Csatornaszinten nagyot lépett előre az RTL, fontos célcsoportoknál előzték meg a TV2-t. Sőt, most csoportszinten is egész jó hete volt az RTL-nek.
A nyári szezonban egész komoly verseny alakult ki az RTL és a TV2 között. Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy a TV2 nyert minden fontosabb célcsoportban, a mögöttünk álló 27. héten viszont erőre kapott az RTL. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a TV2 elé verekedték magukat. Ráadásul nem éppen csak, hanem a 18-49 éveseknél 2 százalékpont, a 18-59 éveseknél 1,6 százalékpont előnnyel. Az esti sávban és a teljes lakosságnál nyert a TV2, valamint a teljes napi versenyt is behúzták. Bár meg kell említeni, hogy a kereskedelmi célcsoportnál teljes napon sem volt nagy az RTL lemaradása.
A teljes portfóliókat nézve még jobban örülhettek az RTL Magyarországnál, hiszen az esti sávban a 18-49 és a 18-59 éveseknél rég nem látott előnyt hoztak össze. Előbbinél 4,1 százalékpontot (RTL Magyarország: 24%, TV2 Csoport: 19,9%), utóbbinál 2,7 százalékpontot (RTL Magyarország: 24,6%, TV2 Csoport: 21,9%) tett ki az előnyük. Teljes napon és a 18-49 éveseknél döntetlen lett az eredmény, a többi bontásban pedig a TV2 Csoport nyert.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 27. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10 | 14,1 | 9,3 |
RTL | 11,6 | 10,4 | 11,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 27. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8 | 10,8 | 7,9 |
RTL | 7,3 | 6,5 | 7,2 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 21,0 | 23,8 | 19,6 |
RTL Magyarország | 20,1 | 17,2 | 19,6 |
MTVA | 5,5 | 8,8 | 4,6 |
AMC Networks | 5,1 | 5,0 | 5,2 |
Paramount Global | 5,0 | 4,2 | 6,0 |
Network4 | 3,4 | 4,5 | 2,4 |
Warner Bros.Discovery | 3,4 | 3,8 | 3,1 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,3 | 3,1 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 18,7% / 17,2% (18,8% / 17,4%)
Tények Plusz – 14,4% / 14,4% (14,2% / 14,1%)
Szerencsekerék – 12,4% / 11,9% (13,3% / 13%)
A hegyi doktor újra rendel – 6,8% / 6,1% (7,1% / 6,7%)
RTL
Híradó – 18,6% / 16,8% (17,9% / 16,3%)
Fókusz – 12,5% / 12,1% (12,2% / 11,9%)
Activity – 9,6% / 9,9% (9,5% / 9,5%)
A mi kis falunk – 12,3% / 12% (11,3% / 10,8%)
Kicsit gyengült a Szerencsekerék heti átlaga, de ahhoz képest, hogy ismétlést adnak, még így is remek eredményeket szállított a vetélkedő. Az RTL-en az Activity annak ellenére sem remekelt, hogy egy újrafelhasznált ellenféllel kellett megküzdenie. Viszont A mi kis falunk még ismétlésként is megugrotta a csatornaátlagot. Ez a sorozat bőven kitermeli az árát az RTL-nek. A TV2-n A hegyi doktor újra rendel nem teljesített valami jól, de ismétlésről van szó. Nem lehet véletlen, hogy a korábban tervezettnél korábban, már mától elkezdik sugározni a német sorozat új epizódjait.
A hét legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a vasárnapi Forma-1 közvetítés volt. A verseny miatt 181 ezren, illetve 275 ezren kapcsoltak az M4 Sportra. A teljes lakosságnál a hét ötödik legnézettebbje volt az Forma-1 479 ezres nézettséggel. Ennél a célcsoportnál a Szerencsekerék keddi adása vonzotta a legtöbb, 668 ezer nézőt. Az RTL legnézettebb műsora címet a keddi Híradó hozta el a 18-59 éveseknél (223 ezer néző) és a teljes lakosságnál (563 ezer néző). A 18-49 éveseknél pedig a pénteki A mi kis falunk vezette az RTL házi toplistáját a 153 ezres nézőszámával.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 275 417 | 22,4 |
HÍRADÓ | RTL | 223 717 | 19,8 |
TÉNYEK | TV2 | 218 472 | 21,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 217 459 | 13,3 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 202 928 | 15,0 |
ACTIVITY | RTL | 188 728 | 12,3 |
COBRA 11 | RTL | 187 801 | 13,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 181 485 | 16,0 |
FÓKUSZ | RTL | 179 183 | 13,6 |
GREENLAND | RTL | 156 157 | 9,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 668 680 | 19,1 |
TÉNYEK | TV2 | 658 427 | 26,3 |
HÍRADÓ | RTL | 563 534 | 21,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 550 784 | 20,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 479 091 | 18,7 |
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL | TV2 | 431 530 | 12,9 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 418 753 | 18,8 |
COBRA 11 | RTL | 376 604 | 12,5 |
TESTVÉREK | TV2 | 368 699 | 21,2 |
FÓKUSZ | RTL | 351 772 | 11,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 181 245 | 21,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 153 009 | 14,1 |
HÍRADÓ | RTL | 138 428 | 16,2 |
COBRA 11 | RTL | 131 683 | 14,2 |
ACTIVITY | RTL | 130 657 | 12,8 |
TÉNYEK | TV2 | 127 670 | 19,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 121 972 | 14,3 |
FÓKUSZ | RTL | 118 421 | 13,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 114 582 | 17,6 |
GREENLAND | RTL | 110 364 | 9,5 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás