- Hirdetés -

Hogyan lehet sikeres 2023-ban egy kisvállalkozás? (x)

|

- Hirdetés -

A kisvállalkozások világa mindig izgalmas, hiszen akár most alapítottunk céget, akár éppen új szintre szeretnénk emelni meglévő üzletünket, hatalmas ambícióval és hosszú távú tervekkel vághatunk bele a jövőbe. Azonban számos területen szakértői segítségre lehet szükségünk, hogy valóban sikeresek lehessünk az iparágunkban. Alábbi cikkünkből kiderül, hogy hogyan biztosítsunk vállalkozásunk számára stabil alapokat 2023-ban. (x)

 

1. Konkrét célok szerinti haladás

Sajnos a mikro- és kisvállalkozások körében gyakran nem találhatók pontosan kitűzött célok, így pedig rendkívül nehéz előrejutni, hiszen nincsenek támpontok, amelyek alapján a sikert mérhetnénk. Éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy konkrét és mérhető célokat tüntessünk fel az üzleti tervünkben. Ne elégedjünk meg annyival, hogy “növekedni szeretnénk”, vagy “célunk ügyfeleink minél magasabb színvonalú kiszolgálása”.

Használjunk KPI-okat!

A KPI-ok olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók, amelyek segítségével számszerűen mérhetjük a vállalkozásunkkal elért eredményeinket. KPI lehet a konverziós rátánk és a weboldalunkra érkező egyedi látogatók száma, illetve a Facebook és Instagram követőink száma is. A lényeg, hogy folyamatosan mérjük a vállalkozásunk számára fontos eredményeket, és a kapott adatok alapján ítéljük meg a sikerességünket.

 

2. Megfelelő szakmai támogatás

Egy kisvállalkozás csakis akkor állhat stabil alapokon, ha minden területen valódi szakemberek látják el a teendőket. Persze, amit csak lehet, mindenki házon belül próbál megoldani, de két fontos szegmensben nem szabad kockáztatni. Nézzük, melyek ezek!

Marketing

A magyar vállalkozások többségének nincs belsős marketingcsapata, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a marketinggel. A mikro- és kisvállalkozásokra kifejezetten jellemző, hogy egyetlen embert próbálnak meg több különböző marketingfeladat ellátására alkalmazni. Ez szinte minden esetben problémához és kudarchoz vezet, hiszen nagyon ritka, hogy valaki egy személyben képes lefedni a közösségi média marketinget és a hírlevelek készítését, illetve a videóanyagok összeállítását is.

TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a PPC hirdetések és az e-mail-automatizálás világában, akkor egy profi online marketing ügynökség jelenti a megoldást. A marketingfeladatok kiszervezésével biztosan nem fogjuk amatőr kampányokkal égetni a pénzünket, illetve rengeteg időt és energiát spórolunk, ha azzal foglalkozzunk, amiben igazán jók vagyunk.

Könyvelés

Attól függően, hogy milyen területen tevékenykedünk a vállalkozásunkkal, a könyvelés rendkívül összetett feladat lehet. Akárcsak a marketinget, úgy ezt a területet sem tanácsos saját kezűleg lefednünk, ha nem vagyunk 100%-ig biztosak a dolgunkban. Függetlenül attól, hogy szolgáltatást nyújtunk vagy éppen dropshipping webáruházat üzemeltetünk, a hatályos adószabályokra maradéktalanul odafigyelő, precíz könyvelés elengedhetetlen a súlyos bírságok megelőzéséhez.

Ráadásul a könyvelők számos olyan lehetőséget is ajánlhatnak, amelyekkel kedvezőbb adózási körülmények között építhetjük a vállalkozásunkat. Így minimalizálhatjuk a kiadásainkat, az így fennmaradó profitot pedig cégünk további fejlesztésére költhetjük.

 

3. Digitalizáció

Az üzletszervezési folyamatokat és az adminisztrációt egyaránt megkönnyíti a tudatos digitalizáció. Amit csak lehet, igyekezzünk digitálisan és automatizáltan intézni, hogy minél több terhet vegyünk le önmagunkról és alkalmazottainkról a pörgős mindennapokban.

Használjunk online számlázó programot, alkalmazzunk online chatbotot a gyakori kérdések megválaszolására, illetve vezessünk be CRM-et is a napi teendők kiosztásához és menedzseléséhez. Megfelelő digitalizációval egyrészt temérdek időt szabadítunk fel, másrészt több alkalmazott munkáját is kiválthatjuk, így még a havi költségeket is alaposan lefaraghatjuk.

Ha kisvállalkozásunkkal valóban sikeresek szeretnénk lenni, tűzzünk ki konkrét célokat, és bízzuk szakemberekre azokat a feladatokat, amelyeket nem tudunk megfelelő módon ellátni. Ha van rá lehetőségünk, a marketing kampányok elkészítését szervezzük ki egy online marketing ügynökség részére, a pénzügyekkel kapcsolatban pedig forduljunk könyvelőhöz. Figyeljünk oda a digitalizációra is, hiszen 2023-ban az online jelenlét biztosítása és a papíralapú munka háttérbe szorítása fontosabb, mint valaha. Tartsuk szem előtt a folyamatos fejlődés elvét, és kitartó munkával garantáltan jönni fognak az eredmények! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...