- Hirdetés -

Felforgatta a könyvpiacot a TikTok

|

Öt éve működik Magyarországon a TikTok, amely nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat változtatta meg, hanem nagy hatással van a könyveladásokra és ezáltal a kulturális kommunikációra is. A rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új alkotást is a sikerlisták élére juttatni, éppen ezért a könyves szakma is egyre inkább kiaknázza a felület adta lehetőségeket, a „TikTok sikerkönyv” megjelölés pedig ma már fontos tájékozódási pontként szolgál az olvasók között. A Booktokban maga a TikTok is sok lehetőséget járt, idén saját könyves díjat alapítottak.

A #booktok jelölés a TikTokon található könyves tartalmak gyűjtőszava, becslések szerint eddig több mint 8 milliárd bejegyzéshez társították, és ezeket már több mint 140 milliárd alkalommal tekintették meg a felhasználók. A könyves tartalmak között számos szórakoztató és edukatív videó található meg, a Bookline adataiból pedig az látszik, hogy a Facebook-csoportok, a könyves Instagram-oldalak és más online irodalmi közösségek helyett jelenleg a TikTokon a legaktívabb a kultúra iránt érdeklődő közönség, ez pedig leginkább a platform sajátosságainak köszönhető.

Nemcsak tartalomfogyasztási szempontból van hatással a könyvpiacra, a IRI 2021-es kutatásában az látható, hogy a 18-25 éves korosztály tagjai között a családtagok és a barátok ajánlásai után a TikTok mára a harmadik legfontosabb vásárlásbefolyásoló tényezővé vált. A könyves tartalmak népszerűségére a közösségi platform vezetősége is felfigyelt, idén először irodalmi tematikájú elismeréseket adnak át, kilenc kategóriában díjaznak könyveket, emellett pedig a British Book Awards-al is együttműködnek.

Az olvasók mellett a kiadók és könyvkereskedők is egyre aktívabbak a felületen. A Bookline 2022 novemberben indított TikTok-csatornája is dinamikus növekedést mutat. Tartalmaikat havonta több mint 1,5 millió alkalommal tekintik meg, legnépszerűbb videójuk jelenleg 799 ezer lejátszásnál jár. A követők száma is folyamatosan növekszik, közel 29 ezer felhasználó kíséri rendszeresen figyelemmel a Bookline tartalmait, így ez jelenleg Magyarország legnézettebb könyves témájú TikTok-oldala.

„Számos márkához kötődnek tartalmak, trendek a TikTokon, tapasztalataink szerint viszont a könyvekkel kapcsolatos videók amellett, hogy széles közönséget tudnak megszólítani, közösséget is képesek kialakítani a platformon, elég, ha a #Booktokra gondolunk. Tapasztalataink szerint legfontosabb, hogy a tartalom illeszkedjen a TikTok narratívájába, továbbá fontos az is, hogy a felületen népszerű formátumokba épüljön a könyves tartalom. Ha megfelelőek az arányok, a sikerlistákra is felkerülhet egy kötet” – állítja Sándor Gabriella a Libri-Bookline Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója.

A TikTok keresletalakító hatására példa Taheref Mafi Ne érints című könyvének eladási számainak alakulása. Az amerikai szerző könyvsorozatának első része 2013-ban jelent meg a világ több országában, 2015-ben Magyarországon. A könyv eleinte nem volt sikeres, 2022-ben azonban egyre több könyvajánló TikTok-videó jelent meg róla, ennek köszönhetően a külföldön a sikerlisták élére került. A Ne érints Magyarországon is hamar népszerű lett, olyannyira, hogy a korábban félbehagyott sorozatot kiadója azóta újranyomta, majd az újabb részek publikálása mellett döntött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...