- Hirdetés -

Hamarosan kiderül, melyek az ország legjobb éttermei

|

- Hirdetés -

Május 22-én rendezik az Audi – Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálát. Hazánk legrégebbi gasztronómiai platformja évről évre több száz vendéglátóhelyet tesztel, ez alapján dől el a végső sorrend.

A tesztelők szerint az elmúlt évek legnehezebb időszaka látható a vendéglátásban, a pandémiát követően a nagyon magas infláció és az elszabaduló energiaárak meggyengítették a hazai fizetőképes keresletet. Ez legjobban a vidéki vendéglátóhelyek látogatottságának csökkenésén látható. A főváros belvárosi és a turisztikai desztinációinak közelében levő vendéglátóhelyek forgalmát a hozzánk látogató külföldi vendégközönség biztosítja. Összességében tekintve a jól ismert brandek, a szerethető kategóriájú éttermek és a nagyon magas színvonalon teljesítő vendéglátóhelyek forgalmában nincs jelentős változás, de a vendéglátóhelyek nagyobb részét sújtja a nehéz gazdasági környezet.

„Sok tesztet végeztünk az idén is, az átlagosnál több éttermet kellett megnéznünk, mert a helyzetet nehezítette a vendéglátóhelyek nyitása, zárása és koncepcionális változásai” – mesél a folyamatról Herczeg Zoltán gasztronómiai tanácsadó, a Dining Guide felelős kiadója „A legtöbbször, összesen 7 alkalommal egy végül nagyon magas pontszámot és pozíciót elért étteremben voltunk, mert a hely megítélése nagyon megosztó. Ott nagyon biztosra kellett mennünk.”

Megduplázták a vizsgált alternatív vendéglátóhelyek számát

Örömteli, hogy az idén nagyobb figyelmet tudtak fordítani az alternatív éttermi kategóriájú vendéglátóhelyek vizsgálatára. „Úgy látjuk, hogy ez a terület, a hétköznapi „comfort” gasztronómia mára már erőteljesebben van jelen az életünkben” – magyarázza a szakember „Az idei évben a Wolt támogatásával nagyobb lehetőségünk volt az alternatív vendéglátóhelyekre még inkább fókuszálni. A pandémia időszakában jelentősen megnőtt az éttermek ételkiszállítása, és ez nagy fejlődési potenciált jelentett a mindennapokat érintő gasztronómiai szolgáltatások fejlődésére. Sok jó és sajnos sok gyengébb színvonalon teljesítő résztvevő van jelen a piacon. Ezek a helyek nem a csúcsgasztronómiát reprezentálják, hanem a korrektül elkészített jó minőségű ételeket várjuk el tőlük. Ezen a területen még nehezebb listákat állítani, annyira különbözőek az egyes helyek és teljesítmények.”

A Dining Guide és a Michelin kalauz is a vendéget segíti

A szakember szerint az Audi - Dining Guide TOP100 Étteremkalauz és a Michelin étterem ajánlások különböző felhasználói csoportokat szólítanak meg. A Dining Guide alapvetően regionális értelemben a hazai fogyasztóközönség számára fogalmaz meg ajánlásokat, míg a Michelin a saját olvasóközönségét elsősorban a hazánkba utazó külföldieket segíti az étteremválasztásukban. Az éttermeket ajánló kiadványok segítik a tudatosan gondolkodó vendégek étteremválasztását. A kalauzok a saját szempontrendszereik szerinti a tesztekkel „előválogatják” az éttermeket és ennek eredményét foglalják a kiadványaikba, így, ha két étteremkalauz hasonló véleményt alkot egy adott vendéglátóegység teljesítményéről, akkor az nagyon nagy biztonsággal elfogadható. Ezekhez képest az igazán tudatos étteremlátogatók számára a TripAdvisor besorolásai, listái nem relevánsak, hiszen a versenyelőny megszerzése érdekében az éttermek különböző praktikákkal tudják befolyásolni az eredményeket.

„A 2022 májusában megjelent Audi-Dining Guide Étteremkalauz első 10 helyét elfoglaló étteremből a fél évvel később megjelenő Michelin Guide, 9 éttermet Michelin csillaggal jutalmazott. Ilyen értelemben nem az a kérdés, hogy minket, hogy befolyásol a Michelin kalauz, hanem az, hogy őket, mennyire befolyásolja a Dining Guide véleménye” – mondja büszkén a Dining Guide felelős kiadója, Herczeg Zoltán. „Nagyon óvatosan próbálok fogalmazni, de én úgy látom, hogy a mi TOP100-as listánk eredményei kerültek a Michelin Guide kiadványába. Audi-Dining Guide Étteremkalauz mindig 4-5 hónappal megelőzi a Michelin Guide kiadványát és számunkra nagyon megtisztelő, hogy később a Michelin is a mi általunk megállapítottakkal ért egyet. Szerintem az egyértelmű, hogy mi, mint minden regionális étteremkalauz sokkal többet tudunk hazai vendéglátás állapotáról, kulturális értékeiről, az éttermekről, a séfekről, a szakma résztvevőiről, jobban ismerjük a valós teljesítményeket, hiszen itt élünk, ezt a nyelvet beszéljük és hosszú évek óta nap mint nap ezzel területtel foglalkozunk. Ezt a tudást nem lehet az alkalmanként csak néhány napra, ebbe a számukra ismeretlen világba „beleeső” külföldi inspektornak megszerezniük, ehhez még nagyon hosszú időre lesz szükség. Jelenleg a Dining Guide listái segítik az ő eligazodásukat ezen a területen, egyszerűen azért, mert nincs is más ilyen kiadványa az országnak.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...