- Hirdetés -

A használt cikk a jövő

|

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online apróhirdetési oldala, hogyan edukálja őket és miként segíthetnek az influenszerek a Jófogás népszerűsítésében, arról Takács Borbála, az Adevinta Hungary marketingigazgatója és Andri Diána kommunikációs vezető beszélt.

(kiemelt fotón: Takács Borbála)

- Használt tárgyakat jellemzően az vásárol, aki nem tud újat venni, vagy nem akar sokat költeni rá. Mennyire igaz ez manapság?

- Takács Borbála: Tapasztalataink szerint az árérzékenység mellett többféle motiváció is megjelenik a használt termékek adásvétele során. Vannak, akik azért böngészik az ilyen piactereket, apróhirdetési oldalakat, mert egyedi, különleges tárgyakat keresnek. Egyes felhasználóink már meglévő használati tárgyaikba keresnek alkatrészt, míg vannak, akik bizonyos használati tárgyak régebbi verzióit keresik, mert újonnan már nem kaphatók. Végül olyanok is akadnak, akik kifejezetten a tudatos vásárlás elkötelezettjei, és ezért fontos számukra, hogy fenntarthatóan szerezzék be a használati cikkeiket vagy akár a ruháikat.

- Terméktípustól függetlenül miért érdemes a Jófogást választani?

- T. B.: 2018 óta minden évben bemutattuk a Secondhand Hatás kutatásunkat: az átlaghirdetéseink és az adásvételeink alapján egy skandináv tanácsadó cég kiszámolta, hogy az adott évben a Jófogás felhasználói potenciálisan mennyi szén-dioxid-kibocsátástól óvhatták meg a földet azáltal, hogy használt termékeket vettek újak helyett, így azokat nem kellett újra legyártani vagy leselejtezni. Ez az érték 2021-ben 125 ezer tonna volt, amely meglepő dolgokkal egyenértékű: 2,7 milliárd legókocka, 5 Eiffel-torony, 160 millió iPhone vagy 43 ezer autó előállításának feleltethető meg. Ezen üzenet kreatív, figyelemfelkeltő átadására egyedi megoldást találtunk ki: tavaly júliusban a Budapest Parkban volt látható Sinkovics EdE képzőművész használt tárgyakból készült illúziós installációs medveszobra (az első ilyen alkotás Magyarországon). A szobor augusztustól novemberig több Balaton-parti településen is felbukkant a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program keretein belül megszervezett Tiszta Balaton, tiszta művészet vándorkiállításon. A szobrot kísérő molinót pedig neszesszerként hasznosítottuk újra és kisorsoltuk a követőink között.

- Andri Diána: 2021-ben pedig ugyanezen fenntarthatósági kampányunkba a PR-ügynökségünk, a Lounge Communication javaslatára Anzselika Habpatront, azaz Stefanovics Angéla színésznőt vontuk be. Kutatáskommunikációs aktivitásról volt szó, amelynek az alapját az említett kutatásunk adta. Mivel Anzselika csatornáján hosszabb formátumú videós tartalmak szerepelnek, tökéletesen megfelelt a Jófogás edukációs és szemléletformáló céljainak. Nem utolsósorban rendkívül egyedi karakterű véleményvezérről van szó, aki illett a Jófogás márkaszemélyiségéhez. Az influenszer szokásos menetrendjétől eltérően az első videót különkiadásként, a Föld Napjára időzítettük, hogy kitűnjön a csatorna többi tartalma közül, a másodikat pedig a Jófogás fenntarthatósági aktivitásaiban kiemelt szerepet betöltő magyarországi túlfogyasztás napján publikáltuk. Ez volt az első olyan közös kampányunk, amellyel márkaként bátrabban kiléptünk az addig megszokott termékfókuszú kommunikációs kereteinkből.

 

(Andri Diána)

- Anzselikán kívül máskor is dolgoztatok már influenszerekkel. Mi alapján választotok arco(ka)t egy-egy kampányhoz?

- A. D.: A tavaly nyári, PR-vezérelt integrált kampányunkban tizenegy influenszerrel dolgoztunk párhuzamosan, ami az eddigi hasonló projektjeink közül egyértelműen a legnagyobb szabású volt. Az ügynökség a sokszínű névsor összeállításánál az effajta együttműködéseknél megszokott mérési célokon, vagyis a követőszámon, az elérésen és az engagementen túl a célcsoportok, fogyasztói személyiségek, valamint érdeklődési körök (például lifestyle, kultúra, sport, zene, gasztro) lehető legszélesebb lefedését tartotta szem előtt. Így kerülhetett a választékba Pumped Gabo és Flour Tomi, Dragomán György és Varró Dani, Mautner Zsófi és Steiner Kristóf, illetve Kempf Zozo és Molnár Nini. A storytellingkampány alkalmából megosztott személyes történeteikben sokan találhattak sokféle kapcsolódási pontot, a PR-szemlélettel összeállított csapat a márkakommunikációs kampányunk hitelességét és a különböző médiaszegmensek megszólítását is sikeresen támogatta. Az influenszerekkel közösen sokkörös egyeztetéseket követően határoztuk meg, hogy ki milyen személyes tárgyakat helyezzen a történettel együtt a citylightok vitrinjeibe, beleértve az egyes influenszertartalmak időzítését, tartalmát és az együttműködők sajtókommunikációs aktivitásokba (például sajtóanyag, PR-fókuszú média-együttműködések, interjúk) való integrálását.

- Lakberendezési tárgyakat is gyakran vásárolnak a Jófogás felületén, erre is vannak tippjeitek?

- T. B.: A fenntarthatósági és DIY vonalon tevékenykedő Judituval az elmúlt évek alatt többször működtünk együtt, például a Bútorkincsek elnevezésű kampányunk során Jófogáson vásárolt bútorokat alakított át, ily módon DIY-tippeket adva a felhasználóinknak. Egy széket, egy fotelt és egy komódot gondolt újra, a követőink pedig bevonódhattak az átalakítás módjának kiválasztásába. A folyamatot és a végeredményt alaposan dokumentáltuk előtte-utána képekkel és a lépések részletes leírásával, aztán a megújított bútorokat kisorsoltuk. Erre épülve tavaly ősszel a Black Friday helyett Circular Monday napot hirdettünk, amelynek keretében elkezdtünk Judituval egy hosszabb távú, féléves együttműködést, ahol körbejárja a fenntartható öltözködés és életmód témakörét a Jófogásról beszerzett és újragondolt tárgyakkal, hogy népszerűsítsük a fenntarthatósághoz szorosan kapcsolódó körkörösség gondolatkörét is.

- A kisállatbiznisz is pörög nálatok, de messze nem minden tenyésztő megbízható, aki az interneten hirdet. Hogy tudjátok segíteni a felhasználókat, hogy biztonságosan vehessenek egészséges kisállatokat?

- A. D.: Évek óta szívügyünk a tudatos állattartás, ebbe azt is beleértve, hogy a hirdetésfeladási rendszerünk működése törekszik a szaporítók kiszűrésére. Hiszen magánemberek csak ár megadása nélkül, ingyen elvihetőnek hirdethetik a kutyákat, macskákat, ezzel szemben pénzért ezt csak az ellenőrzött kennelek és menhelyek tehetik. Ezt többek között egy interaktív oktatóvideó-sorozattal támogattuk meg, amely kezdő gazdiknak nyújt praktikus segítséget a legtipikusabb élethelyzetekben.

- Hogyan biztosíthatja be magát valaki, aki online vásárol használt terméket? Hogyan tudtok ebben a Jófogásnál segíteni?

- T. B.: Már több mint egy éve, hogy más érintett márkákkal és az ORFK szakmai támogatásával edukációs célú adatvédelmi kampányt indítottunk, kiemelve és folyamatosan bemutatva a leggyakoribb aktuális adathalászmódszereket, hogy a felhasználók időben gyanút foghassanak. A használt tárgyak adásvétele egyre kedveltebb, és ezt a gazdasági nehézségek, valamint a környezettudatos fogyasztók is megerősítik – emiatt minden ilyen platform csábító, és a nagyszámú felhasználóbázis miatt jobban ki van téve az adathalászcsalásoknak. Ezek ellen a leghatékonyabban úgy tudunk védekezni, ha már csírájában elfojtjuk a próbálkozásokat, és egyből megszólal bennünk a vészcsengő. Ezért fektet a Jófogás nagy hangsúlyt arra, hogy minden kommunikációs csatornánkon (PR-aktivitásokkal, saját felmérésekkel közösségimédia-felületeken, hírlevelekben, blogcikkekben, alkalmazásértesítésekkel, influenszer-együttműködésekkel) tájékoztassuk a felhasználóinkat, és tudatosítsuk bennük a helyes adásvétel folyamatát és a legjellemzőbb trükköket, amiket az adathalászok használnak.

 

Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...