- Hirdetés -

Szabadulnának ingatlanjaiktól a vendéglátósok

|

A vendéglátóhelyek és üzlethelyiségek piacára is jelentős hatást gyakoroltak az elmúlt évek eseményei. A pandémia, a megugró energiaárak, majd a magas infláció okozta forgalom-visszaesés és a munkaerőhiány következtében a tavalyihoz képest 5 százalékponttal, 90 százalékra emelkedett a vendéglátóhelyüktől megválók aránya a Duna House 2023-as adatai szerint. Az üzlethelyiségek tulajdonosai változatlan, 60-40 százalékos arányban értékesítenék vagy adnák bérbe ingatlanukat.

Az elmúlt évek eseményei szélsőséges helyzetek elé állították a globális hazai ingatlanpiacot, beleértve a vendéglátóhelyek és üzlethelyiségek piacát is. Mire a pandémia éveiben jelentősen megtépázott szegmens elkezdett volna talpra állni, az energiaárak emelése állította újabb kihívás elé a vendéglátásból, kereskedelemből élőket.

A Duna House adatai szerint 2022-ben a szakértő kollégák segítségét kérő vendéglátóhely-tulajdonosok 85%-ban adtak megbízást ingatlanuk értékesítésére, 15%-uk szeretett volna eladás helyett bérlőt találni. Az idei évben kötött megbízások adatai alapján azonban változott az elosztás. „A kijárási tilalom okozta kiesés csak a kezdet volt a vendéglátók számára, azonban az energiaárak emelkedése a viszonylag enyhe tél ellenére is többeket kényszerített arra, hogy megváljanak tulajdonuktól. A magas infláció okozta forgalom-visszaesés sem javított a kialakult helyzeten, így 5 százalékponttal, 90%-ra emelkedett azon tulajdonosok aránya, akik inkább értékesítenék a birtokukban lévő, vendéglátásra alkalmas ingatlanokat.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője. Az üzlethelyiségek tulajdonosai ezzel szemben változatlan arányban, megközelítőleg 60-40%-ban döntöttek tavaly és idén is az eladás vagy a bérbeadás mellett országszerte.

Ahogy a lakóingatlanok piacán, úgy a vendéglátóhelyek, üzlethelyiségek vásárlása, bérlése tekintetében is előtérbe került a keresés során a lokáció, a belső állapot és kialakítás mellett az ingatlan energiafelhasználása is. A kereskedelmi ingatlanok esetében kiemelt fontosságú, hogy az érdeklődők pontos információkkal rendelkezzenek a választott ingatlan fenntartási költségeit illetően. „A mai ingatlanpiacon akár tulajdonosként, akár érdeklődőként lép piacra az ügyfél, minden eddiginél tanácsosabb szakértő ingatlanos segítségét igénybe venni a minél pontosabb információk és a sikeres üzletzárás érdekében.” – hívta fel a figyelmet a szakértő.

Aki ma, a megváltozott ingatlanpiacon új üzlet, szórakozóhely, étterem, vagy szálloda nyitásán gondolkodik, az ingatlanközvetítő hálózat szerteágazó kínálatából választhat. A fővárosban a hirdetési ár szempontjából legolcsóbbnak számító ingatlan egy 13 négyzetméteres, galériázott üzlethelyiség, amiért közel 19 millió forintot kér a tulajdonosa. Ha komolyabb összeg befektetésével, nagyobb fába vágná a fejszéjét az ügyfél, akkor akár a külföldi és magyar közönség számára is ismert, bejáratott, jelenleg is működő, így minden szükséges engedéllyel rendelkező, Gozsdu Udvar közeli táncos szórakozóhely, a 379,9 millió forintért kínált Living Room is kiváló lehetőséget nyújthat új tulajdonosa számára. Az ingatlan kiváló adottságainak köszönhetően a kora esti zárás sem szabhat gátat a mulatságnak, hiszen hajnalig tartó nyitvatartási engedéllyel rendelkezik a hely. Alapterülete 600 négyzetméter, ahol 3 tánctér várja a vendégeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...