- Hirdetés -

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

|

- Hirdetés -

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a Visual Europe Group képviselője.

- A rendezvények esetén gyakran felmerül, hogy nem képesek fenntarthatók lenni, és nem könnyű ezeket az eseményeket valóban zölddé tenni. Mekkora kihívást jelent ez?

- Ez egy komplex kérdéskör. Azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy a fenntarthatóságra ne egy ideálisan elérendő állapotként, hanem egy transzformációs folyamatként gondoljunk. Vannak olyan megoldások, amelyek már most nagyon könynyedén és költséghatékonyan bevezethetők, míg vannak más kihívások, amelyeknek a megoldása még várat magára. Azt gondolom, hogy a legfontosabb maga a szemléletmód elsajátítása, ami lehetővé teszi, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat is megkérdőjelezzünk és megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk. Ez teszi lehetővé, hogy lépésről lépésre átalakítsuk a munkafolyamatainkat.

- A rendezvénytechnika terén hogyan lehet elérni az áramfogyasztás csökkentését? Mire érdemes a legjobban odafigyelni?

- A fenntarthatóság sokkal többről szól, mint az energiahatékonyság. Ha csak erre a részére fókuszálunk, könnyen abba a hibába eshetünk, hogy nem leszünk képesek megkülönböztetni a fenntarthatóságot a büdzséoptimalizációtól. A fenntarthatóságba beletartoznak a rövid ellátási láncok, a körforgásos gazdaság, a környezettudatosság, sőt, manapság már a rendezvények öröksége is fontos szempont, amit ugyancsak érdemes vizsgálni. Az energiahatékonyság pedig csak nagyon sokadik ezen a listán. Egyrészt egyre több rendezvényhelyszínen lehetséges minimális felár ellenében megújuló forrásból származó energiát felhasználni, de a másik, és talán ennél sokkal fontosabb elem, hogy a rendezvénytechnikai eszközök gyártói alapvetően abban érdekeltek, hogy az eszközeik a lehető leghatékonyabbak legyenek, hiszen így lesznek képesek egységnyi energiából a leglátványosabb megoldásokat kínálni. Ez hajtja az iparági innovációt, elég csak összehasonlítani a mai LED-es és lézeres technológiákat a 10-15 évvel ezelőtti analóg megoldásokkal. Nem tudok még egy olyan elemet mondani a rendezvényiparban, amely ennyire élen járna az energiahatékonyságban, Azt gondolom, hogy ezt nagyon fontos tisztázni, mert elég sokan beleesnek

ebbe a hibába.

- Egy fenntartható eseménynél általában mi jelenti a legnagyobb költséget?

- Ezt rendezvénye válogatja, nem lehet erre általános szabályt mondani, hiszen minden eset más és más. Az persze kijelenthető, hogy a nemzetközi események résztvevőinek az utazása nagyon komoly faktor, ezért a következő évtizedekben egész biztos számíthatunk a vasúti közlekedés reneszánszára. Én most épp Salzburgból jövök hazafelé vonattal. Ajtótól ajtóig 5 óra volt az út a budapesti lakásom és a salzburgi konferencia-központ között, ezt az időt pedig egy kényelmes ülésben asztalnál dolgozva, széles sávú internettel és munkával töltöm. Eszem ágában nem lett volna repülni.

- Az elmúlt években eléggé leállt a rendezvénypiac a Covid miatt. Most már újból pörög?

- Ez régiónként változó. Azt mondanám, hogy a Covidon szinte teljesen túl vagyunk, bár még mindig van néhány rendezvény, amit a járvány miatt csúsztattak el, akár több évvel is, de ez a szám elenyésző. Az elmúlt időszakban inkább a háború és az azzal összefüggésben álló energiaválság okozott fejfájást az európai kontinensen, de azt kell mondanom, hogy egyelőre a szakma ezt elég jól reagálta le, és végül nagyobb volt az ijedtség, mint a baj. Nyilván az inflációs környezet ritkán használ a szolgáltatói szektornak, de egyelőre azt látjuk, hogy az ügyfelek elkötelezettek a projektjeik mellett akár extra költségek árán is.

- Mennyire elsődleges a fenntarthatóság a rendezvény megítélése szempontjából?

- Fontos és egyre fontosabb. Ha nincs vendég, nincs rendezvény. Az ő igényeikhez kell alkalmazkodni minden alkalommal. Márpedig a vendégek, és főleg a fiatalabb generáció esetén ez egyre fontosabb témakör. Szóval alapvetően azt gondolom, hogy rossz úton jár, aki szerint ez egy dilemma. Ez nem a jövő, ez már a jelen.

 

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...

Fontos változás jöhet a nyomtatók világában

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai...

Mesterséges intelligencia alapú alkalmazással is segíti partnereit a SPAR

Tovább bővítette kistermelői partnerprogramját a SPAR Magyarország: a Régiók Kincsei révén már több mint 600 új, hazai termék érhető el az üzletek kínálatában. A vállalat ezen felül szakmai támogatást is nyújt partnereinek fejlődésük és...

Kemény idők várnak az albérletet keresőkre

Budapesten már hetekkel a július 24-i felvételi ponthatárhirdetés előtt érzékelhetően nőtt a bérlakáskeresők aktivitása. A vidéki iskolaközpontokban ennek egyelőre nincs sok nyoma. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont észak-magyarországi régióvezetője ezt azzal magyarázza, hogy tapasztalat...

Megdöbbentő dolog történt a hazai lakáshitelpiacon

Hatalmas növekedést mutat a magyar lakáshitelpiac 2024 első felében. A Bankmonitor szakértőinek becslése szerint júniusban a szerződések volumene átlépte a 130 milliárd forintot és ezzel az első félévi lakáshitel volumen már közel 10%-kal meg...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...