- Hirdetés -

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

|

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és textíliák áprilistól lesznek kaphatók az IKEA áruházakban.

Az ünneplés jegyében létrejött, új IKEA ÖMSESIDIG kollekció a hamisítatlan latin-amerikai hangulatot, kultúrát és hagyományokat mutatja be mexikói, chilei és kolumbiai alkotók közreműködésével, akik mindannyian saját kifejezésmódjukkal gazdagítják a termékcsaládot.

Az IKEA folyamatosan kutatja, hogyan élnek az emberek a világ különböző területein. Az IKEA 2022-es chilei piacra lépésével a dizájn új kifejezésmódjait és nézőpontjait ismerte meg. Az ÖMSESIDIG kollekció megalkotásához az IKEA a dizájn, a divat, a művészet, a gasztronómia és az építészet területén dolgozó helyi alkotókkal működött együtt. A vállalat ezen törekvése jelenik meg a kollekció elnevezésében is: az ÖMSESIDIG szó svédül azt jelenti, „kölcsönös”, és az egymás iránti kölcsönös kíváncsiságra utal, a tervezés során az IKEA és a művészek egymástól tanultak és közösen alkottak.

„Kíváncsiak voltunk mi történik, ha a kulturális és kézműves hagyományokat a divat, a gasztronómia, az építészet és a művészet avantgárd alkotóival hozzuk egy platformra. Az így létrejött izgalmas kollekció a közreműködő alkotók sokszínű tehetségét ünnepli, amelyben minden dizájn az alkotójának sajátosan gazdag kifejezésmódját tükrözi” – mondja Friso Wiersma, az IKEA of Sweden tervezője.

A harminc termékből álló kollekció az ünnepi pillanatok, közös étkezések és zenés összejövetelek ösztönzője. Termékkínálata garantáltan jó hangulatot teremt – a rendelkezésre álló hely méretétől vagy a ráfordítás mértékétől függetlenül. Az üvegárukat, terítékeket, dekorációkat, gyertyatartókat, ülőkéket, textíliákat, párnahuzatokat és hűtőtáskákat magába foglaló kollekciót a FRAKTA táska két különleges változata, illetve a SYMFONISK wifi hangszórós képkeret háromféle előlapja teszi teljessé.

Az ÖMSESIDIG kollekció Latin-Amerika gazdag kulturális, kézműves és művészeti hagyományainak egy-egy szeletét mutatja meg, miközben rávilágít a régió népességének sokszínűségére és az egységet alkotó hasonlóságokra is. A tárgyak mindegyike alkotójuk művészi megközelítését és kifejezésmódját tükrözi. Abel Cárcamo Segovia konyhai eszközeinek ívelt formáit és szabadon áramló, organikus vonalvezetését például Chile nemzeti tánca, a cueca inspirálta.

„Sokat töprengtem azon, hogy mit is szeretnék megmutatni, végül úgy döntöttem, hogy a tánc Chile kultúrájában betöltött szerepére hívom fel a figyelmet. Érdekes kihívás volt rátalálni arra, hogy miként tudnám a hagyományos cueca mozdulatait és ritmusát a formatervezés nyelvén kifejezésre juttatni” – meséli Abel Cárcamo Segovia, chilei terméktervező.

A Nicolás Rivero által tervezett ÖMSESIDIG terítő hűvösebb tónusú, visszafogottabb, komorabb látványvilága az Andok hegyeit idézi. Trini Guzmán és Diana Ordóñez gazdag színvilágú textíliáit és dekorációit élénk, vidám minták díszítik, amelyekhez a gyerekjátékok és az izgalmas karneváli hangulat szolgált inspirációként.

„Szeretem és gyakran használom az erőteljes színeket, hogy az emberek úgy érezzék, mintha velem együtt egy karnevál résztvevői lennének. A szín az az energia, amivel mindenki hozzájárulhat a bulihoz” – mondja Diana Ordoñez, kolumbiai művész.

Liliana Ovalle a kollekcióhoz stílusos ülőkét, lime formájú szervírozótálat, kancsót és színes üvegpoharakat tervezett, amelyek vidám megjelenése feldobja az összejövetelek és partik hangulatát.

„A családi ünnepek gyermekkori emlékeiből merítettem inspirációt, az előkészületek, a zene, a dekorációk mélyen a mexikói kultúrában gyökereztek, és különlegesen egyedivé varázsoltak minden alkalmat. Az együttműködésnek köszönhetően lehetőségem volt rá, hogy feltárjam ezt a kapcsolatot, és olyan játékos mintákat tervezzek, amelyek felidézik ezeket a vidám pillanatokat: a lime gyümölccsel teli asztaloktól kezdve a bulik végén földön heverő színpompás pinata darabokig” – meséli Liliana Ovalle, mexikói terméktervező.

További információk a latin-amerikai alkotókról:

Liliana Ovalle, terméktervező, Mexikó

Liliana az alapanyagok és gyártási technológiák széleskörű alkalmazásával kutatja a tárgyak expresszív kifejezésmódjait. Tanulmányait a mexikói Universidad Nacional Autonoma egyetemen végezte, majd a londoni Royal College of Arton szerzett mesterdiplomát. Terveihez gyakran merít ihletet mexikói gyökereiből, reflektál a városi környezetben megfigyelt helyzetekre, illetve népi kézműves technikákkal kísérletezik.

Diana Ordonez, művész, Kolumbia

Diana Ordonez kortárs falfestő, illusztrátor és graffitiművész, akit a latin-amerikai graffitiszcéna meghatározó alakjaként tartanak számon. Mesterdiplomáját műanyag tárgyalkotás és vizuális művészetek szakon szerezte. Élénk színek, pozitív kisugárzás és expresszív kifejezésmód jellemzi.

Abel Cárcamo Segovia, terméktervező, Chile

Abel helyi kézművesekkel együttműködve kortárs trendek és hagyományos anyagok kombinálásával tervez tárgyakat és bútorokat. A tradicionális technikák és a minimalista formanyelv közötti közvetlen kapcsolat révén képes megismerni az alapanyagokban, a különböző technológiák alkalmazásában rejlő lehetőségeket, és ennek tükrében teremt időtálló dizájnt.

Trini Guzman, falfestő és multidiszciplináris művész, Chile

Trini alkotásait a kísérletező kedv és a pozitív szemlélet határozza meg, miközben a legkülönbözőbb anyagok felhasználásával törekszik az önkifejezésre. A természetből és az anyaságból merít inspirációt. A chilei Falabella számára tervezett női ruhákból és kiegészítőkből álló kollekciót.

Marisol Centeno, textiltervező, Mexikó

Marisol egyedi textiltermékeket tervez olyan neves intézmények felkérésére, mint a Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum és a Muac Museum. Számos dizájn témájú rendezvény előadója, így például részt vett a Los Angeles County Museum of Art (LACMA) „Found in Translation” című kiállítása kapcsán megtartott kézműves szimpóziumon. Marisol Centeno textiltervező hitvallása, hogy a dizájn a változás eszköze – az esztétikai, társadalmi és kulturális innováció forrása. Munkásságát elsősorban az innováció motiválja, amelynek során kézműves és ipari technológiákat kombinál kísérleti jelleggel. Alkotásait a kollektív alkotómunka, a fenntarthatóság iránti tervezői felelősség és a nagy méretű, színpompás mintájú textíliák jellemzik.

Alvaro Clavijo, séf, Kolumbia

Először építészetet tanult Bogotában, majd szenvedélyének hódolva gasztronómiai tanulmányokat folyatatott Barcelonában. Európa-szerte számos Michelin-csillagos étteremben dolgozott, így többek között a koppenhágai Norma étteremben is. A külföldön töltött évek után visszatért Bogotába és saját éttermet nyitott, ahol hagyományos helyi ételek újragondolt változatait készíti el.

Catalina Zarhi, keramikus és Felipe Assadi, építész, Chile

Catalina kerámiatervező művész, tanulmányait Olaszországban, az Egyesült Államokban és Chilében folytatta. Hagyományos technikák alkalmazásával törekszik a kerámiatárgyak falvastagságának csökkentésére, alkotásai különösen kifinomultak. Kétféle kerámiát készít, a kétszer kiégetett, kézi készítésű, úgynevezett raku kerámiák mellett ipari fröccsöntéses eljárást is alkalmaz.

Felipe építész, a Santiagoban működő Felipe Assadi Arquitectos cég alapítója. Épületeit szögletes, többnyire üveg és látszóbeton kialakítás jellemzi, amelyek között magánlakásoktól kezdve a szállodákon és villákon át pavilonok is megtalálhatók.

Augustín Nicolás Rivero, divattervező, Kolumbia

Augustín Nicolás Rivero tervező, egyben az A NEW CROSS nevű saját avantgárd divatmárkájának kreatív vezetője. Érdeklődésének középpontjában a latin-amerikai kézműves mesterségek kutatása és újraértelmezése áll. Sajátos látvány- és formavilágot teremtett, divattermékei és használati tárgyai különböző régiók hagyományos kézműves mesterségeinek kortárs értelmezésében nyernek formát.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...