- Hirdetés -

Csúcsot dönthet a roaminghasználat

|

A belföldi adathasználathoz hasonlóan a roaming esetében is nő az adatforgalom: a Yettel legfrissebb hálózati riportja szerint a szolgáltató ügyfelei idén tavasszal már ugyanannyit adatroamingoltak külföldön, mint a tavalyi csúcsidőszakban, azaz július-augusztusban, és idén áprilisban a roaming-adatforgalom 75 százalékkal volt magasabb a tavaly áprilisinál. A trend azt vetíti előre, hogy idén nyáron megdőlhetnek a roaminghasználati rekordok. A kényelmes külföldi mobilozáshoz a Yettel ajánlatokkal készül a nyári szezon előtt.

A mobilinternet-használat évről-évre növekvő tendenciája belföldön, és a külföldre utazó magyarok esetében egyaránt megfigyelhető. A Yettel legfrissebb hálózati riportja szerint míg a belföldi adatforgalom 2023 áprilisára másfélszeresére (51%-kal) nőtt 2022 áprilisához képest, addig a Yettel-ügyfelek külföldi mobilnet-használata még nagyobb mértékben, 75%-kal nőtt ugyanebben az időszakban.

Mi áll a háttérben?

A roamingolás főszezonja nem meglepő módon a július-augusztus: az év folyamán ez a két hónap a legkiemelkedőbb a külföldön indított hívások és az adatforgalom terén is. Az utóbbi évekre visszatekintve látható, hogy a koronavírus-járvánnyal járó utazási korlátozások 2020-ben ugyan visszavetették a roamingforgalmat, de 2021-re rendeződött a helyzet, és tavaly július-augusztusban már kiugró – 2021-hez képest 56%-kal magasabb – adatforgalmat bonyolítottak külföldön a Yettel-ügyfelek.

A Yettel adatai szerint a növekedés idén is folytatódik: idén áprilisban a roaming-adatforgalom 75%-kal volt magasabb a tavaly áprilisinál, és 3%-kal meghaladta a tavalyi csúcsidőszakot jelentő júliusi forgalmat is. Ezek alapján idén nyáron új roaming-rekordra lehet számítani.

A különböző roaming-zónákat összehasonlítva a mobilnet-használat jól tükrözi az utazási szokásokat. Míg az EU-t is magában foglaló 1-es roaming-díjzónában júliusban és augusztusban az év többi részéhez képest kiugró a roaming adatforgalom, addig a távolibb országokat is magukban foglaló roaming 2-es és 3-as díjzónákban már nagyobb a szórás, és tavaly júniusban, valamint ősszel (október-november) volt a legnagyobb az adathasználat.

A hívások terén az adathasználathoz képest némiképp más trendek figyelhetők meg. A koronavírus-járvány miatti 2020-es visszaesés után a 2022. top-hónapjának számító júliusban valamivel kevesebb percnyi roaminghívást indítottak a Yettel ügyfelei, mint 2019 júliusában, a járvány előtti utolsó nyáron. Idén áprilisban pedig csak 6%-kal több híváspercet beszéltek, mint tavaly ilyenkor.

Az egyes országokat tekintve a legtöbb adatot Romániában forgalmazták a Yettelesek az elmúlt egy évben, ezt követi az Egyesült Királyság és Németország, és a top 3 adathasználó ország teszi ki a teljes roamingadat-használat 40%-át. Az indított roaminghívások esetében szintén Románia vezeti a listát: az összes hívás negyedét itt indították, ami mennyiségre majdnem duplája, időtartamban pedig háromszorosa volt a második helyezett Szlovákiának.

Új készülék és EU-roaming a nyaraláshoz

Utazás előtt érdemes tudni, hogy az EU roaming 1-es díjzónában a felhasználók alapesetben a magyarországi tarifának megfelelő feltételekkel használhatják előfizetésüket, azaz nem, vagy csak bizonyos esetekben kell roamingdíjat fizetniük. Ahhoz, hogy az EU-n belüli utazáskor ne kelljen aggódni a roaming-adatkeret miatt, segítséget jelenthetnek a Yettel Prime+ tarifái – a belföldi korlátlan adatkeretből ugyanis tarifacsomagtól függően 50 GB, 100 GB vagy korlátlan adatmennyiség használható fel az EU roaming 1-es díjzónában. Más tarifák és díjzónák esetében jó megoldást jelentenek a roaming-adatjegyek, amelyekkel biztonságosan, a költségek miatti aggódás nélkül lehet mobilnetezni külföldön.

Az útra pedig már egy új okostelefonnal felszerelkezve indulhatunk el, ha most választunk a Yettel kedvezményes készülékei közül. Most akár 0 forinttól elvihető a nyári kalandozásokhoz hasznos, hosszú üzemidejű akkumulátorral felszerelt Xiaomi Redmi 12C Yettel Prime+ tarifával, illetve Yettel Prime Plus+ tarifacsomaggal a HONOR X8a, amelynek 100 MP-es, rendkívül tiszta képet biztosító fő kamerája automatikusan felismeri a különböző jeleneteket és segít megörökíteni a nyaralás pillanatait.

Az ajánlatok május 31-ig, vagy a készlet erejéig érvényesek 2 év hűséggel és e-Komfort csomaggal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...