A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy pontosan mi lesz a feladata, hogyan látja a szakember utánpótlás helyzetét és elárulta azt is, hogy milyen eredményekkel lenne elégedett egy év múlva.
- Szoktál sört inni? Van kedvenced?
- Most ismerkedem a termékválasztékkal, ami nagyon kellemes kihívás és eddig a legjobban a Heineken Silver ízlett. Óriási öröm, hogy rengeteg finom alkoholmentes ital közül is választhatok, így minden alkalomhoz lesz megfelelő alternatívám. Nagyon várom a jó időt, amikor teraszon ülve adhatom át magam ezeknek az élménynek.
- A Heineken előtt is italgyártónál dolgoztál, a Coca-Colánál. Mit gondolsz, mennyire lesz más a söripar, mint az üdítőital szektor, illetve milyen hasonlóságok lehetnek?
- Sok a hasonlóság, hiszen mindkét vállalat a terméken túl alapvetően életérzést kínál az italaival, ezért remélem, hogy tudom majd kamatoztatni az eddigi tapasztalataimat. A söriparban is kiemelt jelentősége van a fenntarthatósági törekvéseknek, ezen a területen a HEINEKEN igazi úttörő, illetve számomra nagyon fontos és új terep a felelős alkoholfogyasztás témaköre.
- Mivel kezded a munkát a Heinekennél?
- Például ezzel az interjúval ???? amit köszönök. Ezzel párhuzamosan pedig tanulással, ismerkedéssel és szuper lehetőségként pár hete alkalmam volt az amsterdami központba is ellátogatni és a Heineken Experience-ben elsőkézből megismerni a vállalat és a márka fejlődéstörténetét, kivételesen jó kezdés ez.
- Pontosan milyen feladataid lesznek a cégnél?
- Ez a pozíció mind a vállalati kommunikációt, mind a márka PR és reputációmenedzsment feladatokat felöleli, ide tartozik a fenntarthatósági stratégia kommunikációja és a belső kommunikáció is. Nagyon kerek és komplex feladatok, amit szerencsére nem egyedül fogok megvalósítani, szuper csapatba kerültem.
- Március elején derült ki, hogy egy év alatt majdnem 40 százalékkal drágult a sör ára Magyarországon. A jelenlegi gazdasági helyzetben mi a legfontosabb kommunikációs feladat a Heinekennél?
- Kicsit még korainak érzem ilyen üzleti jellegű kérdésre reagálni, de alapvetően azt gondolom, hogy mivel ez nem csak ezt a termékkört érinti, iparági szereplőként érdemes erre tekinteni és ezért a közös, szakmai irányelvek meghatározása lehet az egyik kiemelt feladat.
- A digitális platformok térhódítása folyamatos és megkerülhetetlenné váltak a kommunikációban. Véleményed szerint melyek a leghatékonyabb csatornák, amelyeken el lehet juttatni az üzeneteket a fogyasztókhoz?
- Ez teljes mértékben célcsoportól függ és a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell, hogy igazodjon. Fontos persze, hogy ezek gyorsan változhatnak, jó példa erre a TikTok vagy akár a BeReal hirtelen térnyerése.
- Véleményed szerint mennyire biztosított a kommunikációs szakmában a szakember utánpótlás, vannak-e problémák ezen a területen, ha igen, hogyan lehetne kezelni azokat?
- Ez nagyon izgalmas kérdés és sokat foglalkozunk vele a Magyar PR Szövetségben is, megérne egy külön interjút. Az biztos, hogy komoly felelősségünk van abban, hogy láthatóvá tegyük a „háttérmunkáját” is ennek a területnek, mind ügynökségi, szövetségi és ügyféloldalon, illetve én fontosnak tartom a mentorálást és a következő generáció szakembereivel a közvetlen kapcsolattartást.
- Ha jövő tavasszal beszélgetnénk, milyen elért eredményekkel lennél elégedett?
- Ha egy év múlva legalább ennyire élvezem majd a munkát, az önmagában is elégedettséggel tölt majd el, de ez inkább személyes, szakmailag pedig, ha mesélhetnék nem csak a sikeres kampányainkról, hanem arról is, hogy az emberek a vállalaton belül ismerik és értik és megélik a vállalásainkat. Ahogy már mondtam, egy szuper csapatba érkeztem, mert a HEINEKEN-nél az emberek az összetartozás kultúráját erősítik és megosztják egymással a tudást, ha ehhez én is hozzá tudok járulni, azt tartanám a legnagyobb eredménynek.