- Hirdetés -

Zöld akcióban a GreenGo

|

A védett madarak és a karbonlábnyom csökkentése után most a hazai természetes vizeink tisztaságának fontosságára hívja fel a figyelmet egyedi kampányával a népszerű közösségi autómegosztó szolgáltató.

 

Földünk ökológiai rendszereit sújtó környezeti problémák előidézésében alapvető szerepe van a fogyasztói társadalom igényeinek, valamint az azt kiszolgáló óriáscégeknek – amire kimondottan jó példa a világméretű műanyag-szennyezés.

 

Kevesen tudják, de a hazai természetes vizeket szennyező műanyag hulladék jó része nem is a határainkon belülről származik, hanem „importáljuk”, azaz a környező országokból érkezik hozzánk – ráadásul határokon feltartóztathatatlan módon. Ezeknek a hulladékoknak egy része vízben oldott szennyező anyag, más része pedig szabad szemmel jól látható, például PET (polietilén-tereftalát) palack, azaz hétköznapi nevén, „pillepalack” áradataként zúdul ránk, a szennyezés pedig néha olyan súlyos, hogy alig látni a vizet a sok PET palacktól, műanyag zacskótól és más szeméttől. (Érdekesség, hogy egy hazai kísérlet szerint egy jeladóval ellátott PET-palack egy hét alatt akár 300 kilométert is képes megtenni a Tiszán!) Ez a jelenség vízügyi, természet- és környezetvédelmi szakemberek, valamint az érintett régiókban tevékenykedő halászok és horgászok körében közismert, azonban a közvélemény már jóval kevesebbet tud róla.

 

Pillepalackból hajót

 

A GreenGo által a Startup Plastic Surgery pitch-en kiválasztott és támogatott projekt, a Tiszai PET Kupa által megálmodott RIVER SAVER résztvevői a hajóépítéshez szükséges folyami hulladékot a folyók árteréből, és a környező településekről gyűjtik össze és egy több napon át tartó építési fázis után, saját terveik alapján készítik el. A folyamat két leglényegesebb kritériuma, hogy a hajótestek úszóképességét teljes egészében pillepalackoknak kell adniuk, illetve, hogy a meghajtás csak és kizárólag megújuló energiával történhet. A RIVER SAVER célja, hogy a folyókat szennyező hulladékot hosszú életciklusú vízi sporteszközök készítésével visszajuttassa a körforgásos gazdaságba, illetve, hogy szemléletformáló programokon keresztül népszerűsítse a folyótisztítás fontosságát, valamint az újrahasznosításban rejlő lehetőségeket.

 

Palack hajók” a világban

 

Az ötlet, miszerint PET palackokból hajót lehet építeni, nem új. Világszerte számos kezdeményezéssel találkozni, amelyek keretében használt PET palackokból vízi járműveket építenek. Magyarországon az első, fotóanyaggal dokumentált pillepalackból készült hajót 2002-ben hívta életre Mezey Tibor és családja. A Palacka nevű vízi jármű a nyékládházi kavicsbánya tavakon indult első útjára. A második hazai gyártású PET hajót Palkó István építette. A Tisza névre keresztelt, napelemekkel és villanymotorral felszerelt vízi jármű 10-15 személyt is elbírt. A Tiszát 2011. júliusában bocsátották vízre Tiszabecsen, és egészen Tiszabercelig hajózott. A hazai PET-hajózás történetének következő állomása a PET Projekt volt, amelyben a Vizek Őre Egyesület Hölgye Attila irányításával olyan pillepalackhajót épített, amely 2013 májusában a Dunán teljesített tekintélyes távot. Nemzetközi szinten az egyik legnagyobb szabású vállalkozás a Plastiki, ami Thor Heyerdahl Kon-Tiki-expedíciójának mintájára bebizonyította, hogy a műanyag palackok állják a tenger ostromát, és akár egy óceánt is át lehet szelni rajtuk. Az Egyesült Államokban újrahasznosított anyagokból épült hajók versenye is létezik. Érdemes megemlíteni, hogy a PET Kupa kezdeményezés 2013-ban 4 PET hajóval indította az I. PET Flottáját - amire Palkó István is elfogadta a meghívást.

"Vállalatunknál nem merül ki a környezettudatos gondolkodás az elektromos flotta működtetésében: a faültetés projektünktől, az irodánk újrahasznosított anyagokból való berendezéséig mindent áthat a környezetvédelem jelentősége. Nem csak jól hangzó reklámüzenetekkel, de valós és hasznos kampányokkal is igyekszünk felhívni a figyelmet a tudatos fogyasztás és ökológiai lábnyom csökkentésének fontosságára, hiszen csak így lehet esélyünk a klímaváltozás lelassítására" – nyilatkozta Ádám Boglárka, a vállalat vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...