- Hirdetés -

Prágában már lehet hidrogént tankolni

|

- Hirdetés -

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a prágai Barrandov városnegyedben. A hidrogénüzemanyag-kínálat bevezetése összhangban áll az ORLEN Unipetrol csoport zéróemissziós stratégiájával, emellett követi a tiszta mobilitás érdekében végzett állami infrastruktúra-fejlesztésre vonatkozó uniós és nemzeti irányelveket. Az ORLEN Unipetrol 2030-ig 28 hidrogén-töltőállomás üzemeltetését tervezi Csehországban, valamint két, a vasúti közlekedést szolgáló hidrogénelosztó-terminál működtetését tűzte ki célul Litvínovban és Neratovicében.

A hidrogénüzemű járművek lényegében elektromos autóknak tekinthetők, azonban nem akkumulátorokból, hanem az üzemanyagcellákban vízzé alakuló hidrogén oxigénnel zajló reakciójából nyerik az energiát. A hidrogénüzemű járművek elsődleges előnye a jelenleg elérhető, akkumulátorral működő elektromos járművekkel szemben a nagy hatótávolságuk, valamint rövid tankolási idejük, amely a benzin- és dízelüzemű autókhoz hasonló. Csehországban jelenleg néhány tucat hidrogénhajtású jármű működik, azonban a cseh Közlekedési Minisztérium szerint 2030-ra akár 50 000 hidrogénüzemű autó is közlekedhet a cseh utakon.

A Prágában most átadott ORLEN Benzina töltőállomás teljes mértékben személyzet nélkül működik, éjjel-nappal nyitva áll a vásárlók számára, és személygépkocsik, teherautók, valamint buszok tankolására is alkalmas. Két különböző töltőfejjel ellátott automata áll rendelkezésre, amelyek az autók számára 700 baros, a teherautók és buszok számára pedig 350 baros töltést biztosítanak.

„Fokozatosan haladunk a karbonsemlegességre irányuló stratégiai célkitűzéseink teljesítésével, amelyeket legkésőbb 2050-re szeretnénk elérni. Nagy hangsúlyt fektetünk a petrolkémiai szegmens fejlesztésére, a dekarbonizációra, a digitalizációra, az újrahasznosításra, és az alternatív energiaforrások, köztük a bioüzemanyagok és a hidrogén felhasználásra. 2030-ig 35 milliárd cseh korona értékű befektetéssel támogatjuk ezt a törekvést” - ismertette a csoport fejlesztési terveit Tomasz Wiatrak, az ORLEN Unipetrol Group vezérigazgatója.

A cseh Közlekedési Minisztérium a 2. operatív közlekedési program keretében nyújtott támogatást a barrandovi hidrogénállomás megépítéséhez. "A tiszta mobilitásra vonatkozó tervben 2025-ig 12, 2030-ig pedig 40 csehországi hidrogénállomás megnyitása szerepel" - mondta Martin Kupka cseh közlekedési miniszter, ugyanakkor rámutatott, hogy a megadott célok, amelyek szerint a TEN-T főhálózaton 200 kilométerenként szükséges hidrogéninfrastruktúrát kiépíteni, egyelőre nem tükrözik az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről szóló európai rendeletjavaslat jelenlegi irányelveit. "Minden az uniós tárgyalásokon múlik, amelyek nyomán akár változások is történhetnek a tervben" - zárta Kupka miniszter.

Az ORLEN Unipetrol aktívan részt vesz az alternatív üzemanyag-infrastruktúra kiépítésében. A társaság ORLEN Benzina töltőállomásain, amely 430 töltőállomásával Csehország legnagyobb hálózata, a vállalat a hagyományos üzemanyagok mellett számos alternatív energiaforrást is kínál a vásárlóknak. Cseppfolyósított propángáz (LPG) 56 töltőállomáson, sűrített földgáz (CNG) 46 töltőállomáson elérhető, valamint 55 töltőállomáson összesen 225 elektromos töltőpont áll a vásárlók rendelkezésére.

„A jelenleg elérhető hagyományos és alternatív üzemanyagok és energiaforrások mellett ezentúl kínálatunk részét képezi a hidrogént, amely jelentősen bővíti az alacsony-, és zéró-kibocsátású tömeg- és áruszállítás fejlesztésének lehetőségeit. Töltőállomásunk kínálatának bővítése teljes mértékben összhangban áll csoportunk fejlesztési stratégiájával, és követi a tiszta mobilitás érdekében végzett állami infrastruktúra-fejlesztésre vonatkozó uniós és nemzeti irányelveket. A prágai Barrandov negyedben megnyílt ORLEN Benzina töltőállomás személyzet nélkül működik, éjjel-nappal nyitva áll vásárlóink előtt, és személygépkocsik, teherautók, illetve buszok tankolására egyaránt alkalmas. A következő hidrogén-töltőállomást idén nyáron nyitjuk meg Litvínovban” - tette hozzá Tomasz Wiatrak.

„Az elkövetkező években a hidrogén kiegészítheti az akkumulátoros elektromobilitási formákat, és várhatóan egyre fontosabb szerepet játszik majd nem csupán a személyszállításban, hanem a tömegközlekedésben és a közúti, illetve a vasúti közlekedési szolgáltatások esetén egyaránt. Finomítóinkban évente nyolcvanezer tonna hidrogént termelünk, arra pedig konkrét terveket dolgoztunk ki, hogyan állítsunk elő hidrogént tiszta környezeti források energiájának, például a nap, a szél vagy a Föld belső hőjének felhasználásával. 2030-ra 4500 tonna, alacsony karbonlábnyomú hidrogén termelését tűztük ki célul, amely nagyjából 30 ezer autó működtetéséhez elegendő” – összegezte Tomasz Wiatrak.

A töltőállomáson a hidrogén kilogrammonként 278 cseh koronába, tehát mintegy 4500 forintba kerül. Az ORLEN Benzina hidrogén-töltőállomás Csehország Közlekedési Minisztériumának pénzügyi támogatásával épült a Közlekedés elnevezésű operatív program keretében. Az ORLEN Unipetrol öt Toyota Mirai márkájú hidrogénautót üzemeltet céges autóflottájában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Ez lehet a marketing jövője

A SAS analitikai vállalata és a CMO Council hálózata közös kutatást publikált „Cracking Tomorrow’s CX Code” néven, amely megállapította, hogy 3 marketingvezetőből 2 szerint nagyon fontos a hibrid ügyfélélmény (CX) biztosítása a személyre szabottság,...

Ennyit költünk mobilra

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 ezer forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan...

Ötvenmillió embernek adna tiszta energiát a Schneider Electric

Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi...
Kosaras Klaudia

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha...

Gundel Takács Gábor vezeti a tévés díjátadót

Újabb részlet derült ki a Televíziós Újságírók Díja holnapi gálaestje kapcsán, az esemény és az online közvetítés műsorvezetője Gundel Takács Gábor lesz. Idén 14 kategóriában hirdetnek majd győztest. (kiemelt fotó: Televíziós Újságírók Díja) Online közvetítések...

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével

A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért. A K&H fenntarthatósági...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amszterdamba repíthet a Red Bull

Látványos alkotások és meglepően szűk eszköztár: ez jellemzi a Red Bull Doodle Art nemzetközi pályázatát, amelynél papír, toll és a művész találkozásából születnek emlékezetes pályamunkák. A több, mint tíz éve életre hívott verseny már...

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....