- Hirdetés -

Így lehetünk sikeres streamerek

|

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte, hogy milyen alapeszközökre van szükség, és tippeket ad ahhoz, hogy sikeres streamerek legyünk.

Ha jó minőségben szeretnénk streamelni akkor szükségünk van egy komolyabb számítógépre - a legalkalmasabb egy erősebb processzorral és videokártyával rendelkező PC. Ezen kívül fontos a stabil és erős internet kapcsolat, hogy jó legyen a feltöltési sebességünk: 20 Mbps feltöltési sebességgel például már HD felbontásban tudunk streamelni. Az OBS nevű ingyenes streamer program segítségével bárki nekikezdhet a streamelésnek, ehhez csak le kell tölteni az alkalmazást, beírni az adott platform (Twitch, YouTube) streamkulcsát, ahol élő közvetítést szeretnénk indítani, és már indulhat is a streaming.

Webkamera és mikrofon nélkül egy tapodtat se

Bármennyire jó játékos és szórakoztató ember lehet valaki, az egész mit sem ér a streaming világában, ha a követők nem látják és hallják. Az Euronics webshopjában számos árkategóriában találhatunk streameléshez alkalmas webkamerát és mikrofont, amelyek legalább annyira fontosak, mint egy jó gaming PC vagy a stabil internetkapcsolat. A két eszköz közül érdemes a mikrofonra többet költeni, ugyanis a rossz hangzás hamar eltántoríthatja a nézőket az élő adástól. A legtöbb mikrofonhoz tartozik egy könnyen telepíthető szoftver is, aminek segítségével a hangsávokkal is tudunk játszani, és streamelés közben a lehető legjobbat hozhatjuk ki a csatornánkból. A látványhoz hasznos lehet még egy zöld háttér beszerzése is, ezzel is növelhetjük a streaming minőségét, ugyanis sokkal kevesebbet fogunk kitakarni a streamelt játékból.

Az extrák – ha már belejöttünk

Amennyiben a jó minőséghez szükséges alapokat már lefektettük, csak a képzeletünk és pénztárcánk szab határt a további kiegészítők beszerzésének. Amennyiben úgy döntünk, hogy hosszú távon szeretnénk streamelni, akkor érdemes a gaming PC mellett egy direkt a streamingre szánt PC-t is beszerezni, ezzel tehermentesítjük azt a gépet, amin játszunk, ezáltal növeljük a játékbeli teljesítményünket és egyben a streaming minőségét is.

A hang és fénytechnikában is számtalan lehetőségünk van, a mikrofonhoz beszerezhetünk egy izgalmasabb mikrofonállványt, de akár a webkamera helyett egy jobb kamerát és kameraállványt is. A fénytechnika kéz a kézben jár a képminőséggel, így ha a jó hangzás mellé jó képet is szeretnénk, legalább egy LED körlámpát érdemes felszerelni a streaming állomásunkhoz. A következő lépés lehet a hangulatos háttér berendezése, amelyhez sokan színes LED szalagokat használnak, de a világító billentyűzetek, gépházak vagy fejhallgató tartók is sokat dobhatnak az összképen.

Az alapeszközökről és izgalmas kiegészítőkről Madar Balázs streamer, azaz blyyy is beszámolt az Euronics kérésére.

De nem minden a technika…

A technikánál egy picit nehezebb kérdés, hogy mi fogja a nézőket a számos élő adás közül pont a miénknél tartani. Sajnos nincs konkrét recept a sikerre, de néhány alapelvet érdemes követni. A legfontosabb, hogy ne féljünk a kamerától és folyamatosan beszéljünk, ugyanis a néma streamről a frissen érkezők hamar továbbállnak. A tartalomgyártáshoz sajnos nem elegendő az, hogy tehetségesek vagyunk egy adott játékban, fontos, hogy kommentálni is tudjuk a játékot és érdekes tartalmat gyártsunk. A legfontosabb talán, hogy mindig magunkat adjuk, és próbáljuk meg a személyiségünket streamelés közben is megmutatni, hiszen ehhez tudnak a leginkább kapcsolódni a követőink.

A motiváció fenntartásához érdemes lehet már az elején kisebb, reális célokat kitűzni. Twitchen az első cél lehet például az „Érdekelt” státusz elérése, amihez az elmúlt 1 hónapban 8 óra közvetítésre, 7 különböző napon való streamelésre, átlag 3 nézőre és 50+ követőre van szükség.

A követőbázis kialakításának és fenntartásának legnagyobb kulcsa pedig nem más, mint a rendszeresség: ha komoly terveink vannak, alakítsunk ki rutint, hogy a követőink mindig tudják, mikor számíthatnak új tartalomra. Aktivitásunkról adjunk hírt minél több platformon – a különféle közösségimédia-felületekről ugyanis új érdeklődőket vihetünk át streaming platformunkra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...