- Hirdetés -

Hamarosan kiderül, melyek az ország legjobb éttermei

|

Május 22-én rendezik az Audi – Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálát. Hazánk legrégebbi gasztronómiai platformja évről évre több száz vendéglátóhelyet tesztel, ez alapján dől el a végső sorrend.

A tesztelők szerint az elmúlt évek legnehezebb időszaka látható a vendéglátásban, a pandémiát követően a nagyon magas infláció és az elszabaduló energiaárak meggyengítették a hazai fizetőképes keresletet. Ez legjobban a vidéki vendéglátóhelyek látogatottságának csökkenésén látható. A főváros belvárosi és a turisztikai desztinációinak közelében levő vendéglátóhelyek forgalmát a hozzánk látogató külföldi vendégközönség biztosítja. Összességében tekintve a jól ismert brandek, a szerethető kategóriájú éttermek és a nagyon magas színvonalon teljesítő vendéglátóhelyek forgalmában nincs jelentős változás, de a vendéglátóhelyek nagyobb részét sújtja a nehéz gazdasági környezet.

„Sok tesztet végeztünk az idén is, az átlagosnál több éttermet kellett megnéznünk, mert a helyzetet nehezítette a vendéglátóhelyek nyitása, zárása és koncepcionális változásai” – mesél a folyamatról Herczeg Zoltán gasztronómiai tanácsadó, a Dining Guide felelős kiadója „A legtöbbször, összesen 7 alkalommal egy végül nagyon magas pontszámot és pozíciót elért étteremben voltunk, mert a hely megítélése nagyon megosztó. Ott nagyon biztosra kellett mennünk.”

Megduplázták a vizsgált alternatív vendéglátóhelyek számát

Örömteli, hogy az idén nagyobb figyelmet tudtak fordítani az alternatív éttermi kategóriájú vendéglátóhelyek vizsgálatára. „Úgy látjuk, hogy ez a terület, a hétköznapi „comfort” gasztronómia mára már erőteljesebben van jelen az életünkben” – magyarázza a szakember „Az idei évben a Wolt támogatásával nagyobb lehetőségünk volt az alternatív vendéglátóhelyekre még inkább fókuszálni. A pandémia időszakában jelentősen megnőtt az éttermek ételkiszállítása, és ez nagy fejlődési potenciált jelentett a mindennapokat érintő gasztronómiai szolgáltatások fejlődésére. Sok jó és sajnos sok gyengébb színvonalon teljesítő résztvevő van jelen a piacon. Ezek a helyek nem a csúcsgasztronómiát reprezentálják, hanem a korrektül elkészített jó minőségű ételeket várjuk el tőlük. Ezen a területen még nehezebb listákat állítani, annyira különbözőek az egyes helyek és teljesítmények.”

A Dining Guide és a Michelin kalauz is a vendéget segíti

A szakember szerint az Audi - Dining Guide TOP100 Étteremkalauz és a Michelin étterem ajánlások különböző felhasználói csoportokat szólítanak meg. A Dining Guide alapvetően regionális értelemben a hazai fogyasztóközönség számára fogalmaz meg ajánlásokat, míg a Michelin a saját olvasóközönségét elsősorban a hazánkba utazó külföldieket segíti az étteremválasztásukban. Az éttermeket ajánló kiadványok segítik a tudatosan gondolkodó vendégek étteremválasztását. A kalauzok a saját szempontrendszereik szerinti a tesztekkel „előválogatják” az éttermeket és ennek eredményét foglalják a kiadványaikba, így, ha két étteremkalauz hasonló véleményt alkot egy adott vendéglátóegység teljesítményéről, akkor az nagyon nagy biztonsággal elfogadható. Ezekhez képest az igazán tudatos étteremlátogatók számára a TripAdvisor besorolásai, listái nem relevánsak, hiszen a versenyelőny megszerzése érdekében az éttermek különböző praktikákkal tudják befolyásolni az eredményeket.

„A 2022 májusában megjelent Audi-Dining Guide Étteremkalauz első 10 helyét elfoglaló étteremből a fél évvel később megjelenő Michelin Guide, 9 éttermet Michelin csillaggal jutalmazott. Ilyen értelemben nem az a kérdés, hogy minket, hogy befolyásol a Michelin kalauz, hanem az, hogy őket, mennyire befolyásolja a Dining Guide véleménye” – mondja büszkén a Dining Guide felelős kiadója, Herczeg Zoltán. „Nagyon óvatosan próbálok fogalmazni, de én úgy látom, hogy a mi TOP100-as listánk eredményei kerültek a Michelin Guide kiadványába. Audi-Dining Guide Étteremkalauz mindig 4-5 hónappal megelőzi a Michelin Guide kiadványát és számunkra nagyon megtisztelő, hogy később a Michelin is a mi általunk megállapítottakkal ért egyet. Szerintem az egyértelmű, hogy mi, mint minden regionális étteremkalauz sokkal többet tudunk hazai vendéglátás állapotáról, kulturális értékeiről, az éttermekről, a séfekről, a szakma résztvevőiről, jobban ismerjük a valós teljesítményeket, hiszen itt élünk, ezt a nyelvet beszéljük és hosszú évek óta nap mint nap ezzel területtel foglalkozunk. Ezt a tudást nem lehet az alkalmanként csak néhány napra, ebbe a számukra ismeretlen világba „beleeső” külföldi inspektornak megszerezniük, ehhez még nagyon hosszú időre lesz szükség. Jelenleg a Dining Guide listái segítik az ő eligazodásukat ezen a területen, egyszerűen azért, mert nincs is más ilyen kiadványa az országnak.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...