Tiszavirág-életűnek bizonyult az RTL erősödése, a múlt héten minden fontos célcsoportnál visszaelőzte őket a TV2. Igaz, a 18-59 éveseknél és főműsoridőben mindössze 0,1 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti különbség.
Egy héttel ezelőtt váratlan fordulatról írtunk az RTL és a TV2 vonatkozásában. Az RTL ugyanis több célcsoportnál is a TV2 elé verekedte magát. Ez különösen annak fényében volt meglepő, hogy érdemi változás akkor pont nem történt a két csatorna műsorkínálatában.
A mögöttünk álló 19. héten azonban visszaállt a korábbi rend, azaz újra a TV2 került az élre minden fontos célcsoportnál, teljes napon és a főműsoridőben is. A korábbi héthez képest főműsoridőben és a 18-49 éveseknél 1,8 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,4 százalékpontot erősödött a TV2. Mindeközben az RTL ugyanennél a két csoportnál 1,3 százalékpontot és 0,9 százalékpontot rontott. S nagyjából hasonló mozgások voltak minden más bontásban is.
A 18-59 éveseknél és főműsoridőben még így is nagyon szoros volt a verseny, hiszen a TV2 12,1 százalékos, az RTL 12 százalékos heti share-t ért el. A többi célcsoportnál viszont ennél nagyobb előnyt produkált a TV2. Utóbbi nyerte az estéket hétfőtől péntekig és vasárnap, az RTL csak a szombatot tudta behúzni. Ez igaz volt a 18-49 és a 18-59 évesekre is.
A teljes portfóliók terén is minden fontos célcsoportnál visszavette a vezetést a TV2 Csoport. Szokás szerint főműsoridőben és a 18-59 éveseknél tudta leginkább megközelíteni őket az RTL Magyarország, de itt is 1,4 százalékpontnyi előnyük volt (TV2 Csoport: 24,3%, RTL Magyarország: 22,9%). Abban sincs változás, hogy teljes napon és a teljes lakosságnál látható közöttük a legnagyobb differencia (TV2 Csoport: 24,8%, RTL Magyarország: 16,7%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 19. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 12,1 | 14,8 | 12,1 |
RTL | 12 | 12,4 | 11 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 19. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,3 | 11,5 | 9,5 |
RTL | 7,6 | 7,6 | 7,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,0 | 24,8 | 22,6 |
RTL Magyarország | 18,3 | 16,7 | 17,4 |
AMC Networks | 6,6 | 6,0 | 6,8 |
MTVA | 6,0 | 9,2 | 4,9 |
Paramount Global | 4,8 | 3,9 | 6,0 |
Network4 | 4,1 | 5,1 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,0 | 3,3 | 2,6 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,4 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,2% / 14,7% (15,5% / 14,4%)
Tények Plusz – 13,2% / 12,9% (11% / 10%)
Szerencsekerék – 14,7% / 14,9% (12,7% / 12,3%)
Párharc – 11,2% / 11,5% (korábbi héten az Ütős Ötös: 10,3% / 10%)
RTL
Híradó – 17% / 15% (17,8% / 16,6%)
Fókusz – 13,5% / 12,1% (13,9% / 13,5%)
Drága örökösök – 11,3% / 10,3% (11,8% / 11,4%)
Az álommeló – 13,7% / 12,8% (12,8% / 12,4%)
A 18. héten a Szerencsekerék váratlan gyengülése húzta le nagyon a TV2 átlagát. A mögöttünk álló héten viszont magához tért a vetélkedő, nagyjából 2 százalékpontot erősödött a heti share-jük. A Párharc elmaradt a Szerencsekeréktől, de jobb átlagot hozott, mint a korábbi héten az Ütős Ötös. Az RTL-en a Drága örökösök évadja a csatornaátlag alatti eredménnyel búcsúzott. Az álommeló viszont egész jól teljesített és az RTL-es esti átlag feletti eredménnyel zártak.
Szombaton A mi kis falunk hozta a tőle elvárható jó eredményt. A 18-49 éveseknél 16,2 százalékot tett ki a közönségarányuk, de szokás szerint a 18-59 éveseknél ennél magasabb, 18 százalékos share-t értek el. A TV2-féle Pepe már nem vághat fel ennyire az eredményével. Vasárnap a sorozat friss epizódja a 18-49 éveseknél 6,9 százalékos, a 18-59 éveseknél 7,8 százalékos közönségarányt produkált. Viszont a TV2-n sugárzott vasárnap esti film (Életrevalók) jobb nézettséget hozott, mint az RTL-en a Cobra 11 és az Egy igazán dühös ember című film. A 18-49 éveseknél az Életrevalók share-je 10,3 százalékot tett ki, miközben a Cobra 11 közönségaránya 8,3 százalék, az utána következő filmé pedig 6,5 százalék volt.
Említettük, hogy A mi kis falunk a 18-59 éveseknél teljesít a legjobban. Ez olyannyira igaz, hogy ennél a célcsoportnál az RTL-es sorozat volt a múlt hét legnézettebb műsora a maga 348 ezer nézőjével. A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál a Szerencsekerék végzett az élen. Előbbieknél a hétfői adás 210 ezer nézővel, utóbbiaknál a csütörtöki Szerencsekerék 734 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 348 603 | 18,0 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 306 857 | 15,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 294 725 | 15,6 |
HÍRADÓ | RTL | 293 237 | 15,0 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 262 307 | 14,7 |
TÉNYEK | TV2 | 250 898 | 12,9 |
FÓKUSZ | RTL | 228 215 | 15,7 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 220 019 | 11,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 216 984 | 13,7 |
ÉLETREVALÓK | TV2 | 213 611 | 9,9 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 734 863 | 18,7 |
HÍRADÓ | RTL | 699 287 | 17,6 |
TÉNYEK | TV2 | 685 912 | 21,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 630 626 | 15,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 606 928 | 17,3 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 536 702 | 13,9 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 508 687 | 12,9 |
FÓKUSZ | RTL | 486 653 | 15,0 |
PÁRHARC | TV2 | 449 912 | 14,8 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 429 511 | 12,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 210 528 | 15,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 204 257 | 16,2 |
AZ ALOMMELO | RTL | 203 740 | 15,0 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 198 588 | 16,4 |
HÍRADÓ | RTL | 179 777 | 13,7 |
PÁRHARC | TV2 | 156 379 | 14,0 |
ÉLETREVALÓK | TV2 | 152 084 | 10,3 |
TÉNYEK | TV2 | 150 075 | 11,5 |
FÓKUSZ | RTL | 136 760 | 14,0 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 136 525 | 10,7 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás