Negyedével növelheti a bevételt a személyes találkozás

Az üzleti utazások iránti kereslet visszatért, ugyanúgy, ahogy a személyes és vállalati iparági rendezvények is – de azzal a feltétellel, ha az üzleti igények egyensúlyba kerülnek a társadalmi és környezetvédelmi szempontokkal – derül ki az Accor új Business of Travel jelentéséből. A személyes találkozások értéke tagadhatatlan: a szakemberek becslései szerint 25 százalékkal több bevételt jelent, ha a felek személyesen is találkoznak.

Az Accor kutatása szerint (Deloitte) az üzleti utazásokra fordított kiadások 2019-hez képest mindössze 24 százalékkal csökkentek, és 2024-re várhatóan vissza is állnak a járvány előtti szintre. Ezt az Accor nemrégiben végzett globális üzleti utazási felmérése is alátámasztja: a válaszadók 57 százaléka 2024-ben az utazási költségvetés növekedésére számít a 2023-as kiadásokhoz képest. Ugyanezek a vállalatok 2024-ben a költségmegtakarítás után az „utazási élményt” tekintik majd a második legfontosabb szempontnak. A válaszadók 46 százaléka megerősítette, hogy az év hátralévő részében valószínűleg nem fogja korlátozni az üzleti utazásokat.

A technológiai, jogi, energetikai, mérnöki és gyógyszeripari ágazat képviselői az Accor Masters of Travel tanácsadó testületének ülésén Brüsszelben gyűltek össze, hogy megalkossák az üzleti utazások és vállalati megbeszélések pandémia utáni jövőképét. A résztvevők az utazás valódi értékének mélyére ástak, értékelték az ezzel kapcsolatos környezeti, társadalmi és vezetési (ESG) igényeket, illetve vállalati prioritásokat 2024-re és azon túl.

„A Masters of Travel mélyreható betekintést nyújt az üzleti utazások jelenlegi helyzetébe – mondta Saskia Gentil, az Accor európai és észak-afrikai értékesítési vezérigazgató-helyettese. – A cégek igyekeznek egyensúlyt teremteni hatékonyság és tudatosság között, az iparágban ez most a nagy változások és átértékelődés ideje. A Masters of Travel résztvevői a tétlenség időszakát követően alig várják, hogy újra útra keljenek. Az értéket és a fenntarthatóságot szem előtt tartva, a munka és a szabadidő alkalmazottak számára jólétet biztosító egyensúlyának megteremtésével a vállalkozások növelhetik a bevételeiket, és újra feléleszthetik a személyes találkozás varázsát.”

A személyes találkozások értéke tagadhatatlan: a szakemberek becslései szerint 25 százalékkal több bevételt jelent, ha a felek személyesen is találkoznak. És nem csak arról van szó, hogy a munkavállalóknak mentális egészségük és munkahelyi elégedettségük érdekében szükségük van a kollégákkal és munkatársakkal való interakcióra. A cégek minden utazást gondosan értékelnek a ROI és a ROE – a befektetés, és egyre inkább az elvárások megtérülése – szempontjából. Ha nincs megtérülés, nincs repülés.

A virtuális megbeszélés a Covid előtt nem volt mindennapos, de mára a munka világának elfogadott részévé vált. Amíg viszont a technológia nem zárkózik fel, és a hologramok nem tudnak érzelemmel mosolyogni, az üzleteket még mindig kézfogással pecsételik meg.

Sokakat foglalkoztatnak a környezetvédelmi szempontok. Az Accor vállalati ügyfelek körében végzett felméréséből kiderült, hogy a cégek 54 százaléka jelölte meg a széndioxid-kibocsátást CSR-prioritásként, és foglalási döntéseikben kiemelten fontosnak ítélték „a fenntarthatóságot a 2024-es szállodai beszerzések és kiválasztások során”. Az utazók és a vendéglátók közös felelőssége a fenntarthatóbb utazás, és ebben együtt is kell működniük. Az Accor szállodák több mint 70 százaléka rendelkezik széndioxidkibocsátás-mérő eszközökkel, és a résztvevők szívesen költenek többet egy éjszakáért a magasabb szintű környezetvédelmi referenciákkal rendelkező hotelekben.

A céges találkozók összekötése a szabadidő céltudatos eltöltésével azt jelenti, hogy az utazók tovább maradnak, és egy sebességfokozatot lejjebb kapcsolnak, hogy a lehető legjobban kihasználják a széndioxid-kibocsátásukat. Bár még mindig gyerekcipőben jár, a cégek és a munkavállalók egyértelműen értékelik a bleisure turizmust, azaz a üzleti és szabadidős célok összekapcsolását.

A fiatalabb munkavállalók nagyobb valószínűséggel kombinálják az üzleti és a szabadidős célokat bleisure utazásokon, de a tendencia az összes demográfiai csoportban terjed. Az Accor felmérésében megkérdezett ügyfelek 67 százaléka hosszabbította már meg üzleti útját 2022-ben. Az utazásszervezők biztosítási szempontból óvatosságra intenek, mivel a partnerek és a családok gyakran nem tartoznak a biztosítási fedezet alá, és a számlák felosztása, a hűségpontok és a juttatások megosztása tekintetében is léteznek szürke zónák.

Fel kell készülniük a vendéglátóknak is

Az üzleti utazók jólléte kiemelt jelentőségű. „A fogyasztók ma már megértik, hogy másképp kell ügyelniük az egészségükre. Létfontosságú, hogy képesek legyünk számukra hiteles, holisztikus és átgondolt wellness-kínálatot nyújtani – mondta Emlyn Brown, az Accor jóllétért felelős globális senior alelnöke. – Ötből négy vendégünk – kortól, demográfiai jellemzőktől és országtól függetlenül – mindennap tesz valamit jólléte érdekében. Ezért ezt az igényt minden márkánknak ki kell elégítenie és meg is kell haladnia, függetlenül attól, hogy az utazók melyik hotelünkben szállnak meg” – tette hozzá Emlyn Brown.

A Masters of Travel résztvevői jelezték, hogy a hűségprogramok is motiválják az alkalmazottakat az üzleti utakra. A fiatalabb utazók olyan élményszerű szolgáltatásokat keresnek, mint a koncertek, italok vagy akár a kerékpárkölcsönzés. Az ALL: Az Accor Live Limitless több mint 95 partneri megállapodás révén kínál a tartózkodáson túl kedvezményeket, szolgáltatásokat és élményeket.

Bár a technológia kulcsfontosságú a foglalások minden területén, ennek emberközpontúnak kell lennie, a folyamatok javítását kell szolgálnia, és az emberi kapcsolatokat sem szabad nélkülöznie.

A vállalati utazások világa gyorsan változik, és az ügyfeleknek és a vendéglátóipari vállalkozásoknak meg kell tanulniuk alkalmazkodni. „Az összegyűjtött tapasztalatok szerint alakítjuk az utazással kapcsolatos megközelítésünket annak érdekében, hogy teljes mértékben megértsük, mit gondolnak a vállalkozások, és együttműködve olyan megoldásokat tudjunk kidolgozni, amelyek megfelelnek a céljaiknak" – mondta Sabine Toplak, az Accor európai és észak-afrikai vállalati és utazásszervezői értékesítésért felelős alelnöke, a Masters of Travel társ-házigazdája.