Megjelent a 2023-as TrendReport, indulhat a hangolódás az idei BrandFestivalra! Júniusban két alkalommal ült össze a trendLAB, hogy elismert hazai szakemberek segítségével elemezzék a legfrissebb tendenciákat vállalatmenedzsment- és marketing területén. A kiadvány 22 trenden keresztül mutatja be napjaink legizgalmasabb és egyben legfontosabb témáit, célja, hogy támogatást és iránymutatást nyújtson a hazai cégeknek, vállalkozóknak.
Ahogy minden évben, idén sem maradhatott el a Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciáját megelőző trendLab. A tanácskozásokon a szakértők ezúttal olyan kérdéseket feszegettek mint: a polikrízis időszaka, az adaptálódás jelentősége, válságreziliens vállalatok építése, a vezetői metakészség, valamint az ember kihívója, a mesterséges intelligencia.
A szakértők úgy látják, hogy soha nem volt még annyira fontos a motiváció és az önmegvalósítás képessége, mint napjainkban. A mai világban már nincs helye a középszerűségnek, folyamatosan fejlődnünk kell, ha versenyben akarunk maradni, különben a mesterséges intelligencia egyszerűen le fog váltani. Hiszen már a Tetris is azt tanította meg nekünk, hogy ha beilleszkedünk eltűnünk!
„Sokan az emberi kreativitás végét jósolják pár éve. Jövendölések szólnak arról, hogy előbb a repetitív, később a strukturáltabb gondolkodást igénylő területeket is uralmuk alá hajtják az AI-rendszerek. Pedig érdemes kihasználni az exponenciális technológiai változásban rejlő lehetőséget. A jelen helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és képesek újraírni a játékszabályokat. Az emberi tapasztalatokra és érzésekre építő megközelítések azonban továbbra is szükségesek maradnak. – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group alapítója és tulajdonosa.
Mesterséges intelligencia: barát vagy ellenség?
2023 első felében letarolta a hazai és nemzetközi sajtót a mesterséges intelligencia rohamos fejlődésének híre. Rengetegen tartanak attól, hogy a robotok leváltják őket a munkahelyükön, ugyanakkor az, hogy az embernek kihívója akadt triggerelni fogja a fejlődést, a tanulást. Előfordulhat, hogy a középszerű munkaerőt le fogja váltani az AI, ugyanakkor a zsenik és innovátorok számára nem fenyegetést, hanem inspirációt jelent.
A programalkotó grémium tagjai:
Aladics-Szili Tímea: Futureal Group/Cordia, Group Marketing és Kommunikációs Igazgató
Barna Tamás: Republic Group, alapító, tulajdonos, a BrandFestival elnöke
Bóna Linda: Garmin Hungary, Marketing Manager
Burka Szilvia: Shoptet.hu, Head of Marketing
Dobsi Adrienn: TV2 Media Csoport, Kommunikációs Igazgató
Döry Gábor: Újház, Marketingigazgató
Dr. Berkes Péter: BrandFestival, Director of Excellence and Content Innovation
Dr. Kulcsár Nikolett: Abbvie, Brand Manager Immunology
Furák András: Republic Group, Portfolio Director
Gere András:Smilezor, Alapító-tulajdonos
Gesztesi Gábor: DIEGO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Marketingigazgató
Herczeg Anna: Uniqa, Head of Marketing and Communications
Juhász Diána: Lounge Group, Learning & Development Csoportvezető
Karczub-Lehoczky Fanni: MediaMarkt Magyarország, Marketingvezető
Kovács Gusztáv: TEVA, Associate Director OTC Marketing & Patient Journey Manager
Metykó Tibor: Euronics HU, Chief Marketing Officer
Molnár Máté: Lounge Group, Head of Corporate Communications
Nád-Kántor Mariann: Cofidis, Marketingvezető
Nagy Zsolt: WIENERBERGER Zrt., Marketingvezető
Palcsó Sára: Zwack Unicum Nyrt., ex. Marketingigazgató
Pankotai-Háber Nikolett: Stabilo, Marketing Manager
Schuster Roland: De'Longhi Hungary, Marketing Manager
Szak Zsuzsanna: Henkel Magyarország Kft., General Manager | Henkel Consumer Brands | Hungary
Szován Aranka: Reckitt Benkiser, Head of Marketing & Trade Marketing
Tóth Soma: MG Motors, CEE Marketing Manager
Vízkeleti Ildikó: Auchan, Marketingigazgató
Zámbó Anna: Republic Group, Content Director