- Hirdetés -

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

|

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200 millió forint feletti kiadást jelent ma egy korszerű, magas minőséget képviselő ingatlan, a felső határ azonban a csillagos ég. Aki kevesebbet szánna a nívóra, annak jó hír, hogy elvétve, de akadnak még prémium ajánlatok 100-150 millió forint körül is a Duna House cégcsoport exkluzív ingatlanokkal foglalkozó üzletága, a DH Prime kínálatában.

A változó ingatlanpiaci folyamatok és átrendeződés szinte kivétel nélkül a szegmens összes területén érezhető nyomott hagyott idén. Az előző évekhez képest mind a használt, mind az újépítésű ingatlanok iránt enyhült az érdeklődés, aminek köszönhetően a keresleti piac ismét kínálativá vált. „Más trend rajzolódik ki ugyanakkor a luxusingatlanok tekintetében. Bár a prémium ingatlanok csak a piac néhány százalékát teszik ki, a változások ellenére mégis kiemelt jelentőséggel bírnak az idei évben is, hiszen a vásárlói aktivitás változatlanul erős. A valódi luxus iránti igény azonban fokozottan jelentkezik a vevők részéről, amelyet egyre nehezebben tud kiszolgálni az aktuálisan elérhető kínálat” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A luxusingatlanok piacán továbbra is elérhetőek az 5 éven belül épült, korszerű technológiákkal, napelemmel, hőszivattyúval ellátott, használt ingatlanok, valamint a régebbi, kevésbé energiahatékony műszaki felszereltségű otthonok is, amelyek kiváló elhelyezkedésük és tekintélyes méretük miatt tartoznak az exkluzív ingatlanok közé. Az igazán modern, valódi luxust képviselő, újépítésű házakból és a népszerű penthouse lakásokból azonban a legkeresettebb fővárosi területeken, a II. és a XII. kerületben a kereslethez képest kifejezetten szűk kínálattal találkozhatnak az ügyfelek. A prémiumot kereső vásárlók igényszintje és elvárásai egyre magasabbak, amit a piac érezhetően egyre kevésbé tud lekövetni. Továbbra is kiemelten fontos, már önmagában magas presztízsértéket képvisel a lokáció, alap elvárás a korszerű, hőszivattyús gépészet. Előnyben részesítik a vásárlók a házon belüliekkel szemben a szabad téren található medencével rendelkező otthonokat, és természetesen elengedhetetlen a gyönyörű panoráma. Az ingatlanokkal szemben támasztott vevői igények növekedése miatt zömében a modern, újépítésű okosotthonok a legkelendőbbek, de a tavalyi évvel ellentétben az energetika és a fenntarthatóság már nem fő szempont, így szívesen veszik a régebben épült, de korszerűsíthető luxusházakat és -lakásokat is. „Luxusingatlanok esetében ritka, hogy szerkezetkész, vagy berendezés nélküli állapotban, csak látványtervek segítségével találnak tulajdonosra. Egyre nő azon vásárlók aránya, akik vágynak a „készre” és már csak az alaposan megtervezett, gépesített és berendezett, életre kelt ingatlan megtekintését követően szerződnek” – tette hozzá a szakértő.

A bizonytalan gazdasági helyzet a keresletet ugyan nem befolyásolta, azonban a vevői döntéseket és a piac forgási sebességét igen. Lassabban, megfontoltabban döntenek az ügyfelek, sokkal alaposabban vizsgálják a kiszemelt ingatlanok adottságait, így jóval tovább tart mire megállapodnak és leszerződnek.

A Duna House cégcsoport exkluzív ingatlanokra specializálódott üzletága, a DH Prime, elérhető kínálatában országosan jelenleg több mint 350 prémium kategóriába sorolt ingatlan található. Míg korábban a 100 millió forintos értékhatárt átlépve már akár vidéken, akár Budapesten elérhetőek voltak a valóban prémium minőségű otthonok, addig az idei évben bármely lokációban is keres luxusotthont az ügyfél, a minőség ára akár a fenti összeg sokszorosa is lehet. A prémium kínálat csekély része, mindössze 4%-a tartozik a 100 millió forintos vagy az alatti árkategóriába, aki a dupláját szánná ingatlanvásárlásra és 200 millió forintos értékhatárig keres, az a prémium kínálat 27%-ból választhat. Négyzetméterár tekintetében a budapesti luxus piac lakásai körülbelül másfél millió forintnál kezdődnek, de a hárommilliós vagy afölötti négyzetméterár sem ritka például a kiemelkedően magas minőséget képviselő, budai újépítésűek tekintetében.

„A főváros mellett a Balaton környékén, főként az északi parton tartott ki az idei évben is a nagyértékű ingatlanok iránti érdeklődés, ahol javában a 200 millió forint feletti házakat és lakásokat keresték az ügyfelek. Az igények viszont formálódtak, a panoráma háttérbe szorult a keresés során, helyette azonban egyre fontosabbá váltak az ingatlanok energetikai jellemzői, a korszerűség és a partközeli lokáció” - tette hozzá a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...