- Hirdetés -

Tombol a fesztiválszezon

|

Több régi népszerű fesztivál is ráncfelvarrással igyekszik a közönség kedvében járni, de jó néhány újat is hozott az idei nyár. Zöldülő Sziget, Gasztrosétány Zamárdiban, ingyenes szórakozás a telekomosoknak és egy egész nyáron át tartó programsorozat is várja a szórakozni vágyókat.

Az elővételes jegyeladásokból kiindulva a tavalyi látogatószámnál, ami hat nap alatt nagyjából 450 ezer volt, valamivel kevesebb bérletes jegyvásárlóra számítanak az idén a Sziget Fesztivál szervezői. A kétéves szünetet követő roham után végre visszatérhetnek a normális kerékvágásba, de az már most is látszik, hogy lesznek telt házas vagy ahhoz közeli napok is. Csakúgy, mint korábban, az idén is a magyar látogatók lesznek a legtöbben. A külföldi vendégek pedig már csaknem 110 országból jönnek.

Élmények felsőfokon

Az idén lényegesen látványosabb lesz a Sziget, több helyszín új dizájnelemeket kap, emellett a hang- és fénytechnikájuk is modernizálódik. Visszatér a népszerű és nemzetközi szinten is egyedi Art of Freedom, lenyűgöző alkotásaival, látványos térinstallációkkal. Jelentős fejlesztés lesz, hogy a vendégterekből szinte teljesen eltűnnek a mobilvécék, a helyüket vízöblítéses konténerblokkok veszik át. Ezek nem csupán a funkciójukban nyújtanak jobb szolgáltatást, de látványvilágukban is illeszkednek a fesztivál színes forgatagába.

„A Sziget a vendéglátás terén is új arcát mutatja az idén. A fesztivál területén kialakított blokkokban, úgynevezett food courtokban nagy hangsúlyt fektetünk a látványvilágra és a kényelmi szolgáltatásokra. Tovább folyik a rendezvény zöldítése, amelynek során minimalizáljuk a robbanómotoros közlekedési eszközök használatát. A fesztiválélmény javítása érdekében a tavalyi, szokatlan szárazság miatti pornak is hadat üzentünk. Egyrészt már korábban visszazöldítettük a Szigetet, a folyamatos locsolást pedig a Duna vizével oldjuk meg és egy új pormentesítő kezelést alkalmazunk a fesztivál teljes területén” – mondta el Kádár Tamás, a Sziget Zrt. cégvezetője.

„Az infláció és a forint árfolyama egyaránt nehezíti egy nemzetközi nagyfesztivál megvalósítását. Az inflációs nyomás visszaveti a kultúrafogyasztást, a háztartások sokkal inkább a feltétlenül szükséges kiadásokra fókuszálnak, a forint árfolyamának romlása pedig a nemzetközi sztár fellépők díjait drágítja forintban. Ez utóbbit valamelyest ellensúlyozza a nemzetközi értékesítésünk, hiszen annak a bevételei nem forintban realizálódnak, de összességében a két egyszerre jelentkező hatás nagymértékben megnehezíti az üzleti tervezést. Elképesztő világsztárokat hozunk el az idén is Magyarországra, de a fellépti díjaik kitermelése nyilván nehezebb, erősen negatívan hat a profitabilitásra. Sokszor elmondtuk már, hogy a kulturális áfa bevezetése milyen sokat segítene a teljes hazai zeneiparnak, hiszen valamelyest kompenzálná az árfolyamromlás kedvezőtlen hatásait” – mutatott rá.

Szórakoztató újítások

Az aktuális jegyértékesítést figyelembe véve a ZamJamen egy jó hajrával 10-12 ezer látogatóval számolhatnak a szervezők, a Strand Fesztivál esetén pedig ennél is optimistábbak, nemrég jelentették be, hogy négynapos lesz a fesztivál, amelyre több mint 60 ezer látogató érkezhet Zamárdiba. Mindkét rendezvény alapvetően a hazai piacra támaszkodik, a nemzetközi látogatók száma csekély.

Az idén a ZamJam új helyre költözik, a Strand Fesztivál és a Balaton Sound helyszínének egy részén alakítják ki, Zamárdi szabadstrandján. „Sok újdonsággal készülünk, amelyek közül a Gasztrosétány emelkedik ki. Sikerült megállapodnunk a Balatoni Kör képviselőivel, így a Balaton régió legjobb éttermei közül települnek ki néhányan a ZamJam part menti részére egy speciális menüsorral. A névsor elég veretesre sikeredett, itt lesz a vízparti panorámás korzón a badacsonyi Hableány, a füredi Bistro Sparhelt, a balatonvilágosi Lavender Terasz, a balatonszemesi Kistücsök és látványkonyhaként bemutatkozik a John’s Pub Creative Kitchen Truck” – emelte ki Fülöp Zoltán, a Volt Produkció Kft. tulajdonos ügyvezetője. A szabadstrandon szervezett zenei programokon túl szerte a településen zajlanak majd zenei, irodalmi, színházi és sportprogramok.

 

A Strand Fesztivál is jelentősen megújul, mind az alapkoncepció, mind a programok szempontjából. „Igyekeztünk zenei stílusok mentén tematizált, homogénebb napi programkínálatot összeállítani. Emellett az egész eseménynek próbáltunk arcot adni azzal, hogy egy konkrét témára, a cirkuszi világra fűztük fel nemcsak a dekorációt, hanem a különféle kísérőprogramokat is. A nemzetközi sztárfellépők tekintetében is változtattunk, igyekeztünk olyan unikális produkciókat meghívni, amelyek nem feltétlenül a mainstream popzene világából érkeznek. Így került a programba a friss Grammy-díjas német elektronikus zenei formáció, a Purple Disco Machine vagy az örmény énekes, Rosa Linn, aki a 2022-es Eurovíziós Dalfesztiválon robbant be a köztudatba” – tette hozzá. Véleménye szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben egyre drágább előállítani a fesztiválokat, viszont nem lehet, vagy legalábbis elég kockázatos ezzel párhuzamosan emelni a jegyárakat.

Sajátra váltottak

A Telekom fesztiválmegjelenése az elmúlt években a Telekom Volt köré épült, amelyen a cég 2015 óta névadó szponzorként volt jelen. „Amikor megtudtuk, hogy 2023-ban nem rendezik meg a Voltot, döntenünk kellett, hogy az idei nyáron valamelyik fesztivál kerüljön-e a márka fókuszpontjába, vagy megpróbálkozunk valami egészen új dologgal. Ez utóbbi mellett döntöttünk, és az idén nem fesztiválokat, hanem embereket szponzorálunk, azokat, akik adott esetben nem engedhetik meg maguknak, hogy eljussanak egy-egy menő, nagyobb eseményre. Ezért saját rendezvénysorozatot hívunk életre Telekomosok Fesztiválja néven” – mondta Sántha Tamás, a Magyar Telekom márkaaktivációs vezetője.

A Telekomosok Fesztiválja egy egész nyarat átölelő sorozat, amelybe kisebb aktivitások is beleférnek, például a Tisza-tó körül majdnem két héten keresztül pihenőhelyeket alakítanak ki a bringaút környékén, és ott lesznek a Strand Fesztiválon is. A szervezők a visszajelzések, valamint annak függvényében döntenek a Telekomosok Fesztiváljáról, hogy jövőre visszatér-e Volt.„Üzletileg, márkaismertség szempontjából egész máshogy működik a saját fesztivál és a szponzorként való megjelenés. Egy ismert, nagyobb rendezvény több száz ezer ember figyelmét felkelti akár egy-egy poszttal, ők azok, akik a fesztivál hangulatára vagy a fellépőkre kíváncsiak. Ebbe kell nekünk belevinnünk olyan márkaaktivációt, -kommunikációt, ami a programhoz kötődő reklámzajban is emlékezetes és átélhető lesz. Egy saját eseménysorozatnál ezzel szemben nekünk kell megteremteni az ismertséget és a figyelmet. Akiknél viszont ez sikerül, azok szinte biztos, hogy a Telekom brandhez kötik az élményt. Emiatt talán kisebb eléréssel, viszont sokkal erősebb, mélyebb márkahatással lehet számolni a saját eseményeknél” – mutatott rá Balogh Timi, a Magyar Telekom kommunikációs kampányvezetője.

 

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...