- Hirdetés -

Hamarosan kiderül, melyek az ország legjobb éttermei

|

Május 22-én rendezik az Audi – Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálát. Hazánk legrégebbi gasztronómiai platformja évről évre több száz vendéglátóhelyet tesztel, ez alapján dől el a végső sorrend.

A tesztelők szerint az elmúlt évek legnehezebb időszaka látható a vendéglátásban, a pandémiát követően a nagyon magas infláció és az elszabaduló energiaárak meggyengítették a hazai fizetőképes keresletet. Ez legjobban a vidéki vendéglátóhelyek látogatottságának csökkenésén látható. A főváros belvárosi és a turisztikai desztinációinak közelében levő vendéglátóhelyek forgalmát a hozzánk látogató külföldi vendégközönség biztosítja. Összességében tekintve a jól ismert brandek, a szerethető kategóriájú éttermek és a nagyon magas színvonalon teljesítő vendéglátóhelyek forgalmában nincs jelentős változás, de a vendéglátóhelyek nagyobb részét sújtja a nehéz gazdasági környezet.

„Sok tesztet végeztünk az idén is, az átlagosnál több éttermet kellett megnéznünk, mert a helyzetet nehezítette a vendéglátóhelyek nyitása, zárása és koncepcionális változásai” – mesél a folyamatról Herczeg Zoltán gasztronómiai tanácsadó, a Dining Guide felelős kiadója „A legtöbbször, összesen 7 alkalommal egy végül nagyon magas pontszámot és pozíciót elért étteremben voltunk, mert a hely megítélése nagyon megosztó. Ott nagyon biztosra kellett mennünk.”

Megduplázták a vizsgált alternatív vendéglátóhelyek számát

Örömteli, hogy az idén nagyobb figyelmet tudtak fordítani az alternatív éttermi kategóriájú vendéglátóhelyek vizsgálatára. „Úgy látjuk, hogy ez a terület, a hétköznapi „comfort” gasztronómia mára már erőteljesebben van jelen az életünkben” – magyarázza a szakember „Az idei évben a Wolt támogatásával nagyobb lehetőségünk volt az alternatív vendéglátóhelyekre még inkább fókuszálni. A pandémia időszakában jelentősen megnőtt az éttermek ételkiszállítása, és ez nagy fejlődési potenciált jelentett a mindennapokat érintő gasztronómiai szolgáltatások fejlődésére. Sok jó és sajnos sok gyengébb színvonalon teljesítő résztvevő van jelen a piacon. Ezek a helyek nem a csúcsgasztronómiát reprezentálják, hanem a korrektül elkészített jó minőségű ételeket várjuk el tőlük. Ezen a területen még nehezebb listákat állítani, annyira különbözőek az egyes helyek és teljesítmények.”

A Dining Guide és a Michelin kalauz is a vendéget segíti

A szakember szerint az Audi - Dining Guide TOP100 Étteremkalauz és a Michelin étterem ajánlások különböző felhasználói csoportokat szólítanak meg. A Dining Guide alapvetően regionális értelemben a hazai fogyasztóközönség számára fogalmaz meg ajánlásokat, míg a Michelin a saját olvasóközönségét elsősorban a hazánkba utazó külföldieket segíti az étteremválasztásukban. Az éttermeket ajánló kiadványok segítik a tudatosan gondolkodó vendégek étteremválasztását. A kalauzok a saját szempontrendszereik szerinti a tesztekkel „előválogatják” az éttermeket és ennek eredményét foglalják a kiadványaikba, így, ha két étteremkalauz hasonló véleményt alkot egy adott vendéglátóegység teljesítményéről, akkor az nagyon nagy biztonsággal elfogadható. Ezekhez képest az igazán tudatos étteremlátogatók számára a TripAdvisor besorolásai, listái nem relevánsak, hiszen a versenyelőny megszerzése érdekében az éttermek különböző praktikákkal tudják befolyásolni az eredményeket.

„A 2022 májusában megjelent Audi-Dining Guide Étteremkalauz első 10 helyét elfoglaló étteremből a fél évvel később megjelenő Michelin Guide, 9 éttermet Michelin csillaggal jutalmazott. Ilyen értelemben nem az a kérdés, hogy minket, hogy befolyásol a Michelin kalauz, hanem az, hogy őket, mennyire befolyásolja a Dining Guide véleménye” – mondja büszkén a Dining Guide felelős kiadója, Herczeg Zoltán. „Nagyon óvatosan próbálok fogalmazni, de én úgy látom, hogy a mi TOP100-as listánk eredményei kerültek a Michelin Guide kiadványába. Audi-Dining Guide Étteremkalauz mindig 4-5 hónappal megelőzi a Michelin Guide kiadványát és számunkra nagyon megtisztelő, hogy később a Michelin is a mi általunk megállapítottakkal ért egyet. Szerintem az egyértelmű, hogy mi, mint minden regionális étteremkalauz sokkal többet tudunk hazai vendéglátás állapotáról, kulturális értékeiről, az éttermekről, a séfekről, a szakma résztvevőiről, jobban ismerjük a valós teljesítményeket, hiszen itt élünk, ezt a nyelvet beszéljük és hosszú évek óta nap mint nap ezzel területtel foglalkozunk. Ezt a tudást nem lehet az alkalmanként csak néhány napra, ebbe a számukra ismeretlen világba „beleeső” külföldi inspektornak megszerezniük, ehhez még nagyon hosszú időre lesz szükség. Jelenleg a Dining Guide listái segítik az ő eligazodásukat ezen a területen, egyszerűen azért, mert nincs is más ilyen kiadványa az országnak.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...