- Hirdetés -

Így tartja távol a Vatera az online csalókat

|

Bár más piactereken az elmúlt időszakban nőtt az online csalások száma, a gépi és emberi védelmi vonalaknak köszönhetően a Vaterán továbbra is ezredszázaléknyi mértékű a hatósági közreműködést igénylő esetek száma. Évi másfélmilliónyi tranzakcióra mindössze néhány tucat problémás eset jut.

A közelmúltból származó sajtóhírek szerint az utóbbi hónapokban Magyarországon elszaporodtak a különböző, főleg adathalász típusú internetes csalások száma, nem véletlen, hogy a Magyar Nemzeti Bank honlapján is külön szekció foglalkozik ezekkel. Ezzel párhuzamosan a Vatera ügyfélszolgálatánál azt tapasztalták, hogy a közösségi oldalakon, fórumokon működő piacterek népszerűbbé válásával párhuzamosan a Vaterán lecsökkent a csalással kapcsolatos esetek száma: az internetes csalók közül sokan a Vateráénál jóval gyengébb vagy egyáltalán semmilyen védelmet nem kínáló közösségi piactereken, apróhirdetési oldalakon próbálkoznak átveréssel, vagy az áldozat online fizetéshez szükséges adatainak ellopásával.

Csupán ezredszázaléknyi a visszaélések aránya a Vaterán

Éves szinten a Vaterán másfélmillió tranzakció valósul meg, 2020-ban 46, 2021-ben 31, 2022-ben pedig 33, főként a megvásárolt árucikk le nem szállítása miatt indult rendőrségi közreműködést igénylő esetet regisztrált a piactér, ráadásul ezek közt jelentős részben egyik évről a másikra elhúzódó esetek is vannak. Ez azt jelenti, hogy a rendőrségi ügyeket eredményező visszaélések aránya évek óta 0,001%, vagyis egy ezredszázalék körüli szinten áll, és 2023. első négy hónapjának statisztikái is hasonlóan kedvezőek.

Főleg ilyen termékekkel próbálkoznak a csalók

A korábbi esetek statisztikái alapján a Vatera.hu-n csalók leginkább a műszaki cikkek kategórián belül próbálkoznak, leginkább olcsó iPhone-okat, notebookokat, konzolokat eladásra kínálva. Emellett előfordult már visszaélés műtárgyak, illetve drágább LEGO-készletek esetében is, ezek károsultjait a Vatera néhány napon belül kártalanította.

Míg a fórumokon, közösségi oldalakon működő piacterek esetében az ellenőrzés jelentős részben a jelenlévő mikroközösségek tagjainak felelőssége, a Vatera ennél jóval komolyabb védelmet biztosít a platformján eladó és vásárló felhasználók számára egyaránt a négyszintű Biztonságos Vásárlás Programmal. A BVP a visszaéléseket figyelő szoftveres algoritmusok, a felhasználói értékelési rendszer és a humán munkatársakkal működő ügyfélszolgálat erőforrásait kombinálja.

Így kell ébernek lenni a vaterás vásárlás során

Vaterás vásárlás során első körben célszerű megnézni az eladó fél értékeléseit a felhasználói nevére kattintva, hiszen ekkor jól látszik, hogy régóta van-e jelen a piactéren, és elégedettek-e vele a korábbi vásárlói. Gyanút kelthet a sok negatív értékeléssel bíró profil – a Vatera egyébként a több alkalommal szabálysértésen ért felhasználókat kizárja az oldaláról.

De a friss, még értékelés nélküli fiókok esetében is érdemes fokozottan körültekintőnek lenni, ha nagyértékű terméket szeretnénk vásárolni és az eladó által felajánlott egyetlen fizetési mód az előre utalás.

Drágább termékek esetében ajánlott a személyes átvétel, vagy az utánvétes fizetés akkor is, ha az eladó pozitív értékelésekkel bír. Ha az eladó a piaci árnál irreálisan olcsóbban kínál egy terméket és elzárkózik a személyes találkozótól is, gyanút kelthet. Személyes átvétel esetén mindenképp érdemes alaposan megnézni a termékeket, ha pedig műszaki cikkről van szó, a lehetőségek szerint érdemes átvételkor kipróbálni, ezért erre ajánlott alkalmas időt és átvételi helyszínt találnia a feleknek.

Ha mégis baj van, így kártalanít a Vatera

A Vatera tapasztalatai szerint a piacterén kialakult vitás helyzetek többségét az eladóval/vásárlóval való egyeztetés útján sikerül rendezni, hiszen az eladóknak is érdeke, hogy ne legyenek elégedetlen vásárlók, akik negatív értékelést adhatnának.

Ha az eladó és a vevő mégsem tud megegyezni, a Vatera olyan lehetőséget kínál, amely közösségi oldalak piacterein nem érhető el: bruttó 50 ezer forintos összeghatárig megtéríti a platformján vásárolt termékkel kapcsolatos minőségi kifogás által közvetlenül okozott kárt – ha a panaszt a vásárlástól számított 90 naptári napon belül jelzik az ügyfélszolgálaton. Ha egy vaterás vevő egyáltalán nem jut hozzá az általa már kifizetett termékhez, akkor a programban meghatározott feltételek teljesülése esetén termékenként bruttó 100 ezer forintig téríti meg a kárát a piactér. „A BVP program az eladókat is védi az utánvétellel kért, ám végül át nem vett küldemények által okozott pluszköltségektől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...