- Hirdetés -

Hogyan lehet sikeres 2023-ban egy kisvállalkozás? (x)

|

A kisvállalkozások világa mindig izgalmas, hiszen akár most alapítottunk céget, akár éppen új szintre szeretnénk emelni meglévő üzletünket, hatalmas ambícióval és hosszú távú tervekkel vághatunk bele a jövőbe. Azonban számos területen szakértői segítségre lehet szükségünk, hogy valóban sikeresek lehessünk az iparágunkban. Alábbi cikkünkből kiderül, hogy hogyan biztosítsunk vállalkozásunk számára stabil alapokat 2023-ban. (x)

 

1. Konkrét célok szerinti haladás

Sajnos a mikro- és kisvállalkozások körében gyakran nem találhatók pontosan kitűzött célok, így pedig rendkívül nehéz előrejutni, hiszen nincsenek támpontok, amelyek alapján a sikert mérhetnénk. Éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy konkrét és mérhető célokat tüntessünk fel az üzleti tervünkben. Ne elégedjünk meg annyival, hogy “növekedni szeretnénk”, vagy “célunk ügyfeleink minél magasabb színvonalú kiszolgálása”.

Használjunk KPI-okat!

A KPI-ok olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók, amelyek segítségével számszerűen mérhetjük a vállalkozásunkkal elért eredményeinket. KPI lehet a konverziós rátánk és a weboldalunkra érkező egyedi látogatók száma, illetve a Facebook és Instagram követőink száma is. A lényeg, hogy folyamatosan mérjük a vállalkozásunk számára fontos eredményeket, és a kapott adatok alapján ítéljük meg a sikerességünket.

 

2. Megfelelő szakmai támogatás

Egy kisvállalkozás csakis akkor állhat stabil alapokon, ha minden területen valódi szakemberek látják el a teendőket. Persze, amit csak lehet, mindenki házon belül próbál megoldani, de két fontos szegmensben nem szabad kockáztatni. Nézzük, melyek ezek!

Marketing

A magyar vállalkozások többségének nincs belsős marketingcsapata, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a marketinggel. A mikro- és kisvállalkozásokra kifejezetten jellemző, hogy egyetlen embert próbálnak meg több különböző marketingfeladat ellátására alkalmazni. Ez szinte minden esetben problémához és kudarchoz vezet, hiszen nagyon ritka, hogy valaki egy személyben képes lefedni a közösségi média marketinget és a hírlevelek készítését, illetve a videóanyagok összeállítását is.

TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a PPC hirdetések és az e-mail-automatizálás világában, akkor egy profi online marketing ügynökség jelenti a megoldást. A marketingfeladatok kiszervezésével biztosan nem fogjuk amatőr kampányokkal égetni a pénzünket, illetve rengeteg időt és energiát spórolunk, ha azzal foglalkozzunk, amiben igazán jók vagyunk.

Könyvelés

Attól függően, hogy milyen területen tevékenykedünk a vállalkozásunkkal, a könyvelés rendkívül összetett feladat lehet. Akárcsak a marketinget, úgy ezt a területet sem tanácsos saját kezűleg lefednünk, ha nem vagyunk 100%-ig biztosak a dolgunkban. Függetlenül attól, hogy szolgáltatást nyújtunk vagy éppen dropshipping webáruházat üzemeltetünk, a hatályos adószabályokra maradéktalanul odafigyelő, precíz könyvelés elengedhetetlen a súlyos bírságok megelőzéséhez.

Ráadásul a könyvelők számos olyan lehetőséget is ajánlhatnak, amelyekkel kedvezőbb adózási körülmények között építhetjük a vállalkozásunkat. Így minimalizálhatjuk a kiadásainkat, az így fennmaradó profitot pedig cégünk további fejlesztésére költhetjük.

 

3. Digitalizáció

Az üzletszervezési folyamatokat és az adminisztrációt egyaránt megkönnyíti a tudatos digitalizáció. Amit csak lehet, igyekezzünk digitálisan és automatizáltan intézni, hogy minél több terhet vegyünk le önmagunkról és alkalmazottainkról a pörgős mindennapokban.

Használjunk online számlázó programot, alkalmazzunk online chatbotot a gyakori kérdések megválaszolására, illetve vezessünk be CRM-et is a napi teendők kiosztásához és menedzseléséhez. Megfelelő digitalizációval egyrészt temérdek időt szabadítunk fel, másrészt több alkalmazott munkáját is kiválthatjuk, így még a havi költségeket is alaposan lefaraghatjuk.

Ha kisvállalkozásunkkal valóban sikeresek szeretnénk lenni, tűzzünk ki konkrét célokat, és bízzuk szakemberekre azokat a feladatokat, amelyeket nem tudunk megfelelő módon ellátni. Ha van rá lehetőségünk, a marketing kampányok elkészítését szervezzük ki egy online marketing ügynökség részére, a pénzügyekkel kapcsolatban pedig forduljunk könyvelőhöz. Figyeljünk oda a digitalizációra is, hiszen 2023-ban az online jelenlét biztosítása és a papíralapú munka háttérbe szorítása fontosabb, mint valaha. Tartsuk szem előtt a folyamatos fejlődés elvét, és kitartó munkával garantáltan jönni fognak az eredmények! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...