- Hirdetés -

Több mint 400 milliós támogatást kap egy kosztümös tévéfilm

|

A Nemzeti Filmintézet (NFI) újabb televíziós alkotások gyártására szavazott meg támogatásokat, köztük Herczeg Ferenc A fehér páva című művéből kiinduló tévéfilmre. Folytatódik a ’48-49-es hősöket bemutató ismeretterjesztő sorozat, dokumentumfilm készül a székely festészetről, a pannonhalmi szerzetesekről és egy vajdasági tanyaszínházról, egy kisfiú kalandjait pedig a világlátott Nyuszi és Őz alkotójának új animációja dolgozza fel.

Nyár közepén kezdődik a forgatása a Herczeg Ferenc A fehér páva című regénye alapján készülő Majdnem menyasszony munkacímű kosztümös tévéfilmnek. A jól menő helyi textilboltot, a Fehér pávát vezető családnak és lányuknak az élete gyökeresen megváltozik, amikor a kisvárosba megérkezik a vasút, és ezzel a modern világ ígérete. A vasúttal együtt két férfi is érkezik a hősnő életébe. Csattanó csókok, pletykás asszonyok, esküvő, színes kelmék, képeslapok és szövevényes dramaturgiai csavarok várják a nézőket, ám a „boldogan élnek, amíg meg nem halnak”-ra egyelőre még várni kell. Pacskovszky József a Kék róka sikere után ismét a múlt század elejére kalauzolja a nézőket látványosnak és kalandosnak ígérkező tévéfilmjében, a szereplőválogatás már javában zajlik, a producer Helmeczy Dorottya és Kálomista Gábor. A produkció elkészítését 436 millió forinttal támogatja az NFI.

A pannonhalmi szerzetesek történetét, az Államvédelmi Hatóságnak való kiszolgáltatottságát mutatja be az Oscar-díjra jelölt Kabay Barna (Jób lázadása, 1983) készülő dokumentumfilmje. A Fénytörés a második világháború vége és az ’56-os forradalom közötti éveket vizsgálja és bemutatja a szerzetesek Vatikánnal való titkos kapcsolatát is. A készítők 5,2 millió forintos támogatást kapnak az NFI-től.

A magyar nyelvterületen legrégebb óta működő vándorszínházról, a Vajdasági Tanyaszínházról forgat dokumentumfilmet a Branka című többszörös fesztiváldíjas rövidfilm rendezője, K. Kovács Ákos. Az 1978-ban alapított művészi mozgalom olyan helyekre viszi el a színházat, ahova az csak ritkán vagy soha nem érne el. Évtizedes története alatt a folyton változó társulatot az állambiztonság és a cenzúra is akadályozni próbálta kulturális missziójában, ők azonban továbbra is járják a tanyavilágot különleges előadásaikkal. A Tanyaszínház című dokumentumfilmben 45 év után újra együtt dolgozik a színház két alapítója, az alkotás 23 millió forintos támogatást kap.

A Legendák, hősök és mártírok 1848-1849-ben című sorozat rövid epizódjai a szabadságharc időszakával kapcsolatos „makacs legendákat” ismerteti történészek segítségével. A sorozat most készülő húsz részében újabb ismert és kevésbé ismert történeteket, érdekességeket és legendákat vizsgálnak a korszakkal foglalkozó legnevesebb magyar történészek. A dokumentumfilm sorozatot Hevér Zoltán rendezi, az NFI 25 millió forinttal támogatja az elkészítését.

Zsigmond Attila számos, az erdélyi történelmet és kultúrát bemutató dokumentumfilm rendezője legújabb, Székely Napraforgók című alkotásában a székely festőiskola második és harmadik nemzedékének öt festőjét mutatja be, megismertetve egyéni ábrázolásmódjukat, a székely táj- és lélekábrázolásuk nagyszerűségét. Az alkotók 9,8 millió forintos NFI támogatást kapnak.

A Nyuszi és Őz című világszerte díjazott animáció alkotójának a karantén ideje alatt született meg egy különleges, gyerekkori hangulatokat és benyomásokat felidéző animáció ötlete a fejében. Vácz Péter új, Kutyafül című animációs filmjében egy kisfiú frusztrációját a kutyájával való játékkal és az alkotással próbálja levezetni, miközben egyre jobban teret nyer a fantázia világa. Az alkotást 23 millió forinttal támogatja az NFI.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...