- Hirdetés -

Felforgathatja az élelmiszeripart a mesterséges intelligencia

|

Egy hete robbant a hír, hogy megszületett a világ legelső olyan energiaitala, melyet az elejétől a végéig, az összetételtől a csomagoláson át a marketing kampányig, mesterséges intelligencia fejlesztett a vezető magyar energiaitalgyártóval. Ráadásul nem csak egyszerűen kidolgozott egy új terméket, hanem három általa javasolt ízvariánst letesztelt, megkóstolt és ez alapján választotta ki a végleges ízt. Ezt olvasva felmerül az emberben a kérdés, hogyan is képes a mesterséges intelligencia kóstolni, hogyan helyettesítheti az emberi érzékelést, az ízlelést és a szaglást? És hogy jósol?

A mesterséges intelligencia (A.I.) a világhálón fellelhető, illetve a betáplált hihetetlenül nagy mennyiségű információt olyan sebességgel képes feldolgozni, összefüggéseket feltárni, ami az emberek számára szinte felfoghatatlan. Az emberi ízlelést, kóstolást mesterséges algoritmusra átültetni azonban olyan irreális műveletnek tűnik, hogy erős késztetést éreztünk utánajárni, miként zajlik egy ilyen folyamat.

Hihetetlen, de több vállalat is specializálódott már arra a világon, hogy ízeket és szagokat digitalizáljon. Ezek a cégek külön erre a célra fejlesztett berendezésekkel dolgoznak: pl. az úgynevezett e-mouth („e-száj”) és e-nose („e-orr”) segítségével digitalizálnak. Az egyik new yorki cég például már 10 éve gyűjt és dolgoz fel elsődleges mintákat, azaz egy évtizednyi érzékszervi adatot digitalizált, és feldolgozta a piacon lévő élelmiszerek és italok legnagyobb és legváltozatosabb érzékszervi adathalmazát is. Ez a digitális adatbázis folyamatosan bővül és frissül, így pontosan nyomon lehet követni az érzékelésben, illetve a preferenciákban bekövetkező változásokat, tendenciákat. Itt jön képbe az A.I., amely a bevitt digitális adatokból megbízhatóan meg tudja jósolni, hogy a különböző fogyasztók hogyan reagálnak egy új termékre – anélkül, hogy élőben megkóstoltatnák velük azt. A HELL is például ennek a New Yorki cégnek a segítségével digitalizáltatta, majd rengeteg adat és statisztika elemzése után az A.I. úgynevezett prediktív intelligenciával választotta ki, melyik íz legyen a befutó új termékük esetében, hiszen az A.I. az összegyűjtött adatoknak a felhasználásával képes megérteni azt, hogy hogyan érzékelik a különböző demográfiai csoportok az ízeket, mit szeretnek, mit kevésbé. Az A.I. algoritmus ebből kiindulva tud előrejelzéseket készíteni arról, hogy az egyes demográfiai csoportoknak (életkor, nem, társadalmi-gazdasági státusz, lakhely alapján) hogyan fog tetszeni az új termék íze, illata, állaga. Ez a friss innováció egyébként első alkalom volt a világon, amikor mesterséges intelligencia ilyen komplex termékfejlesztési folyamatot hajtott végre az energiaital szektorban. Az így megalkotott termék, a HELL A.I. hamarosan kézbe fogható lesz, hiszen heteken belül elkezdik gyártani Szikszón, Európa egyik legmodernebb italgyártó gépsorain, és hagyományos csatornákon jut majd el a fogyasztókhoz.

Látható, hogy az A.I. óriási perspektívát jelent a termékfejlesztés területén is, áttörte a korábban elképzelhetetlennek hitt határokat, és egy új lehetőséget hozott az élelmiszeriparba. Azzal, hogy az A.I. az világhálón fellelhető óriási mennyiségű adathalmazt pár perc, pár másodperc alatt képes leválogatni, elemezni, az 1-2 éves - legjobb esetben is fél éves – termékfejlesztési ciklust akár 1 hónapra rövidítheti le. Jelenleg, több száz A.I. létezik a világon – mindegyikük más-más területen kiváló –, és éppen ezek együttes működése garantálja a magas szintű innovációt.

Így hát, ajánlott rajta tartani a szemünket a közeljövőben zajló meglepetésekkel teli kulináris forradalmon, amelyet az A.I. hozhat el az élelmiszeriparba. Ki tudja, milyen új és meglepő fejlemények várnak még ránk ennek tükrében? Sokkal finomabb üdítők, sütemények, a legjobb halászlé vagy ízletesebb kolbász? Az A.I. által nyújtott lehetőségek végtelenek, és csak most kezdjük felfedezni, mire képes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...