- Hirdetés -

Hogyan lehet sikeres 2023-ban egy kisvállalkozás? (x)

|

- Hirdetés -

A kisvállalkozások világa mindig izgalmas, hiszen akár most alapítottunk céget, akár éppen új szintre szeretnénk emelni meglévő üzletünket, hatalmas ambícióval és hosszú távú tervekkel vághatunk bele a jövőbe. Azonban számos területen szakértői segítségre lehet szükségünk, hogy valóban sikeresek lehessünk az iparágunkban. Alábbi cikkünkből kiderül, hogy hogyan biztosítsunk vállalkozásunk számára stabil alapokat 2023-ban. (x)

 

1. Konkrét célok szerinti haladás

Sajnos a mikro- és kisvállalkozások körében gyakran nem találhatók pontosan kitűzött célok, így pedig rendkívül nehéz előrejutni, hiszen nincsenek támpontok, amelyek alapján a sikert mérhetnénk. Éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy konkrét és mérhető célokat tüntessünk fel az üzleti tervünkben. Ne elégedjünk meg annyival, hogy “növekedni szeretnénk”, vagy “célunk ügyfeleink minél magasabb színvonalú kiszolgálása”.

Használjunk KPI-okat!

A KPI-ok olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók, amelyek segítségével számszerűen mérhetjük a vállalkozásunkkal elért eredményeinket. KPI lehet a konverziós rátánk és a weboldalunkra érkező egyedi látogatók száma, illetve a Facebook és Instagram követőink száma is. A lényeg, hogy folyamatosan mérjük a vállalkozásunk számára fontos eredményeket, és a kapott adatok alapján ítéljük meg a sikerességünket.

 

2. Megfelelő szakmai támogatás

Egy kisvállalkozás csakis akkor állhat stabil alapokon, ha minden területen valódi szakemberek látják el a teendőket. Persze, amit csak lehet, mindenki házon belül próbál megoldani, de két fontos szegmensben nem szabad kockáztatni. Nézzük, melyek ezek!

Marketing

A magyar vállalkozások többségének nincs belsős marketingcsapata, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a marketinggel. A mikro- és kisvállalkozásokra kifejezetten jellemző, hogy egyetlen embert próbálnak meg több különböző marketingfeladat ellátására alkalmazni. Ez szinte minden esetben problémához és kudarchoz vezet, hiszen nagyon ritka, hogy valaki egy személyben képes lefedni a közösségi média marketinget és a hírlevelek készítését, illetve a videóanyagok összeállítását is.

TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a PPC hirdetések és az e-mail-automatizálás világában, akkor egy profi online marketing ügynökség jelenti a megoldást. A marketingfeladatok kiszervezésével biztosan nem fogjuk amatőr kampányokkal égetni a pénzünket, illetve rengeteg időt és energiát spórolunk, ha azzal foglalkozzunk, amiben igazán jók vagyunk.

Könyvelés

Attól függően, hogy milyen területen tevékenykedünk a vállalkozásunkkal, a könyvelés rendkívül összetett feladat lehet. Akárcsak a marketinget, úgy ezt a területet sem tanácsos saját kezűleg lefednünk, ha nem vagyunk 100%-ig biztosak a dolgunkban. Függetlenül attól, hogy szolgáltatást nyújtunk vagy éppen dropshipping webáruházat üzemeltetünk, a hatályos adószabályokra maradéktalanul odafigyelő, precíz könyvelés elengedhetetlen a súlyos bírságok megelőzéséhez.

Ráadásul a könyvelők számos olyan lehetőséget is ajánlhatnak, amelyekkel kedvezőbb adózási körülmények között építhetjük a vállalkozásunkat. Így minimalizálhatjuk a kiadásainkat, az így fennmaradó profitot pedig cégünk további fejlesztésére költhetjük.

 

3. Digitalizáció

Az üzletszervezési folyamatokat és az adminisztrációt egyaránt megkönnyíti a tudatos digitalizáció. Amit csak lehet, igyekezzünk digitálisan és automatizáltan intézni, hogy minél több terhet vegyünk le önmagunkról és alkalmazottainkról a pörgős mindennapokban.

Használjunk online számlázó programot, alkalmazzunk online chatbotot a gyakori kérdések megválaszolására, illetve vezessünk be CRM-et is a napi teendők kiosztásához és menedzseléséhez. Megfelelő digitalizációval egyrészt temérdek időt szabadítunk fel, másrészt több alkalmazott munkáját is kiválthatjuk, így még a havi költségeket is alaposan lefaraghatjuk.

Ha kisvállalkozásunkkal valóban sikeresek szeretnénk lenni, tűzzünk ki konkrét célokat, és bízzuk szakemberekre azokat a feladatokat, amelyeket nem tudunk megfelelő módon ellátni. Ha van rá lehetőségünk, a marketing kampányok elkészítését szervezzük ki egy online marketing ügynökség részére, a pénzügyekkel kapcsolatban pedig forduljunk könyvelőhöz. Figyeljünk oda a digitalizációra is, hiszen 2023-ban az online jelenlét biztosítása és a papíralapú munka háttérbe szorítása fontosabb, mint valaha. Tartsuk szem előtt a folyamatos fejlődés elvét, és kitartó munkával garantáltan jönni fognak az eredmények! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...