- Hirdetés -

A jó történet és az időzítés a legfontosabb

|

Az egész szakma szárnyalt tavaly, a kérdés azonban igazából az, hogy az idén mi várható, mennyire érződik majd a cégek kommunikációjában a recesszió – állítják a Next9 vezetői. Győri Krisztinával és Híves Beátával beszélgettünk arról is, gondolták-e öt évvel ezelőtt, a cég alapításakor, hogy ilyen kihívásokkal teli időszak lesz az indulás, hogy milyen volt Ronaldinhóval eseményt szervezni, mennyire fontos tudni, hogyan ver az újságíró szíve, és elárulták azt is: bizony a nemzetközi terjeszkedés is ott van a jövőbeni terveik között.

(fotón balra Híves Beáta, jobbra Győri Krisztina)

- Ötéves lett a cég. Minden úgy alakult, ahogy anno elképzeltétek?

- Győri Krisztina: Nagyon izgalmas időszaka volt ez az életünknek, de azt álmunkban sem gondoltuk volna, hogy öt év elteltével az ország egyik legfiatalabb ügynökségeként az Apex PR-toplista negyedik helyéig jutunk. Öt esztendővel ezelőtt a semmiből kezdtük el építeni a Next9-t, emlékszem, egy papírlapon vázoltuk fel a cég vízióját. Egyáltalán nem gondolkodtunk ilyen távlatokban akkor, talán az első egy-két évet láttuk, vagy azt is inkább csak szerettük volna látni. Stratégiaalkotásra, PR- és storytellingalapokra építettünk, azt tudtuk, hogy Beával sokat tudunk dolgozni, és szerencsére az első perctől kezdve olyan emberek csatlakoztak hozzánk, akikkel mi is nagyon szerettünk volna együtt dolgozni. Ennek köszönhető az a kiváló szakmai színvonal és inspiráló emberi közösség, amit a Next9 jelent. Még most visszagondolva is elképesztő, hogy milyen sok támogatást, bátorítást és lehetőséget kaptunk, nagyon sokat köszönhetünk az akkori és későbbi ügyfeleinknek, újságíróknak, szakmai partnereknek, hogy a barátainkról már ne is beszéljünk.

- Híves Beáta: Egyébként sose hittük volna, hogy egyszerre lesz ilyen sikeres és ilyen kihívásokkal teli időszak az első öt évünk, amit szinte pontosan kettészeltek a társadalmi krízisek. Az alakulásunk első két éve békeidőben telt, azóta viszont a járvány, majd az orosz–ukrán háború következtében létrejött gazdasági válság miatt folyamatos krízisben, „háborús” helyzetben éltünk mindenki máshoz hasonlóan mi is, és ennek még nincs is vége. Rengeteg nagy élményünk is kötődik ehhez az öt évhez, csak hogy néhányat említsünk: Ronaldinhóval és Cafuval szerveztünk teqballvébét, Sebastian Vettel utolsó Magyar Nagydíján az Aston Martin versenyautóját mutattuk be a Nyugati téren a Peronival, az elmúlt évtizedek legnagyobb élelmiszeripari beruházását jelentettük be a Nestlével, akiknek egyébként azt is köszönjük, hogy szinte már bérletünk van a diósgyőri csokigyárba. Nagy megtiszteltetés volt az is, hogy Árvai Péter a Next9 segítségét kérte élete egyik legfontosabb pillanata, a Prezi éléről való visszavonulása bejelentésekor, és arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy a korábbi budapesti brit nagykövet, Iain Lindsay is köszöntött minket egy interjúban.

- Az árbevételt 2021-ben dupláztátok 2020-hoz képest. Tavaly is lehetett ekkorát nőni vagy véget ért a kánaán?

- H. B.: Nagyon sikeres évet zártunk 2022-ben, sikerült túlszárnyalni az előző év eredményének kétszeresét is. De nem csak ránk volt jellemző ez a sikeresség, úgy tapasztaltuk, hogy az egész szakma szárnyalt tavaly. A kérdés azonban igazából az, hogy az idén mi várható, mennyire érződik majd a cégek kommunikációjában a recesszió. A siker egyébként nagyrészt annak köszönhető, hogy beérett az üzletpolitikánk: az volt a célunk, hogy kiegyensúlyozott ügyfélportfóliót építsünk, ahol a stabil nagyvállalatok és a kisvállalati vagy startupcégek egyaránt jelen vannak, és van lehetőségünk elvállalni értékteremtő, akár néhány pro bono projektet is.

- Ennyire nagy szükség van most jó PR-cégekre? Kérdezhetném úgy is: lehet, hogy megnőtt a PR szerepe, súlya az ügyfeleknél?

- Gy. K.: Nem a PR szerepe nőtt meg, hiszen ez egy eszköz, hanem általában a kommunikációé. Az ügyfelek tudják, hogy tőlünk jó, az üzleti érdekeket is szem előtt tartó stratégiát kaphatnak, és ennek megvalósítását nem mindegy, hogy kire bízzák. Legyen szó külső vagy belső kommunikációról, employer brandingről, írott vagy vizuális contentről, digitális kommunikációról, mindenben igyekszünk folyamatosan a legmagasabb színvonalon teljesíteni.

- Ráadásul közben díjakat is nyertetek. Teljes a siker, vagy még van bőven ambíció?

- H. B.: Nagy ambíciónk hosszú távon, hogy a tevékenységünkkel nemzetközileg terjeszkedjünk. A régió államaiban már most is vannak projektjeink, de fontos célunk, hogy egyre több országban dolgozzunk.

- Mennyit változott a PR/kommunikációs szakemberek pályája? Mi az, ami nélkül ma már biztosan nem lehet sikeres egy jó PR-es sem?

- Gy. K.: Megfordítanám a kérdést, mert igazából az számít, hogy mitől lehet sikeres lenni valaki. A jó PR-es tudja, hogy a legfontosabb a jó történet és az időzítés. Ez a tudás és tapasztalat az, ami megfizethetetlen ebben a szakmában. Tudni kell, hogy a világban történtekhez kapcsolódva mi érdekli az embereket, és azt is tudni kell, hogy ezt hogyan kell „becsomagolni”. Szoktuk mondani, hogy azt is tudni kell, hogy hogyan ver az újságíró szíve. Ám a legjobb sajtókapcsolat sem él meg a sztori nélkül, legyen az írott, vizuális vagy videós tartalom. Ráadásul haladni kell a korral a szövegértési és médiahasználati szokások figyelembevételével is. Sokkal változatosabban, szegmentáltabban és figyelemfelkeltőbben kell kommunikálni, mint korábban. Egyre kevesebb szóban, egyre rövidebb idő alatt, ráadásul egyre hatásosabban kell tudni elmondani az üzenetet. Ez nagy kihívás. És akkor még nem beszéltünk a legújabb eszközökről: gamer videók, ChatGPT és a többiek. Nem szabad félni ezektől, ismerni kell az előnyeiket, a korlátjaikat, és tudni kell kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

 

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...