- Hirdetés -

Odacsapnának az online kalózkodásnak

|

- Hirdetés -

Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el a sport- és egyéb élő eseményekhez, mint például koncertekhez és színházi előadásokhoz kapcsolódó kereskedelmi célú online kalózkodás elleni küzdelemről. Ebben arra ösztönzi a tagállamokat, a nemzeti hatóságokat, a közvetítési jogok jogosultjait és a közvetítő szolgáltatásokat biztosítókat, hogy az alapvető jogokkal és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokkal összhangban hatékony, kiegyensúlyozott és megfelelő intézkedéseket hozzanak a közvetítések engedély nélküli továbbközvetítése ellen.

Az ajánlás az online kalózkodás elleni küzdelem fokozásával hozzájárul az uniós sport- és a kreatív ágazatok versenyképességének megerősítéséhez – olvasható az erről szóló sajtóközleményben. A sport- és élő események hozzájárulnak a sokszínű európai kulturális színtér előmozdításához, összehozzák a polgárokat, és a közösséghez tartozás érzését nyújtják. Az ilyen események szervezése, valamint élő közvetítése jelentős beruházásokat igényel, ugyanakkor hozzájárul a gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez. Az engedély nélküli közvetítés az előadók, az élő és a sportesemények szervezői és közvetítői számára nagy mértékű jövedelemkiesést eredményez, és ezzel veszélyezteti az általuk kínált szolgáltatások életképességét.

Az ajánlás három fő területre összpontosít. Ezek közé tartozik az élő eseményekkel kapcsolatos bejelentések gyors kezelése: ezzel kapcsolatban az ajánlás a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályra építve annak fontosságát hangsúlyozza, hogy a tárhelyszolgáltatók sürgős lépéseket tegyenek a jogellenes közvetítés által okozott kár minimalizálása érdekében.

Az Európai Bizottság ajánlása a dinamikus tiltó intézkedések fontosságára is felhívja a figyelmet. Az ajánlás a szellemi tulajdonjogok érvényesítéséről szóló irányelvben biztosított jogorvoslati lehetőségek és néhány tagállam tapasztalatai alapján ösztönzi az élő eseményekkel kapcsolatban hozott blokkoló intézkedések alkalmazását, az élő sportesemények esetében pedig arra biztatja a tagállamokat, hogy azokon a területeken, ahol ez jelenleg nem lehetséges, a sportesemények szervezői számára biztosítsanak kereshetőségi jogot, hogy azok intézkedésért folyamodhassanak.

A harmadik fő terület pedig a kereskedelmi ajánlatok és figyelemfelkeltés. Az élő és sportesemények szervezőinek és közvetítőinek azt javasolja, hogy kereskedelmi ajánlataikat tegyék megfizethetőbbé és vonzóbbá, illetve az uniós végfelhasználók szélesebb köre számára elérhetővé. Felszólítja a tagállamokat, hogy hívják fel a felhasználók figyelmét a jogszerű ajánlatokra és az ilyen típusú tartalmak fogyasztására, valamint a végrehajtó hatóságok figyelmét a kalózkodás problémájára.

Az ajánlás továbbá növeli az érintett nemzeti hatóságok, valamint a jogosultak és a közvetítők közötti együttműködést annak érdekében, hogy hatékonyabban lehessen kezelni az élő események engedély nélküli továbbközvetítésének jelenségét. Fontos célkitűzése a közigazgatási hatóságok közötti, az alkalmazott intézkedésekről, a kihívásaikról és az élő eseményekhez kapcsolódó online kalózkodás elleni bevált gyakorlatokról folytatott rendszeres információcsere biztosítása. Mivel a kalózkodás természetéből adódóan nemzetközi jellegű, fontos a tagállamok közötti határokon átnyúló együttműködés.

Végül az ajánlás kialakít egy erős nyomonkövetési rendszert a kalózkodás elleni küzdelemre gyakorolt hatások értékelésére és az esetleg szükséges további intézkedések mérlegelésére. Ezt a munkát a szellemi tulajdoni jogsértések európai megfigyelőközpontja (EUIPO Observatory) fogja segíteni, aminek keretein belül a hatékony nyomon követés érdekében világos fő teljesítménymutatókat hoznak létre.

Felmérik a hatásokat

A Bizottság az EUIPO Observatoryval együtt szorosan nyomon követi az ajánlás hatásait, már megkezdték az ehhez szükséges fő teljesítménymutatók létrehozását, amelyek nyár előtt lesznek véglegesítve. A nyomon követés tapasztalatai alapján a Bizottság 2025. november 17-ig értékelni fogja az ajánlásnak a sport- és egyéb élő események engedély nélküli továbbközvetítésére gyakorolt hatását. A Bizottság ugyaneddig a határidőig fogja értékelni a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály más jogi aktusokkal, többek között a szerzői jogi szabályozással való kölcsönhatását is. A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály végrehajtása fellendíti az online felületeken lévő jogszerűtlen tartalmak elleni szélesebb körű küzdelmet, és emellett jelentős hatással lesz a sport- és egyéb élő események engedély nélküli online továbbközvetítésére is.

Ezután a technológiai fejlődést és az értékesítési láncok és fogyasztási mintázatok fejlődését tekintetbe véve a Bizottság dönt arról, hogy szükség van-e további uniós szintű intézkedésekre.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Új főszerkesztővel folytatja az ÉVA Magazin

Birta Brigittát nevezték ki az ÉVA Magazin új főszerkesztőjének, a tapasztalt szakember több mint nyolc éve a lapot kiadó Marquard Group Hungary vezető munkatársaként dolgozik, új feladata mellett pedig továbbra is betölti a Runner’s...

Így neteznek a magyarok – Facebookra egy óra jut naponta

Naponta átlagosan egy órán át pörgetik a Facebookot a magyar felhasználók, miközben hírek olvasására negyedóránál is kevesebbet szánnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. Az elemzés szerint fél perc...

Mobilokon érkezik a bankolás jövője

A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy...

Kétkeréken erősít a Lidl

A Lidl megerősíti a kerékpársport iránti elkötelezettségét és a Lidl Trek UCI WorldTour csapat főszponzorává, valamint stratégiai partnerévé válik. A nemzetközi kerékpársport egyik vezető csapatával kötött hosszú távú partnerség a 2023. június 30-án kezdődő...

Új vezetői struktúrával folytatja a Publicis Groupe

Az ország legnagyobb kreatív-, digitális- és médiaügynöksége eddigi legsikeresebb évét zárta 2022-ben, erősítve a hazai, regionális és nemzetközi piacon betöltött szerepét. A folyamatos létszámbeli növekedés és a bővülő ügyfélportfólió hatására megújult szervezeti struktúrában folytatja...

Szegeden bővít a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária szegedi csapata a dinamikus növekedésnek köszönhetően irodát vált. Május 30-án kezdik az első munkanapjukat az IT szakemberek az új helyen, a várost azonban nem hagyja el a légiközlekedési informatikai vállalat,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A magyarok csaknem harmada lemondott az álmairól

Az emberek nem pusztán hosszú életre vágynak, hanem hogy a megadatott időből a lehető legtöbbet tudják kihozni. Nincs ez másképp a magyaroknál sem, a jó életminőség feltételei – így az egészség, de különösen az...

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....