- Hirdetés -

Idén is növekedési pályán marad a rádió

|

Az idén is markáns költésnövekedésről számoltak be a MiértRádió összefogásban részt vevő partnereink – mondja Nagy Marcell. A MiértRádió projektvezetője beszél arról is, hogy az idén is lesz Nagy Rádiós Nap, hogy a hirdetési döntéshozók figyelmét még jobban ráirányítsák a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre.

- Mintha újból erősödni látszódna a rádió pozíciója. Jól teljesített a reklámpiacon és a hallgatottság terén is az elmúlt években ez a médium. Szerinted az idei milyen év lesz? Folytatódik az erősödés?

- Valóban erősödik a rádió, mind a piaci pozícióját, mind a hallgatottságát tekintve. 2021-ről 2022-re a rádiós piacra 1,2 milliárd forinttal több reklámköltés érkezett, ami a korábbi 3,7 százalékos reklámpiaci részesedését 3,9-re növelte. A Miért Rádió összefogásban részt vevő partnereink az idén is markáns költésemelkedésről számoltak be. Ezek alapján úgy tűnik, a rádió 2023-ban is növekedési pályán marad. Az átlagos napi hallgatottság tekintetében is kedvező tendenciákat tapasztalunk 2022 októbere óta. Napi szinten a rádió a 15 évesnél idősebb korosztály 67 százalékát éri el.

- Mennyire van ebben, hogy nő az online hallgatottság? Enélkül is emelkedne?

- Az online nélkül is növekedés tapasztalható, azonban az online és a mobilalkalmazások adataival együtt az idei év első hét hónapjának átlagán mérve, több mint 500 ezer új hallgató jelent meg a piacon 2021 óta.

- Heti reachben hogy áll most a rádió?

- A legfrissebb elérhető NMHH-kutatási adatok alapján a rádió heti elérése a 15+ évesnél idősebb célcsoportban 89 százalék, ami 1 százalékkal magasabb, mint a totál televízió Nielsen által mért adata. Ezt ki gondolta volna? Ráadásul ugyanebben célcsoportban a délelőtti idősávban a rádió több mint 30 százalékkal magasabb elérést produkál, mint a tévé.

- Indítottatok egy Miért Rádió projektet. Ez milyen eredményeket hozott eddig?

- Sok minden történt, igyekszem csak a leglényegesebbekre koncentrálni. Létrehoztuk a miertradio.hu weboldalt, amely tartalmaz minden fontos rádiós hírt, hazai és nemzetközi esettanulmányokat, kutatásokat, érdekességeket. Ehhez szorosan kapcsolódik a MiértRádió Linked In-oldala, aminek a követésére ezúton is mindenkit bátorítok. Tavaly sikeresen megtartottuk az első saját rendezvényünket, a Nagy Rádiós Nap konferenciát, ahol több mint 200 résztvevőt köszönthettünk. Ott voltunk a nagyobb hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon is, amelyeket saját tartalmainkkal gazdagítottunk. Az NMHH és a Scores Group jóvoltából pedig elkészült egy átfogó kutatásunk, amely a fiatalok audiofogyasztási szokásait vizsgálta. Produktív időszak áll mögöttünk, és hiszem, hogy a MiértRádió iparági összefogás is aktívan hozzájárult a rádiópiac növekedéséhez.

- Ha jól hallottam, akkor idén is gondolkodtok rádiós napban. Mi a terv és a cél?

- Az idén is megrendezzük a Nagy Rádiós Napot, és szeretnénk ezzel hagyományt teremteni, hiszen a korábbi konferenciánk pozitív visszajelzései nagyon bátorítók voltak. Az idei fő célja, hogy ráirányítsa a hirdetési döntéshozók figyelmét a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre. A rendezvény keretében izgalmas kutatási eredményeket és érdekes esettanulmányokat mutatunk be. Kiemelt figyelmet szentelünk a rádió brandépítő erejének, elsőként lesznek láthatók mobilappon keresztül mért hallgatottsági adatok, hirdetők is beszélnek a rádióval elért sikereikről és reményeink szerint több sztárvendégünk is előad.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...