Növelte magyarországi bevételét az első félévben az RTL

Csoportszinten ugyan csökkent az RTL bevétele az idei első félévben, a magyar piacon azonban sikerült növekedést felmutatni – derül ki az RTL Group üzleti jelentéséből. Az RTL+-nak itthon már 285 ezer előfizetője van.

Az idei első félévben 5,1 százalékkal, 3,1 milliárd euróra esett vissza az RTL Group bevétele az egy évvel korábbihoz képest a cég üzleti jelentése szerint. A csökkenést hátterében elsősorban a televíziós hirdetési bevételek zsugorodása áll. Ebben a mutatóban 12,5 százalékos volt a csökkenés, főként a német piacon volt komoly zuhanás. A cég 132 millió eurós profitot ért el az első hat hónapban, ez éves összevetésben 56,6 százalékos visszaesést jelent.

Az RTL Group jelentése kiemelte a streaming szolgáltatás eredményeit. Ez a terület 152 millió eurós bevételt hozott, ami éves szinten majdnem 17 százalékos növekedés volt. Igaz, még mindig veszteséges üzletágról van szó, a jelentős beruházásigény miatt. Az első félévben a terület 87 millió eurós veszteségről számolt be, egy éve még 74 millió eurós volt a veszteség.

Az itthon tavaly novemberben indult RTL+-nak a félév végén már 285 ezer előfizetője volt, ez 13,5 százalékos bővülést jelentett 2022 hasonló időszakához képest. Az RTL magyarországi bevétele 56 millió euró volt az év első hat hónapjában, ez 3,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A kiigazított EBITDA eredmény viszont a tavalyi 15 millióról 9 millió euróra csökkent.

Az RTL Group a 2022-es 7,22 milliárd eurós bevétel után idén korábban 7,3 és 7,4 milliárd euró közötti forgalmat prognosztizált a cég. Az első féléves adatok mellett megjelentő előrejelzésben viszont már csak 7 milliárd euró körüli bevétel becslés szerepel a 2023-as évre vonatkozóan.

A jelentésben a magyar televíziós hirdetési piacnál 7,5 százalékos növekedés szerepel. A magyar piacon 56 millió eurós bevételt értek el az első félévben, ez 3,7 százalékos bővülés. A kiigazított EBITDA viszont csökkent, 15-ről 9 millió euróra, főleg a magasabb műsorköltségek miatt. A streaming előfizetők száma 13,5 százalékkal nőtt.

Az RTL Group első féléves üzleti beszámolója itt érhető el.