- Hirdetés -

Idén is növekedési pályán marad a rádió

|

Az idén is markáns költésnövekedésről számoltak be a MiértRádió összefogásban részt vevő partnereink – mondja Nagy Marcell. A MiértRádió projektvezetője beszél arról is, hogy az idén is lesz Nagy Rádiós Nap, hogy a hirdetési döntéshozók figyelmét még jobban ráirányítsák a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre.

- Mintha újból erősödni látszódna a rádió pozíciója. Jól teljesített a reklámpiacon és a hallgatottság terén is az elmúlt években ez a médium. Szerinted az idei milyen év lesz? Folytatódik az erősödés?

- Valóban erősödik a rádió, mind a piaci pozícióját, mind a hallgatottságát tekintve. 2021-ről 2022-re a rádiós piacra 1,2 milliárd forinttal több reklámköltés érkezett, ami a korábbi 3,7 százalékos reklámpiaci részesedését 3,9-re növelte. A Miért Rádió összefogásban részt vevő partnereink az idén is markáns költésemelkedésről számoltak be. Ezek alapján úgy tűnik, a rádió 2023-ban is növekedési pályán marad. Az átlagos napi hallgatottság tekintetében is kedvező tendenciákat tapasztalunk 2022 októbere óta. Napi szinten a rádió a 15 évesnél idősebb korosztály 67 százalékát éri el.

- Mennyire van ebben, hogy nő az online hallgatottság? Enélkül is emelkedne?

- Az online nélkül is növekedés tapasztalható, azonban az online és a mobilalkalmazások adataival együtt az idei év első hét hónapjának átlagán mérve, több mint 500 ezer új hallgató jelent meg a piacon 2021 óta.

- Heti reachben hogy áll most a rádió?

- A legfrissebb elérhető NMHH-kutatási adatok alapján a rádió heti elérése a 15+ évesnél idősebb célcsoportban 89 százalék, ami 1 százalékkal magasabb, mint a totál televízió Nielsen által mért adata. Ezt ki gondolta volna? Ráadásul ugyanebben célcsoportban a délelőtti idősávban a rádió több mint 30 százalékkal magasabb elérést produkál, mint a tévé.

- Indítottatok egy Miért Rádió projektet. Ez milyen eredményeket hozott eddig?

- Sok minden történt, igyekszem csak a leglényegesebbekre koncentrálni. Létrehoztuk a miertradio.hu weboldalt, amely tartalmaz minden fontos rádiós hírt, hazai és nemzetközi esettanulmányokat, kutatásokat, érdekességeket. Ehhez szorosan kapcsolódik a MiértRádió Linked In-oldala, aminek a követésére ezúton is mindenkit bátorítok. Tavaly sikeresen megtartottuk az első saját rendezvényünket, a Nagy Rádiós Nap konferenciát, ahol több mint 200 résztvevőt köszönthettünk. Ott voltunk a nagyobb hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon is, amelyeket saját tartalmainkkal gazdagítottunk. Az NMHH és a Scores Group jóvoltából pedig elkészült egy átfogó kutatásunk, amely a fiatalok audiofogyasztási szokásait vizsgálta. Produktív időszak áll mögöttünk, és hiszem, hogy a MiértRádió iparági összefogás is aktívan hozzájárult a rádiópiac növekedéséhez.

- Ha jól hallottam, akkor idén is gondolkodtok rádiós napban. Mi a terv és a cél?

- Az idén is megrendezzük a Nagy Rádiós Napot, és szeretnénk ezzel hagyományt teremteni, hiszen a korábbi konferenciánk pozitív visszajelzései nagyon bátorítók voltak. Az idei fő célja, hogy ráirányítsa a hirdetési döntéshozók figyelmét a rádióban rejlő hatékony marketingkommunikációs lehetőségekre. A rendezvény keretében izgalmas kutatási eredményeket és érdekes esettanulmányokat mutatunk be. Kiemelt figyelmet szentelünk a rádió brandépítő erejének, elsőként lesznek láthatók mobilappon keresztül mért hallgatottsági adatok, hirdetők is beszélnek a rádióval elért sikereikről és reményeink szerint több sztárvendégünk is előad.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...