- Hirdetés -

Odacsapnának az online kalózkodásnak

|

Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el a sport- és egyéb élő eseményekhez, mint például koncertekhez és színházi előadásokhoz kapcsolódó kereskedelmi célú online kalózkodás elleni küzdelemről. Ebben arra ösztönzi a tagállamokat, a nemzeti hatóságokat, a közvetítési jogok jogosultjait és a közvetítő szolgáltatásokat biztosítókat, hogy az alapvető jogokkal és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokkal összhangban hatékony, kiegyensúlyozott és megfelelő intézkedéseket hozzanak a közvetítések engedély nélküli továbbközvetítése ellen.

Az ajánlás az online kalózkodás elleni küzdelem fokozásával hozzájárul az uniós sport- és a kreatív ágazatok versenyképességének megerősítéséhez – olvasható az erről szóló sajtóközleményben. A sport- és élő események hozzájárulnak a sokszínű európai kulturális színtér előmozdításához, összehozzák a polgárokat, és a közösséghez tartozás érzését nyújtják. Az ilyen események szervezése, valamint élő közvetítése jelentős beruházásokat igényel, ugyanakkor hozzájárul a gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez. Az engedély nélküli közvetítés az előadók, az élő és a sportesemények szervezői és közvetítői számára nagy mértékű jövedelemkiesést eredményez, és ezzel veszélyezteti az általuk kínált szolgáltatások életképességét.

Az ajánlás három fő területre összpontosít. Ezek közé tartozik az élő eseményekkel kapcsolatos bejelentések gyors kezelése: ezzel kapcsolatban az ajánlás a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályra építve annak fontosságát hangsúlyozza, hogy a tárhelyszolgáltatók sürgős lépéseket tegyenek a jogellenes közvetítés által okozott kár minimalizálása érdekében.

Az Európai Bizottság ajánlása a dinamikus tiltó intézkedések fontosságára is felhívja a figyelmet. Az ajánlás a szellemi tulajdonjogok érvényesítéséről szóló irányelvben biztosított jogorvoslati lehetőségek és néhány tagállam tapasztalatai alapján ösztönzi az élő eseményekkel kapcsolatban hozott blokkoló intézkedések alkalmazását, az élő sportesemények esetében pedig arra biztatja a tagállamokat, hogy azokon a területeken, ahol ez jelenleg nem lehetséges, a sportesemények szervezői számára biztosítsanak kereshetőségi jogot, hogy azok intézkedésért folyamodhassanak.

A harmadik fő terület pedig a kereskedelmi ajánlatok és figyelemfelkeltés. Az élő és sportesemények szervezőinek és közvetítőinek azt javasolja, hogy kereskedelmi ajánlataikat tegyék megfizethetőbbé és vonzóbbá, illetve az uniós végfelhasználók szélesebb köre számára elérhetővé. Felszólítja a tagállamokat, hogy hívják fel a felhasználók figyelmét a jogszerű ajánlatokra és az ilyen típusú tartalmak fogyasztására, valamint a végrehajtó hatóságok figyelmét a kalózkodás problémájára.

Az ajánlás továbbá növeli az érintett nemzeti hatóságok, valamint a jogosultak és a közvetítők közötti együttműködést annak érdekében, hogy hatékonyabban lehessen kezelni az élő események engedély nélküli továbbközvetítésének jelenségét. Fontos célkitűzése a közigazgatási hatóságok közötti, az alkalmazott intézkedésekről, a kihívásaikról és az élő eseményekhez kapcsolódó online kalózkodás elleni bevált gyakorlatokról folytatott rendszeres információcsere biztosítása. Mivel a kalózkodás természetéből adódóan nemzetközi jellegű, fontos a tagállamok közötti határokon átnyúló együttműködés.

Végül az ajánlás kialakít egy erős nyomonkövetési rendszert a kalózkodás elleni küzdelemre gyakorolt hatások értékelésére és az esetleg szükséges további intézkedések mérlegelésére. Ezt a munkát a szellemi tulajdoni jogsértések európai megfigyelőközpontja (EUIPO Observatory) fogja segíteni, aminek keretein belül a hatékony nyomon követés érdekében világos fő teljesítménymutatókat hoznak létre.

Felmérik a hatásokat

A Bizottság az EUIPO Observatoryval együtt szorosan nyomon követi az ajánlás hatásait, már megkezdték az ehhez szükséges fő teljesítménymutatók létrehozását, amelyek nyár előtt lesznek véglegesítve. A nyomon követés tapasztalatai alapján a Bizottság 2025. november 17-ig értékelni fogja az ajánlásnak a sport- és egyéb élő események engedély nélküli továbbközvetítésére gyakorolt hatását. A Bizottság ugyaneddig a határidőig fogja értékelni a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály más jogi aktusokkal, többek között a szerzői jogi szabályozással való kölcsönhatását is. A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály végrehajtása fellendíti az online felületeken lévő jogszerűtlen tartalmak elleni szélesebb körű küzdelmet, és emellett jelentős hatással lesz a sport- és egyéb élő események engedély nélküli online továbbközvetítésére is.

Ezután a technológiai fejlődést és az értékesítési láncok és fogyasztási mintázatok fejlődését tekintetbe véve a Bizottság dönt arról, hogy szükség van-e további uniós szintű intézkedésekre.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...