Múlt héten minden fontos célcsoportnál a TV2 bizonyult a legnézettebb csatornának, de ez a nyári hónapokban gyakran változik. A hét legnézettebb műsora a Tények volt, az RTL-es produkciók közül pedig a Híradó vonzotta a legtöbb nézőt.
A nyári idényben jó kis pingpongozás alakult ki a nézettségi versenyben az RTL és a TV2 között. Ami kivételt jelent: a teljes lakosság, – főműsoridőben és teljes napon – továbbá a teljes napon minden célcsoport, itt ugyanis megingathatatlannak tűnik a TV2 első helye. Viszont a főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél hol a TV2, hol az RTL ér el jobb eredményt. Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy az RTL vezetett, a mögöttünk álló 28. héten pedig a TV2 nyert. A korábbi héthez képest ugyanis a TV2 a 18-49 éveseknél 0,7 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 1,2 százalékponttal ért el jobb eredményt. Ugyanennél a két célcsoportnál pedig az RTL 1,6 százalékponttal és 1,5 százalékponttal rontott.
A teljes csatornaportfóliókat nézve minden bontásban nyert a TV2 Csoport. A legnagyobb előnyt – szokás szerint – teljes napon és a teljes lakosságnál hozták össze (TV2 Csoport: 24,9%, RTL Magyarország: 16,2%). A legkisebb különbség pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseknél volt (TV2 Csoport: 22,4%, RTL Magyarország: 21,4%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 28. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,2 | 15,1 | 10 |
RTL | 10,1 | 9,5 | 9,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 28. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,4 | 11,2 | 8 |
RTL | 6,3 | 5,9 | 6,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,0 | 24,9 | 20,5 |
RTL Magyarország | 18,3 | 16,2 | 18,0 |
AMC Networks | 6,0 | 5,5 | 6,2 |
MTVA | 4,9 | 8,3 | 3,7 |
Paramount Global | 4,6 | 3,6 | 5,8 |
Network4 | 3,7 | 4,4 | 2,4 |
Warner Bros.Discovery | 3,5 | 3,7 | 3,4 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,6 | 3,1 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 19% / 16,7% (18,7% / 17,2%)
Tények Plusz – 12,7% / 11,8% (14,4% / 14,4%)
Szerencsekerék – 14% / 13% (12,4% / 11,9%)
A hegyi doktor újra rendel – 9,8% / 8,1% (6,8% / 6,1%)
RTL
Híradó – 16,7% / 15,2% (18,6% / 16,8%)
Fókusz – 12,1% / 11,3% (12,5% / 12,1%)
Activity – 8,4% / 8,5% (9,6% / 9,9%)
A mi kis falunk – 10,3% / 10,5% (12,3% / 12%)
A hétköznapi műsorok kapcsán a Szerencsekerékről ugyanazt tudjuk írni, mint a korábbi hetekben: ismétléshez képest nagyon jó számokat hoz. Bőven verték a gyengélkedő Activityt. Ami a TV2-nek a Szerencsekerék, az az RTL-nek A mi kis falunk, azaz ismétlés létére a csatornaátlag felett teljesített. A TV2-n A hegyi doktor a korábbi héthez képest a 18-59 éveseknél átlagosan 3 százalékpontot, a 18-49 éveseknél 2 százalékpontot erősödött. Ez annak köszönhető, hogy a korábbi ismétlések helyett immár az új évadot kezdték sugározni. A kereskedelmi célcsoportoknál egyébként A mi kis falunk verte A hegyi doktort, viszont a teljes lakosságnál a német sorozaté volt ez a műsorsáv.
A mostani uborkaszezon lehetne az az időszak, amikor az RTL-en, a TV2-n és az M4 Sport egy-egy sportközvetítésén kívül más csatornák produkciói is beverekedhetnék magukat a heti műsoros toplistákra. Ehhez képest ugyanúgy az említett csatornák műsorai uralják a listát, mint a tavaszi, vagy az őszi szezon idején.
Kivételesen mindhárom nagy célcsoportnál ugyanaz a műsor bizonyult a legnézettebbnek, ez pedig a Tények, annak is a csütörtöki adása volt. A 18-49 éveseknél 145 ezer, a 18-59 éveseknél 239 ezer, a teljes lakosságnál 687 ezer nézőjük volt. Sőt, a hét második legnézettebb műsorát – Szerencsekerék – is a TV2 adta. Az RTL legnézettebb műsora a vasárnapi Híradó volt, amire a 18-49 évesek köréből 134 ezren, a 18-59 évesek közül 213 ezren, a teljes lakosságból pedig 547 ezren voltak kíváncsiak.
A sportközvetítések általában jobban teljesítenek a fiatalabb célcsoportoknál, mint a teljes lakosságnál. A múlt keddi Bajnokok Ligája-selejtező (KÍ Klaksvík – Ferencváros) ebből a szempontból kivételnek számított, mert a teljes lakosságnál erősebb volt, ezen a téren a hét tizedik legnézettebbjének bizonyult (309 ezer néző). A 18-49 éveseknél egyébként a 12. helyen (81 ezer néző), a 18-59 éveseknél szintén a 12. helyen (129 ezer néző) állt a meccs.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TENYEK | TV2 | 239 001 | 21,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 221 459 | 14,0 |
HÍRADÓ | RTL | 213 935 | 16,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 192 572 | 11,7 |
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL | TV2 | 186 608 | 11,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 182 013 | 13,6 |
FÓKUSZ | RTL | 160 304 | 12,6 |
ACTIVITY | RTL | 153 875 | 9,5 |
CSALÓ CSAJOK | TV2 | 153 549 | 10,7 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 143 741 | 15,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 687 087 | 25,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 684 032 | 19,4 |
HÍRADÓ | RTL | 547 770 | 19,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 528 116 | 17,4 |
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL | TV2 | 506 973 | 15,3 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 434 825 | 20,3 |
TESTVÉREK | TV2 | 396 585 | 21,4 |
FÓKUSZ | RTL | 374 625 | 12,7 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 309 820 | 9,6 |
BAJNOKOK LIGÁJA SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 309 645 | 9,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 145 222 | 19,7 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 139 727 | 13,2 |
HIRADO | RTL | 134 972 | 15,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 131 168 | 11,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 120 296 | 13,7 |
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL | TV2 | 114 102 | 10,0 |
ACTIVITY | RTL | 104 380 | 9,7 |
CSALÓ CSAJOK | TV2 | 102 766 | 10,6 |
FÓKUSZ | RTL | 102 024 | 12,5 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 98 393 | 15,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás