- Hirdetés -

Így változtak a szépségideáljaink

|

Egy ideje már érezhetjük, hogy valami megváltozott. Az újságok címlapjáról, az online magazinok felületeiről és a social media oldalakról már nem csak a felszínes tökéletesség köszön vissza. Nem szebb, nem jobb és nem boldogabb nálunk mindenki, sőt, gyakran még legnagyobb kedvenceink is levetik a tökéletesség álcáját és megmutatják igazi, természetes és gyönyörű énjüket, amely jelentős hatást gyakorol szépségideáljainkra. Az AVON legújabb Future of Beauty elnevezésű jelentéséből kiderült, hogyan változott meg a szépségről alkotott képünk az elmúlt időszakban, milyen hatással van ránk a közösségi média és mely sztárokból, influencerekből merítjük a legtöbb inspirációt, kikre szeretnénk hasonlítani, amikor tükörbe nézünk.

A közösségi média már évek óta élen jár a világot elsöprő trendek kialakításában. Különösen igaz ez a szépségápolásra. Amikor döntéseket hozunk arról, hogy milyen termékeket vásároljunk, milyen trendeket kövessünk vagy milyen kozmetikai kezeléseket vegyünk igénybe, a legtöbbször nem magunkban, hanem környezetünkben keressük a válaszokat. A kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók közel fele (45%) közösségi média platformokról merít inspirációt új szépségápolási termékek beszerzése előtt, a szépségápolás szerelmeseinek kétharmada (67%) pedig kifejezetten influencerektől tájékozódik vásárlás előtt. Habár a hírességek, influencerek és a közösségi média inspiráló ereje évről évre erősödik, jó hír, hogy napjainkban egyre gyakrabban találkozhatunk az irreálisan hibátlan ideálok és túlzó face filterek helyett, méltósággal öregedő, a természetességet és mértékletességet hirdető példákkal, amelyek hatására társadalmunk szépségideái is természetesebb irányba tolódnak.

Az AVON legújabb, 3 kontinens, 7 országában végzett kutatása során arra kérte a résztvevő nőket, hogy árulják el, mely hírességek inspirálják őket leginkább a szépségápolási döntéseik és megjelenésük alakítása során. A válaszok alapján pedig egyértelműen kirajzolódik, hogy manapság a nők leginkább a méltósággal öregedő, illetve a természetességet előtérbe helyező sztárokra szeretnének hasonlítani. A legnépszerűbbek között szerepelt Jennifer Aniston, Beyoncé, Taylor Swift és Emma Watson, akik magabiztosságukról és visszafogottabb, természetesebb megjelenésükről egyaránt ismertek.

A 10 leginspirálóbb híresség szépségesztétikai szempontból világszerte:

  1. Jennifer Aniston

  2. Beyonce

  3. Taylor Swift

  4. Ariana Grande

  5. Zendaya

  6. Kim Kardashian

  7. Emma Watson

  8. Kylie Jenner

  9. Adele

  10. Kendall Jenner

A 10 leginspirálóbb híresség listájára csupán Kim Kardashian és Kylie Jenner került fel a „minél több, annál jobb” elvet követő, erősebben sminkelt hírességek közül. Érdekes módon Törökországban Paris Hilton került a lista élére. Ennek az állhat a hátterében, hogy a sztár - saját szavaival élve - "Barbie-raver, club-kid" kinézetről egyre inkább a természetesebb és elegánsabb megjelenésre kezdett el áttérni, ami a török nők körében is rokonszenvet ébreszt.

"A közösségi médiában megjelenő túlzó sminkek, filterek és szerkesztett fotók irreális szépségelvárásokat táplálnak, amelyeket a mai nők elutasítanak. Az emberek nem akarják, hogy olyan szépségideáknak kelljen megfelelniük, amelyekről tudják, hogy számukra irreálisak. Ehelyett olyan influencereket, hírességeket követnek, akikben úgy érzik, megbízhatnak, akik büszkén vállalják természetes valójukat és őszintén mutatják meg nekik a számukra is elérhető szépséghez vezető utat. Ők segítenek az önelfogadásban és abban, hogyan hangsúlyozhatják ki természetes szépségüket anélkül, hogy azt éreznék, irreális elvárásoknak kell megfelelniük a közösségi média világában. Az AVON-nál örömmel tapasztaljuk, hogy elkezdődött egy pozitív változás és kibontakozóban van valami jobb, valami egészségesebb és valami hitelesebb!” - emeli ki a kutatás kapcsán Olivia Eskens, az AVON II. tudományos munkatársa és technikai terméktervezésért felelős vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...