- Hirdetés -

Női állandóság – a TOP50 hölgyei

|

A tavalyi 17 fős rekordot ezúttal nem sikerült megdönteniük a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsorában szereplő nőknek, ám a listán található 16 hölgy így is a második legtöbb a Top 50 2008-as összeállítása óta.

Hogy a nők egyre inkább teret nyernek maguknak a médiaipar befolyásos vezetői között, az 2018 óta nagyon jól látszik. Akkor tízen képviselték a hölgyeket a listán, onnantól fogva kétszer 12, majd 15, illetve 17 nő kapott helyet az összeállításunkban. Ez a tendencia állandónak tűnik, vége már annak az időszaknak, amikor tíznél kevesebb nő képviseltette magát a rangsorban – 2011-ben és 2014-ben voltak a legkevesebben, mindössze heten a listán.

Az állandóságot, mint ahogy a teljes Top 50-ben, Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója képviseli, aki eddig mind a tizenhat alkalommal szerepelt a rangsorban, ráadásul

immár hetedszer végzett a lista élén. A hölgyek közül 2008 óta Horváth Magyary Voljć Nóra 13-szor szerepelt, míg a dobogó harmadik fokán a korábbi NMHH-vezér, Karas Monika található, nyolc listás részvétellel – ő azonban jó eséllyel nem fogja bővíteni a Top 50-es szerepléseinek a számát. Mögötte megtalálható Heal Edina, valamint az idei rangsorról Blaskó Nikolett, Beke Zsuzsa és Szabó Edina, akik 7-7 alkalommal voltak tagjai a Top 50-nek.

Az idén az egész Top 50-re jellemző, hogy tavalyhoz képest alig volt cserélődés a listán lévők között, és ez igaz a nőkre is. A 2022-es rangsorhoz viszonyítva Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország akkori vezérigazgatója és Jákó Eszter, az MVM Csoport csoportszintű kommunikációs igazgatója nem szerepel, helyettük pedig megtalálható Csikesz Erika, a TV Csoport értékesítési igazgatója. Csakhogy ő sem teljesen új szereplő, inkább visszatérő, hiszen korábban már helyet kapott a Top 50-ben. Ehhez képest tavaly négy hölgy is először került fel a listára, közülük Kálmán Erika, Pácsonyi Daniella, illetve Sásdi Helga az idei rangsorba is bekerült.

Annak ellenére, hogy a listán kevés volt az új szereplő, a rangsoron belül volt mozgolódás. A nők közül tavalyhoz képest a legnagyobb „előretörés” Szabó Edina nevéhez fűződik. Számára az elmúlt időszak nagy sikere volt, hogy a RECMA piaci elemzése globálisan és regionálisan is az OMD-t választotta a legjobban teljesítő médiaügynökségnek. Az OMG Hungary ügyvezető igazgatója a tavalyi 27. helyét cserélte fel az idén a 11.-re.

Samu Tímea tizenhárom helyet lépett előre az elmúlt évhez képest, a JCDecaux vezérigazgatója az idei 21. helyezését annak is köszönheti, hogy cége története legjobb pénzügyi évét zárta 2022-ben. Szintén ugyanennyivel szerepel előkelőbb helyen rangsorunkon tavalyhoz képest Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, aki a tavalyi 44. hely után az idén a 31. lett. Cége az elmúlt esztendőben 800 milliárd forint árbevételt ért el, amely 27 százalékkal több az előző évinél.

A teljes rangsorban az RTL Magyarország képviselteti magát a legtöbb szereplővel, a médiacégtől öten is felkerültek a listára. Ez a fölény a nőknél is megmutatkozik, a korábbi évekhez hasonlóan az idén is két hölgy képviseli az RTL-t, Vidus Gabriella vezérigazgató mellett Grósz Judit digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettes került be az összeállításunkba.

A hölgyek képzeletbeli dobogóján az idei Top 50, valamint a Forbes Legbefolyásosabb magyar nők listáján a média kategória első helyét megszerző Vidus Gabriella mögött a második és a harmadik helyen helycsere volt tavalyhoz képest. A „női dobogó” második fokán Szabó Edina található, aki az OMG Hungaryn belül a teljes ügynökségi csoport kereskedelmi stratégiájáért, a médiavásárlási tárgyalásokért és a szolgáltatásportfólió fejlesztéséért felel. A „bronzérmet” pedig Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója szerezte meg, aki az Szrt. brandért és három stratégiai termékszegmensért, a sportfogadás, a számsorsjátékok és a sorsjegyek több mint húsz márkájáért felel.

 

Baross Gábor

A teljes Top 50-es rangsor és további elemzések, interjúk megtalálhatók a Marketing&Media magazin legújabb számában.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...