogyasztói tudatosság megerősítésére.

A Média- és Hírközlési Biztos segíthet, ha a szolgáltató eljárása érdeksérelmet okozott az előfizetőnek számlázási, számhordozási, adategyeztetési vagy más érdeksérelemmel járó ügyekben, ezen felül olyan aggályos médiatartalmak esetén, amelyek többször vagy több helyen jelennek meg.

Az NMHH gyermekvédelmi portálja, a gyerekaneten, a szülőket és pedagógusokat látja el hasznos információkkal, számos témában kínál gyakorlati tippeket, illetve innen tölthető le a gamer gyerekek szüleinek szóló kézikönyv is, amit elolvasva könnyebben tudunk beszélgetést kezdeményezni az online videójátékot játszó fiatalokkal. A gyerekeknek pedig nagy segítséget jelentenek a Bűvösvölgy-központok, ahol élményalapú médiatudatosság-fejlesztés zajlik. Szintén az NMHH üzemelteti az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot, ahol kilenc kategóriában tehetünk bejelentést a neten talált jogsértő tartalmakról. A szolgálat a rendőrséggel és nemzetközi partnerekkel együttműködve lép fel a fogyasztók védelmében.

A tavalyi évben indult el a hatóság digitális hírközlési tudásbázisa, a Digipedia, ahol mindenféle online technológiáról kaphatunk ismereteket: a netbankolástól az adatvédelmi kérdésekig. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az átlagos havi költségmutatóval (ÁHK) segíthet eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a főbb szolgáltatók (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone, Invitel, DIGI) kínálata között.

Az NMHH mérőszolgálata 38 fixen telepített mérőállomással és 20 hordozható szondával vizsgálja az elektroszmog mértékét is. Az elmúlt hét évben a szakemberek több mind 2800 mérést végeztek el lakóépületek, iskolák, adótornyok közelében. Az NMHH honlapján bárki igényelhet elektroszmogmérést egy online űrlapon.

További segítséget nyújt még a szolgáltatóktól független, piacsemleges netsebességmérő szolgáltatás: a szelessav.net. A különböző szolgáltatók netsebességméréseit országos térképen hasonlíthatjuk össze, ami hozzájárulhat a számunkra legideálisabb internetszolgáltató kiválasztásához. Fontos tudni, hogy mielőtt továbbadnánk használt mobilkészülékeinket, laptopjainkat, adathordozóinkat, érdemes igazolt, végleges adattörlést végezni. Ebben segít az NMHH végleges adattörlő szolgáltatása. Ha pedig postáról van szó, akkor az Európai Bizottság Európai Csomagár-összehasonlító oldala ad segítséget. Az adatbázis különösen ünnepek idején, például a karácsonyi időszakban lehet hasznos.

Az információk alapján meghozott, tudatos döntések lehetővé teszik, hogy biztonságosan használjuk a szolgáltatásokat az offline és az online térben egyaránt. Az NMHH a releváns adatok összegyűjtésével ebben kívánja támogatni a fogyasztókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...