Az idén is markáns költésnövekedésről számoltak be a MiértRádió összefogásban részt vevő partnereink – mondja Nagy Marcell. A MiértRádió projektvezetője beszél arról is, hogy az idén is lesz Nagy Rádiós Nap, hogy a hirdetési döntéshozók figyelmét még jobban ráirányítsák a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre.
- Mintha újból erősödni látszódna a rádió pozíciója. Jól teljesített a reklámpiacon és a hallgatottság terén is az elmúlt években ez a médium. Szerinted az idei milyen év lesz? Folytatódik az erősödés?
- Valóban erősödik a rádió, mind a piaci pozícióját, mind a hallgatottságát tekintve. 2021-ről 2022-re a rádiós piacra 1,2 milliárd forinttal több reklámköltés érkezett, ami a korábbi 3,7 százalékos reklámpiaci részesedését 3,9-re növelte. A Miért Rádió összefogásban részt vevő partnereink az idén is markáns költésemelkedésről számoltak be. Ezek alapján úgy tűnik, a rádió 2023-ban is növekedési pályán marad. Az átlagos napi hallgatottság tekintetében is kedvező tendenciákat tapasztalunk 2022 októbere óta. Napi szinten a rádió a 15 évesnél idősebb korosztály 67 százalékát éri el.
- Mennyire van ebben, hogy nő az online hallgatottság? Enélkül is emelkedne?
- Az online nélkül is növekedés tapasztalható, azonban az online és a mobilalkalmazások adataival együtt az idei év első hét hónapjának átlagán mérve, több mint 500 ezer új hallgató jelent meg a piacon 2021 óta.
- Heti reachben hogy áll most a rádió?
- A legfrissebb elérhető NMHH-kutatási adatok alapján a rádió heti elérése a 15+ évesnél idősebb célcsoportban 89 százalék, ami 1 százalékkal magasabb, mint a totál televízió Nielsen által mért adata. Ezt ki gondolta volna? Ráadásul ugyanebben célcsoportban a délelőtti idősávban a rádió több mint 30 százalékkal magasabb elérést produkál, mint a tévé.
- Indítottatok egy Miért Rádió projektet. Ez milyen eredményeket hozott eddig?
- Sok minden történt, igyekszem csak a leglényegesebbekre koncentrálni. Létrehoztuk a miertradio.hu weboldalt, amely tartalmaz minden fontos rádiós hírt, hazai és nemzetközi esettanulmányokat, kutatásokat, érdekességeket. Ehhez szorosan kapcsolódik a MiértRádió Linked In-oldala, aminek a követésére ezúton is mindenkit bátorítok. Tavaly sikeresen megtartottuk az első saját rendezvényünket, a Nagy Rádiós Nap konferenciát, ahol több mint 200 résztvevőt köszönthettünk. Ott voltunk a nagyobb hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon is, amelyeket saját tartalmainkkal gazdagítottunk. Az NMHH és a Scores Group jóvoltából pedig elkészült egy átfogó kutatásunk, amely a fiatalok audiofogyasztási szokásait vizsgálta. Produktív időszak áll mögöttünk, és hiszem, hogy a MiértRádió iparági összefogás is aktívan hozzájárult a rádiópiac növekedéséhez.
- Ha jól hallottam, akkor idén is gondolkodtok rádiós napban. Mi a terv és a cél?
- Az idén is megrendezzük a Nagy Rádiós Napot, és szeretnénk ezzel hagyományt teremteni, hiszen a korábbi konferenciánk pozitív visszajelzései nagyon bátorítók voltak. Az idei fő célja, hogy ráirányítsa a hirdetési döntéshozók figyelmét a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre. A rendezvény keretében izgalmas kutatási eredményeket és érdekes esettanulmányokat mutatunk be. Kiemelt figyelmet szentelünk a rádió brandépítő erejének, elsőként lesznek láthatók mobilappon keresztül mért hallgatottsági adatok, hirdetők is beszélnek a rádióval elért sikereikről és reményeink szerint több sztárvendégünk is előad.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.