- Hirdetés -

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

|

- Hirdetés -

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a Visual Europe Group képviselője.

- A rendezvények esetén gyakran felmerül, hogy nem képesek fenntarthatók lenni, és nem könnyű ezeket az eseményeket valóban zölddé tenni. Mekkora kihívást jelent ez?

- Ez egy komplex kérdéskör. Azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy a fenntarthatóságra ne egy ideálisan elérendő állapotként, hanem egy transzformációs folyamatként gondoljunk. Vannak olyan megoldások, amelyek már most nagyon könynyedén és költséghatékonyan bevezethetők, míg vannak más kihívások, amelyeknek a megoldása még várat magára. Azt gondolom, hogy a legfontosabb maga a szemléletmód elsajátítása, ami lehetővé teszi, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat is megkérdőjelezzünk és megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk. Ez teszi lehetővé, hogy lépésről lépésre átalakítsuk a munkafolyamatainkat.

- A rendezvénytechnika terén hogyan lehet elérni az áramfogyasztás csökkentését? Mire érdemes a legjobban odafigyelni?

- A fenntarthatóság sokkal többről szól, mint az energiahatékonyság. Ha csak erre a részére fókuszálunk, könnyen abba a hibába eshetünk, hogy nem leszünk képesek megkülönböztetni a fenntarthatóságot a büdzséoptimalizációtól. A fenntarthatóságba beletartoznak a rövid ellátási láncok, a körforgásos gazdaság, a környezettudatosság, sőt, manapság már a rendezvények öröksége is fontos szempont, amit ugyancsak érdemes vizsgálni. Az energiahatékonyság pedig csak nagyon sokadik ezen a listán. Egyrészt egyre több rendezvényhelyszínen lehetséges minimális felár ellenében megújuló forrásból származó energiát felhasználni, de a másik, és talán ennél sokkal fontosabb elem, hogy a rendezvénytechnikai eszközök gyártói alapvetően abban érdekeltek, hogy az eszközeik a lehető leghatékonyabbak legyenek, hiszen így lesznek képesek egységnyi energiából a leglátványosabb megoldásokat kínálni. Ez hajtja az iparági innovációt, elég csak összehasonlítani a mai LED-es és lézeres technológiákat a 10-15 évvel ezelőtti analóg megoldásokkal. Nem tudok még egy olyan elemet mondani a rendezvényiparban, amely ennyire élen járna az energiahatékonyságban, Azt gondolom, hogy ezt nagyon fontos tisztázni, mert elég sokan beleesnek

ebbe a hibába.

- Egy fenntartható eseménynél általában mi jelenti a legnagyobb költséget?

- Ezt rendezvénye válogatja, nem lehet erre általános szabályt mondani, hiszen minden eset más és más. Az persze kijelenthető, hogy a nemzetközi események résztvevőinek az utazása nagyon komoly faktor, ezért a következő évtizedekben egész biztos számíthatunk a vasúti közlekedés reneszánszára. Én most épp Salzburgból jövök hazafelé vonattal. Ajtótól ajtóig 5 óra volt az út a budapesti lakásom és a salzburgi konferencia-központ között, ezt az időt pedig egy kényelmes ülésben asztalnál dolgozva, széles sávú internettel és munkával töltöm. Eszem ágában nem lett volna repülni.

- Az elmúlt években eléggé leállt a rendezvénypiac a Covid miatt. Most már újból pörög?

- Ez régiónként változó. Azt mondanám, hogy a Covidon szinte teljesen túl vagyunk, bár még mindig van néhány rendezvény, amit a járvány miatt csúsztattak el, akár több évvel is, de ez a szám elenyésző. Az elmúlt időszakban inkább a háború és az azzal összefüggésben álló energiaválság okozott fejfájást az európai kontinensen, de azt kell mondanom, hogy egyelőre a szakma ezt elég jól reagálta le, és végül nagyobb volt az ijedtség, mint a baj. Nyilván az inflációs környezet ritkán használ a szolgáltatói szektornak, de egyelőre azt látjuk, hogy az ügyfelek elkötelezettek a projektjeik mellett akár extra költségek árán is.

- Mennyire elsődleges a fenntarthatóság a rendezvény megítélése szempontjából?

- Fontos és egyre fontosabb. Ha nincs vendég, nincs rendezvény. Az ő igényeikhez kell alkalmazkodni minden alkalommal. Márpedig a vendégek, és főleg a fiatalabb generáció esetén ez egyre fontosabb témakör. Szóval alapvetően azt gondolom, hogy rossz úton jár, aki szerint ez egy dilemma. Ez nem a jövő, ez már a jelen.

 

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....