A több ezer európai webshop kínálatát összekötő GLAMI divatfelfedező platform összegyűjtötte a magyarok körében jelenleg legkeresettebb divattermékeket. A platform több millió látogató keresési és rendelési mintáit elemzi, hogy előre jelezze a szezonális divattrendeket.
A GLAMI divatkereső platform az egyik legfejlettebb automatizált funkciókat alkalmazó online divatkatalógus, amelynek célja, hogy a webshopok széttagolt kínálatának mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerezésén keresztül egyszerűbbé tegye a divatcikkek online keresését. A platform több mint 4300 európai webáruház több mint 17 millió termékét teszi kereshetővé olyan egyablakos rendszerben, amelyben akár 130 termékjellemző (pl. fekete, virágminta, rövid ujj, V alakú nyakkivágás stb.) alapján kereshetnek a felhasználók.
Az adatvezérelt vásárlási élményre építő tech vállalat rendszeresen készít elemzéseket, amelyek azt vizsgálják, hogy a digitális innováció hogyan változtatja meg a divatvásárlási szokásokat, de a statisztikák többek között arra is alkalmasak, hogy előre jelezzék a formálódó divattrendeket. A 14 országban összesen 47 millió havi látogatóval rendelkező platform a magyarországi látogatók keresési és rendelési mintái alapján összeállította a tavaszi / nyári szezon slágertermékeinek toplistáját.
A férfi sportcipők 2023-ban is vezető szerephez jutnak a divatban, az elmúlt három hónapban ez volt a legkeresettebb termékkategória. Bár ebben az időszakban minden stílusra nagy volt a kereslet, az adatok alapján a Nike, az adidas és a Skechers váltak a legnépszerűbb márkákká.
A második legkeresettebb termékkategória a női sportcipő. A fehér sportcipők egyszerűségükkel, kényelmükkel és a különböző öltözetekkel való könnyű párosíthatóságukkal emelkednek ki a mezőnyből. A márkák közül a Converse, az adidas és a Skechers vezetik a népszerűségi listát.
A harmadik legnépszerűbb termékkategória a női ruha. Az idei szezonban a romantikus és vintage ihletésű stílusok, a modern és merész darabok, a virágminták és az élénk színek dominálnak. Az elmúlt hónapokban a legkeresettebb márkák a Mohito, a Gate és a Rinascimento voltak.
Negyedik helyen a nélkülözhetetlen kiegészítők, a női táskák végeztek, a válltáskáktól az ún. shopper táskákig hatalmas az online választék. Az adatok alapján a Michael Kors, a Guess, és a Mohito táskái jelenleg a legnépszerűbbek.
Az ötödik helyezett a női szandál. Idén különösen népszerűek a természetes bőrből készült és az éksarkú szandálok. A legkeresettebb márkák a Tamaris, a Rieker és a Skechers.