Főműsoridőben egy kicsit csökkent az RTL és a TV2 közötti különbség, de az utóbbi még így is nyerte a heti nézettségi versenyt. A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál a Tények és a Zsákbamacska érte el a legmagasabb nézőszámot.
A 15. héten, teljes napot nézve gyakorlatilag megismételte a korábbi heti közönségarányát a TV2 és az RTL. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél százalékpontra ugyanazt hozta az RTL, mint a 14. héten, a TV2 viszont 1-1 százalékpontot rontott. Így az esti sávban a 18-49 éveseknél 2,9 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 2,1 százalékpontot tett ki a TV2 előnye. Abban sem történt változás, hogy hétfőtől péntekig, valamint vasárnap a TV2, szombaton pedig az RTL nyerte a főműsoridőt.
A teljes csatornaportfóliók terén minden összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen. Szokás szerint az RTL Magyarország legjobban a 18-59 éveseknél és főműsoridőben tudta megközelíteni a piacvezetőt (TV2 Csoport: 25,9%, RTL Magyarország: 21,7%). A legnagyobb differenciát pedig továbbra is a teljes lakosságnál és teljes napon látni (TV2 Csoport: 25,1%, RTL Magyarország: 16,2%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13 | 15,7 | 13 |
RTL | 10,9 | 10,8 | 10,1 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,6 | 11,5 | 9,9 |
RTL | 6,9 | 6,7 | 6,5 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,5 | 25,1 | 23,4 |
RTL Magyarország | 18,1 | 16,2 | 17,5 |
AMC Networks | 6,7 | 6,0 | 6,9 |
MTVA | 5,2 | 9,0 | 4,2 |
Paramount Global | 4,5 | 3,7 | 5,6 |
Network4 | 4,1 | 5,0 | 2,8 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,8 | 3,7 |
Warner Bros.Discovery | 2,9 | 3,4 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,1% / 16,6% (15,8% / 15,3%)
Tények Plusz – 12,8% / 12,8% (12,4% / 12,2%)
Zsákbamacska – 14,7% / 15% (15,9% / 16,4%)
Ütős Ötös – 12,3% / 12,4% (14,1% / 13,7%)
RTL
Híradó – 17,6% / 15,7% (16,3% / 14%)
Fókusz – 12,9% / 12,4% (14% / 13,2%)
Drága örökösök – 11,5% / 10,9% (12,4% / 11,4%)
Az álommeló – 10,8% / 10,3% (13,7% / 13,6%)
A 18-49 éveseknél a Tények, a 18-59 éveseknél az RTL Híradó ért el jobb eredményt. A Tények Plusz és a Fókusz heti átlaga hasonló volt, de az előbbi a hét minden napján műsoron volt. Amennyiben csak a keddtől péntekig terjedő időszakot nézzük, akkor – a 18-49 éveseknél – a Tények Plusz ért el 2 százalékponttal jobb heti átlagot.
A hétköznapi főműsoridős programok közül a Zsákbamacska szállította a legerősebb átlagos share-t. Az Ütős Ötös kicsivel a TV2 esti átlaga alatt teljesített, de ezzel is nyerték a sávjukat. Az RTL-en Az álommeló jól kezdett, de a műsor második hetére 3 százalékponttal csökkent a share-je, így nagyjából azt hozta, mint a Drága örökösök.
Szombaton A mi kis falunk új epizódja a 18-49 évesek köréből 226 ezer nézőt vonzott 16,9 százalékos közönségarány mellett. Egy héttel korábban ugyanez 12,3 százalék és 169 ezer néző volt, tehát sokat erősödtek. Vasárnap a Zsákbamacska Rózsa György-féle változata 14,3 százalékot hozott a 18-49 éveseknél, 14,5 százalékot a 18-59 éveseknél, azaz nagyjából ugyanazt, mint hétköznap. A Pepe című sorozat új évadja viszont nem kezdett túl erősen, az említett két célcsoportnál 11,5 és 11,3 százalékos share-t ért el. Még így is nyerte a vasárnap estét a TV2, de nem akkora fölénnyel, mint amikor a Sztárban sztár is képernyőn volt.
Még említést érdemes húsvéthétfő is, amikor viszont a TV2 sokat hozott azzal, hogy a szokásos hétköznapi produkcióit adta. Az RTL-en futó Sisi ugyanis gyenge eredményeket ért el. A Sisi három epizódja a 18-49 éveseknél csak 7, 5,1 és 4,7 százalékos közönségarányt produkált.
A mi kis falunk visszaesősödése olyan jól sikerült, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét legnézettebbje lett, 226 ezer és 379 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a pénteki Tények bizonyult listavezetőnek, 754 ezres nézettséggel. Utóbbi holtversenyt jelentett a Zsákbamacska keddi epizódjával, ami szintén 754 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál is A mi kis falunk volt az RTL legnézettebb műsora a maga 684 ezres nézettségével.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 379 318 | 18,8 |
HÍRADÓ | RTL | 309 162 | 18,5 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 307 132 | 15,2 |
TÉNYEK | TV2 | 286 290 | 17,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 264 102 | 14,1 |
PEPE | TV2 | 256 900 | 11,3 |
ÜTŐS ÖTÖS | TV2 | 244 687 | 12,5 |
FÓKUSZ | RTL | 237 021 | 14,6 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 236 583 | 12,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 217 669 | 12,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 754 838 | 23,0 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 754 563 | 18,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 684 195 | 16,9 |
HÍRADÓ | RTL | 668 892 | 19,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 651 102 | 17,1 |
ÜTŐS ÖTÖS | TV2 | 554 670 | 15,7 |
FÓKUSZ | RTL | 486 180 | 13,5 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 478 156 | 11,6 |
PEPE | TV2 | 452 762 | 10,3 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 423 151 | 19,1 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 226 017 | 16,9 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 221 643 | 16,2 |
HÍRADÓ | RTL | 188 701 | 17,1 |
PEPE | TV2 | 176 306 | 11,5 |
TÉNYEK | TV2 | 174 059 | 18,0 |
ÜTŐS ÖTÖS | TV2 | 163 630 | 11,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 158 652 | 15,2 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 156 668 | 11,7 |
FÓKUSZ | RTL | 156 663 | 14,4 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 152 755 | 11,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás