- Hirdetés -

Így juthatunk olcsóbb hitelhez

|

- Hirdetés -

A zöld hitel konstrukciók 2021-es bevezetésük után nagy sikert arattak a piacon azok körében, akik a fenntarthatóság és az alacsony rezsi miatt az energiatakarékosságot tartották az egyik fő prioritásnak új otthonuk kiválasztásakor. A Növekedési Hitelprogram (NHP) keretében folyósított zöld hitelek igénylésének lehetősége egy éve véget ért, de bizonyos bankok felismerve az igényt, továbbra is fenntartanak kedvező feltételek mellett kínált „piaci zöld hiteleket” már használt ingatlan felújítása esetén is. A Credipass pénzügyi szakértői összeszedték a legfontosabb előnyöket és összehasonlították az elérhető hiteleket a korábbi konstrukciókkal.

 

Az energiaárak emelkedése és a rezsicsökkentés módosítása óta egyre fontosabbá vált az érdeklődők számára már az ingatlankeresés során is, hogy milyen energetikájú az adott ingatlan vagy hogy mekkora befektetést jelentene egy nagyobb felújítás. Ugyanis éves szinten százezreket spórolhat az, aki ingatlanvásárláskor energiatakarékos otthont választ, vagy hajlandó áldozni egy korszerűtlenebb lakás modernizálására. Hazánkban továbbra is nagy számban találhatóak rossz energetikai besorolású ingatlanok, ezért a vásárlói preferenciák változásával egyre sürgetőbbé válik a lakásállomány zöldítése. Erre az igényre adtak választ a zöld hiteltermékek, amelyek a legnagyobb magyar bankok kínálatában ma is megtalálhatóak, habár a piaci viszonyoknak megfelelően formálódtak az elmúlt évek során.

„Aki energiatakarékos ingatlanban gondolkozik, annak mindenképp jó lehetőség a napjainkban is elérhető zöld hitel. Bár a korábbi NHP-s verzió rendkívül kedvező, maximum 2,5%-os kamata (amely CSOK hitellel kombinálva 0%-osra redukálódott – 15 millió Ft-os határig) már nem elérhető, ám a feltételek több elemét most is kínálják a bankok” – kezdte Fülöp Krisztián, a Credipass magyarországi vezetője. „Érdemes pénzügyi szakértő segítségét kérni, hiszen a szakemberek naprakész tudásával könnyen összehasonlíthatóak a most is igényelhető konstrukciók és arról is pontos tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek, hogy milyen további előnyökkel járhat egy ilyen kölcsön felvétele.”

Újdonság, hogy 2023 áprilisától a piaci zöld hitelek már elérhetőek Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel formájában is, továbbá a hitelcélok kibővítésével már nem csak újépítés esetén, hanem használt ingatlan korszerűsítésére is igényelhető ez a kölcsöntípus.

 

Új lakás építésére vagy vásárlására abban az esetben igényelhető, ha az ingatlan legalább BB energetikai besorolású és primer energiaigénye legfeljebb 80 kWh/m2/év, de ide sorolható a telek vásárlása is, ha 4 éven belül energiahatékony épületet húzunk fel rá.

Használt lakás vásárlására vagy meglévő használt lakás felújítására is igényelhetjük a hitelt akkor, ha a hitelkérelem befogadásakor a szóban forgó ingatlan energetikai besorolása rosszabb, mint BB, de a felújítás után eléri ezt a szintet, és a maximum 80 kWh/m2/éves primer energiaigényt sem haladja meg. A másik lehetőség, hogy a felújítás révén legalább 30%-os primer energiaigény csökkentést kell elérni az ingatlanban.

Az ingatlan energiahatékonyságának javítására, vagy az ingatlanban megújuló energiaforrások használatára irányuló korszerűsítési munkálatok finanszírozására is igénybe vehető a hitel, amennyiben a felsoroltak közül legalább egy modernizálásra sor kerül: energiahatékony világítás, napelem vagy napkollektor telepítése, geotermikus, levegő-víz vagy levegő-levegő hőszivattyú, szélturbina, hőtároló vagy elektromos tárolóegységek telepítése, épület hőszigetelése, nyílászárók cseréje energiatakarékos ajtókra, ablakokra, árnyékolástechnika, fűtési-hűtési rendszerek telepítése, felújítása vagy cseréje, energiatakarékos szaniterek, okosmérő rendszerek, termosztátrendszerek, okos termosztátok vagy épületautomatika rendszerek telepítése.

Energetikai tanúsítvány készítése vagy a korszerűsítési munkákat segítő kiegészítő berendezések beszerzése is finanszírozható zöld hitelből, azonban ügyelni kell arra, hogy ezeknek összege legfeljebb a teljes hitelösszeg 30%-a lehet.

A jelenlegi kamatkörnyezetben különösen megéri élni a zöld lakáshitelek adta lehetőséggel, hiszen általában alacsonyabb kamatozással rendelkeznek a hagyományos lakáshitelekhez képest. Jelenleg 0,25%-tól 1,19%-ig érhetőek el kamatkedvezmények az egyes bankoknál a standard kamathoz mérten.

Érdemes figyelni az aktuális akciókat is, hiszen van olyan bank, ahol zöld hitel felvétele esetén 200 000 Ft-os ajándék jóváírást kaphatnak az ügyfelek, de vonzó még a folyósítási díj elengedése, az értékbecslés és a műszaki szemle díjának elengedése, az energetikai tanúsítvány költségének részben vagy teljes egészében történő visszatérítése, illetve, hogy maximum 30 000 Ft lehet alkalmanként az előtörlesztési díj.

 

A zöld hitelcélt energetikai tanúsítvány készítésével kell igazolni, amelynek díját például fogyasztóbarát hitel esetében a bank átvállalja. A zöld hitelcélok teljesítését a banknak 12 hónapon belül kell leellenőriznie, amit vagy helyszíni szemlével, vagy az elvégzett munkákról készült számlák bekérésével tehet meg. Fontos még, hogy amennyiben az adós a hitelező bank által megjelölt határidőn belül nem teljesíti az egyedi szerződésben vállalt zöld hitelcélt, a bank a folyósítási díjat, a Hiteles Energetikai Tanúsítvány (HET) átvállalt költségét, valamint a zöld hitelcélhoz kapcsolódóan átvállalt további díjakat és költségeket visszamenőlegesen érvényesítheti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....